Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Domotica: fullscreen media detecteren in Win10

Pagina: 1
Acties:

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 16:35
Ik wil iets met mijn Hue doen wat mij erg simpel lijkt, maar ik heb het nog niet kant-en-klaar kunnen vinden op internet dus wil het zelf knutselen.

Ik wil dat als ik een een film of serie fullscreen afspeel op mijn PC, bijvoorbeeld netflix, popcorntime of VLC, dat mijn hue dimt naar 30%. WIndows 10 kan full-screen herkennen, want mijn screensaver gaat bijvoorbeeld niet aan als ik in full-screen modus iets afspeel. Er zit dus ergens in Windows een variabele die ik wil uitlezen, maar ik heb geen idee waar en hoe ik die kan benaderen. Kan ik dit ergens op mijn PC afvangen?

Uiteindelijke doel is dit vervolgens met IFTTT of iets anders naar mijn Hue sturen. Als ik uit full-screen modus ga wil ik dat mijn lampen weer terug gaan naar de vorige instellingen (of als dat te moeilijk is naar 100%).

WinHue, HueDynamic en Screenbloom hebben deze functionaliteit niet.

Dat ik full-screen moet afvangen is trouwens een aanname, nog mooier zou zijn dat ik Afspelen/Pauze/Stop kan afvangen van programma's die op dat moment full-screen afspelen kan afvangen en dat ik de media niet uit full-screen hoef te halen, maar ik kan me voorstellen dat ik dan elk programma individueel moet uitlezen. Bij het afspelen van niet-fullscreen media wil ik het niet, dus youtube/dumpert in de browser hoeft niets met mijn licht te doen.

Iemand een idee? :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:06
Fullscreen afvangen, en dan ook nog met de chrome (youtube) uitzondering, lijkt me onmogelijk. Met de API van een media applicatie kun je wel play/pauze afvangen en via domotica daar iets mee doen. Home Assistnat (www.hass.io) ondersteund bijvoorbeeld VLC en Kodi. Daar zou zoiets wel mee kunnen, maar is wellicht te omslachtig voor enkel dit.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 16:35
GENETX schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:14:
Fullscreen afvangen, en dan ook nog met de chrome (youtube) uitzondering, lijkt me onmogelijk. Met de API van een media applicatie kun je wel play/pauze afvangen en via domotica daar iets mee doen. Home Assistnat (www.hass.io) ondersteund bijvoorbeeld VLC en Kodi. Daar zou zoiets wel mee kunnen, maar is wellicht te omslachtig voor enkel dit.
Naja de uitzonderingen lijken me een luxe. Het afvangen van full-screen media niet want dit kan Win10 al, hoe weet mijn screensaver anders dat hij niet aan moet gaan als ik dit doe?

edit:
Denk dat ik het hier moet zoeken:
https://docs.microsoft.co...fig-summary-and-scenarios
of
SetDisplayConfig

[ Voor 12% gewijzigd door HenkEisDS op 26-03-2018 23:55 ]