Vraag

• bengrootde93
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-10-2020
Ik zoek een Dual Sim telefoon en een geschikt stevig hoesje

Mijn budget is rond de 1000 euro

Ik wil hem gebruiken om te appen, bellen, browsen, mailen, agenda, muziek luisteren.

Momenteel gebruik ik een iPhone SE en een LG Nexus 5 welke ik dus samen wil vervangen voor 1 telefoon.

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de nieuwe Sony XZ2, vanwege de koptelefoon bij de pre-order en het waterdicht zijn.

Wat ik belangrijk vind:

Regelmatige updates
Robuustheid van telefoon. (ik laat ze regelmatig vallen) daarom heb ik er ook altijd een stootrubber omheen.
Dual-sim (vereist)
Soepel OS (ik verwacht dat eigenlijk wel in alle huidige flagships)

Verder kijk ik ook met een schuin oog naar de oneplus 6 en samsung s9.

Ben benieuwd welke adviezen mijn medetweakers mij kunnen geven.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik heb een Samsung Note 8 Dual Sim (gewoon via KPN dus geen grijs import gedoe met garantie), met Spigen Though Armor case (als dat glas kapot valt vindt ik te duur voor zonder case). Dit werkt goed.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-11 14:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-11 10:28
Ik gebruik de S9+ nu ook met dual sim en het werkt prima. Valt binnen je budget. Wel een goeie case eromheen doen, want als ie valt kan je 'm denk ik wel wegbrengen (glas rondom).

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 23:31
Ga gewoon lekker voor de S9 of de S9 gaan, allebei gewoon top toestellen en allebei dual sim en je kan er zo minimaal 2 jaar mee vooruit.

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:03
Let er op dat zowel bij de Sony als bij de Samsung dual sim toestellen er geen geheugenkaart geplaatst kan worden als je 2 simkaarten gebruikt. SIM2 zit in het slot van de geheugenkaart.

Interne geheugen is dus mogelijk een belangrijk item

Bla Bla Bla

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 23:31
MarchelHoek schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:26:
Let er op dat zowel bij de Sony als bij de Samsung dual sim toestellen er geen geheugenkaart geplaatst kan worden als je 2 simkaarten gebruikt. SIM2 zit in het slot van de geheugenkaart.

True, maar 64 gb geheugen waarvan rond de 50 gb beschikbaar is heb je tegenwoordig niet echt nodig (of je moet echt veel 4K films er op willen zetten of heel erg veel foto's maken..).

• MarchelHoek
@dutchnltweaker heb je gelijk in.
Je moet het gek maken wil je dit qua geheugen vol krijgen.

Bla Bla Bla

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:00
MarchelHoek schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:26:

De A8 2018 kan wel degelijk 2 sims + een geheugenkaart hebben... er zit namelijk aan de bovenkant een tray voor 1xsim en 1xmicrosd, aan de zijkant nog een tray voor 1xsim. Dit kan door het ontwerp van de Galaxy S8 en S9 en de Note 8 uiteraard niet.

• MarchelHoek
Ik doelde in dit geval op de S modellen.. Had ik even duidelijker neer kunnen zetten en niet generiek Samsung toestellen moeten aangeven.

Bla Bla Bla

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:52

hellknight

Medieval Nerd

sommige toestellen, o.a. de Huawei Mate 10 Pro, hebben speciale "trucs" ingebouwd om apps als Whatsapp, welke normaliter niet echt lekker samengaan met dualsim (je kan hem maar voor 1 van je telefoonnummers gebruiken) toch voor beidde nummers aan te bieden. Daar zou ik ook even naar kijken

Your lack of planning is not my emergency

• MicGlou
hellknight schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:04:
sommige toestellen, o.a. de Huawei Mate 10 Pro, hebben speciale "trucs" ingebouwd om apps als Whatsapp, welke normaliter niet echt lekker samengaan met dualsim (je kan hem maar voor 1 van je telefoonnummers gebruiken) toch voor beidde nummers aan te bieden. Daar zou ik ook even naar kijken
Samsung heeft dat ook op de dualsim telefoons...

• bengrootde93
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-10-2020
ISaFeeliN schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:58:
Ik gebruik de S9+ nu ook met dual sim en het werkt prima. Valt binnen je budget. Wel een goeie case eromheen doen, want als ie valt kan je 'm denk ik wel wegbrengen (glas rondom).
Bedankt voor de tips, nog een speciale reden om voor de s9 te gaan tegenover de Sony?

• MicGlou
bengrootde93 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:05:
[...]

Bedankt voor de tips, nog een speciale reden om voor de s9 te gaan tegenover de Sony?
S9 heeft het mooiste scherm van alle smartphones, top 5 beste camera in een smartphone...

Redenen om het niet te doen: super kwetsbaar toestel, hoeft echt niet veel te hebben en het ligt aan barsten... en reparatiekosten zijn niet mals. Aanpassingen die Samsung doet aan Android ben ik ook geen fan van.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30
Ik heb een OnePlus 5T, dis is ook dual sim (erg handig bij reizen). Dat bevalt goed. Daarvoor heb ik een Samsung S7 Duo gehad, dat werkte ook goed. Alhoewel ik bij de S7 wel het idee had dat de batterij met 2 sims sneller leegging dan met een. Met de 5T heb ik daar geen last van.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:17

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Een nokia 8 nemen. Dat is een goedkope high end relefoon met stock android en dual sim pricewatch: Nokia 8 Dual Sim Blauw waar zijn mensen toch mee bezig een galaxy S9 is minstens 400 euro duurder en nog altijd geen enorm snelheidsverschil en trage updates.

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-11 10:28
bengrootde93 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:05:
[...]

Camera. Scherm. Persoonlijk..

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-11 14:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

beeld is inderdaad heel persoonlijk ikzelf vind mijn sony vele malen scherper in contrast en zwart kleuren dan de s9 van me vriendin lijkt me het beste ter gaan vergelijken in de winkel wat je het beste lijkt
Pagina: 1