CHUWI Hi13 laadt niet meer op: niemand kan het fixen!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbakevin
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-03 17:51
Ik weet echt niet meer waar ik heen moet, dus ik ga het hier maar eens in de groep gooien,
In augustus 2017 heb ik een CHUWI Hi13 tablet/laptop gekocht, en ik was er best tevreden mee!
Totdat... het gestopt is met opladen.

Na diverse checks van diverse repair shops is gebleken dat de oplaadpoort kapot is. Wat hier jammer aan is:

Niemand kan het fixen. :-(

Alle shops zeggen dat ze de onderdelen niet kunnen vinden/krijgen en dus dat ik de laptop maar weg kan gooien. Een laptop van 350 euro weggooien is geen directe ramp, maar blijft wel erg jammer na een half jaar..

Ik ben benieuwd! Waarschijnlijk is deze post wishful thinking en kan ik 'm alsnog weggooien, maar hoop doet leven.

PS: Ik heb al contact gehad met Banggood, maar dat verliep stroef en zij stellen dat het waarschijnlijk eigen schuld is dus dat gaat 'm niet worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Shabbakevin op 26-03-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:14
Heb je wat foto’s van de poort ed? Dus van de binnenkant van de tablet en niet van de buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dit al geprobeerd ?

https://techtablets.com/forum/topic/chuwi-hi13-not-working/
Hold the power button down for 14 seconds, then let it charge overnight and then hold the power button 4 seconds it should power on.
Eventuele een sterkere adapter
The tablet needs 2A or more to charge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Laten we eerst het goede forum maar eens proberen.

AZ >>> CSL

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Weet je zelf al zeker dat het aan de poort ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Viper® schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:27:
Eventuele een sterkere adapter

[...]
En niet te vergeten: Een oplaadsnoer van hoge kwaliteit. De Chinezen willen nogal eens flosdraad gebruiken in plaats van voldoende stevige koperaders, waardoor er te veel vermogensverlies is over de kabel.

Edit: Wat is de spanning over beide LiPo cellen? Wellicht is die te leeg waardoor de tablet er niks meer mee durft. De accu loshalen en laden met een externe lader kan wellicht helpen. Gebruik dan wel een lader die balancing ondersteunt.

[ Voor 25% gewijzigd door TommyboyNL op 26-03-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbakevin
.Maarten schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:27:
Heb je wat foto’s van de poort ed? Dus van de binnenkant van de tablet en niet van de buitenkant.
Even voor de duidelijkheid: ik ben echt een noob als het aankomt op zelf repareren. Niet voor niets dat ik de tablet bij enkele verschillende reparatiewinkels voorbij heb laten gaan ;) Dus, ook het openmaken heb ik zelf geen idee hoe ik dat doe zonder het ding meteen te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbakevin
DeArmeStudent schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:41:
Weet je zelf al zeker dat het aan de poort ligt?
Ik weet niets zeker zelf, ik ben qua dat een leek. Dit is wat 2 reparateurs mij beiden verteld hebben: ik zag dat bij het gebruik van verschillende kabels de tablet echt niet deed opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbakevin
TommyboyNL schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:41:
[...]

En niet te vergeten: Een oplaadsnoer van hoge kwaliteit. De Chinezen willen nogal eens flosdraad gebruiken in plaats van voldoende stevige koperaders, waardoor er te veel vermogensverlies is over de kabel.

Edit: Wat is de spanning over beide LiPo cellen? Wellicht is die te leeg waardoor de tablet er niks meer mee durft. De accu loshalen en laden met een externe lader kan wellicht helpen. Gebruik dan wel een lader die balancing ondersteunt.
Dat met dat oplaadsnoer hadden ze mij ook verteld ja :P Ze, de reparateurs, hebben de tablet aan verschillende opladers gelegd en allen gaven geen power aan het ding. Dus het moet dan toch echt de poort/de accu zijn? Enfin, ik ben zelf te a-technisch om het te repareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbakevin
Worth a try :) Ik denk dat er een hardware probleem is, maar het kan zeker geen kwaad om te proberen!

EDIT:
Eerste echte forum post, sorry voor alle losse reacties heren :) Ik leer van mijn fouten, zal niet meer gebeuren!

Overigens overweeg ik nu om de tablet gewoon op Tweakers te verkopen als de methode van Viper niet werkt, dan kan een hobbyist misschien er nog wat mee. Ik denk niet dat ik dit zelf nog ga oplossen... bedankt voor alle reacties in ieder geval _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Shabbakevin op 27-03-2018 14:37 ]

• BaZuKi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-06 14:24
Een beetje laat waarschijnlijk, dit draadje is al een tijdje oud, maar wellicht interessant.
Op dit moment heb ik al een behoorlijke tijd een discussie met Chuwi, ook gerelateerd aan het oplaadprobleem. Via één van hun eigen repaircentra (in Hongarije) krijg ik de volgende email gestuurd:

'Chuwi Hi13 and Corebook also have a built-in usb-c Pd chip built on a motherboard (EtronEJ898) This is capable of charge control between 5-24 volts and allows high-speed data transfer on the uSB-c port (eg video streaming etc .).
So far this could be very nice.
the problem is that the USB-c connecting cable can not withstand the continuous current of 2-3 Amps. (no gold coating), so it quickly oxidizes, after which the resistance rises. Finally, short cuts in the usb connector. Then the 12Volt voltage, pass through the usb connector, to the data legs. The chip is now burning. The tablet still works for a while but it is warming up and unable to charge the battery.
Finally, other chips will turn up and end.
So if you get it repaired or otherwise, this error will be repeated again when you use the old charger. It is possible for the first battery to charge. That's why I've been recommending to everyone, a USB PD compatible charger. Because the factory charger even pushes the 12 volt power supply, the whole tablet is burning. An intelligent usb pd charger breaks the charger after the charging cable is damaged. Because then, it can not communicate with the usb PD controller chip. This is an essential aspect. If the charging cable is broken, in this case, only a new usb-c to usb charger must be purchase'

In verdere communicatie geeft hij ook aan dat er een ontwerpprobleem in de laptop zit, en dat in mijn laptop het stadium al bereikt is dat hij hem niet meer kan repareren, Chuwi zou dat zelf wel kunnen, maar de kans dat het probleem na een aantal dagen wederom opduikt is vrij groot. Een andere charger kan helpen, maar ook dat lost niet alles op.

Ik ben nog steeds aan het proberen om iets te regelen met Chuwi, maar heel kort gezegd is er erg moeilijk te communiceren met die mensen daar.
Pagina: 1