Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heeft er iemand zicht op de beschikbaarheid van de HP Spectre x360 modeljaar 2018 aub?

Er staat al een model op Tweakers dat sinds einde februari te koop is in de US, pricewatch: HP Spectre x360 15-ch015nd maar zonder leveranciers.

Een Azerty-variant is dan nog verder weg waarschijnlijk? Ik vroeg enkele weken geleden info bij HP maar daar had men zelfs niet de beleefdheid te zeggen dat men het niet wist.

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Tweakers is alleen ontvangend wanneer het om prijzen/levertijden gaat. Het beste kan je het typenummer in Google gooien en bij menig site buren.

Coolblue staat hij tijdelijk uitverkocht, misschien kunnen ze je wel vertellen wanneer hij weer beschikbaar komt.

https://www.laptopshop.nl...ctre-x360-15-ch015nd.html

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAlbino
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-09 10:40
Ik wacht zelf ook op de nieuwe spectre 2018.

Ik ben echt benieuwd naar de variant met de Vega RX ipv de nvidea kaart.

Hij staat overigs al gewoon in shop bij HP, weliswaar op uitverkocht, net als bij Coolblue.

http://store.hp.com/Nethe...=3QQ61EA&opt=ABH&sel=DEF#

Jammer is alleen dat hij binnen NL markt wel weer komt met een aardig prijskaartje..

Buitenlandse varianten met dezelfde specs zie je toch goedkoper geprijst, zie bijv:

http://www.hpobchod.sk/do...=spectre-x360-kaby-lake-g

of bijv:

https://www.alza.cz/hp-spectre-15-x360?dq=5280902

Scheelt toch alweer zo'n € 250 vergeleken met de nederlandse HP store..

[ Voor 11% gewijzigd door MrAlbino op 27-03-2018 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 23:46
Sinds gisteren heb ik mijn HP Spectre X360 15". Opvallend zijn de bouwkwaliteit en het bijzonder prettige toetsenbord. Daarnaast heeft deze HP wél goede ventilatie die niet storend hard blaast.

Helaas ben ik ook op enkele mankementen gestuit. Zo heeft erg veel coil whine, hoorbaar in stille ruimtes. Daarnaast maakt het beeldscherm bij helderheid boven 0% een hoge toon. Beide problemen zijn storend en ook bekend bij de X360. De vorige X360 was al erg berucht om coil whine.

De X360 is bijzonder prettig in het gebruik, maar coil whine en andere vreemde geluiden horen niet bij een laptop uit dit segment. Ik hoop dat HP hem snel kan omruilen. Helaas is de HP Store heel slecht bereikbaar, dus ik vrees dat ik hier nog even mee bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merrax
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 20:19
Ik heb zojuist navraag gedaan bij HP over de levertijd van de Vega RX variant (15-ch020nd).
Dit was de reactie die ik ontving:

Bedankt voor je mailtje!
Het product komt terug op voorraad op 23/04/2018.
Gelieve nog even geduld te oefenen.
Laat gerust weten als ik je met nog iets van dienst kan zijn.
Alvast bedankt!
Vriendelijke groeten,

Online Hp Store Netherland
Sales representative
HP Nederland B.V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAlbino
Vanaf vandaag is de HP Spectre x360 15-ch020nd beperkt beschikbaar via de HP store, voor de belangstellenden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:39
Merrax schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:27:
Ik heb zojuist navraag gedaan bij HP over de levertijd van de Vega RX variant (15-ch020nd).
Dit was de reactie die ik ontving:

Bedankt voor je mailtje!
Het product komt terug op voorraad op 23/04/2018.
Gelieve nog even geduld te oefenen.
Laat gerust weten als ik je met nog iets van dienst kan zijn.
Alvast bedankt!
Vriendelijke groeten,

Online Hp Store Netherland
Sales representative
HP Nederland B.V
Dat wordt inderdaad nog even geduldig wachten. Kreeg eerst te horen dat ze het in maart zouden hebben, toen werd het verschoven naar begin april en nu zitten we tegen eind april aan. Weet jij trouwens al waar je het gaat halen? Via de HP store of ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypto-Koning
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-05-2023
Weet iemand of de Spectre x360 Vega variant ook met 256GB of 516GB SSD uitkomt?
Ik zie dat de prijs voor de 1TB SSD variant al zo'n 1200 euro goedkoper is als het vergelijkbare model van Surface Book 2 _/-\o_
Zit er een groot verschil tussen de Vega GPU & de GTX1050 van Surface Book 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAlbino
Plisson schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 07:58:
[...]

Dat wordt inderdaad nog even geduldig wachten. Kreeg eerst te horen dat ze het in maart zouden hebben, toen werd het verschoven naar begin april en nu zitten we tegen eind april aan. Weet jij trouwens al waar je het gaat halen? Via de HP store of ergens anders?
Ik heb hem afgelopen vrijdag direct besteld in de HP store toen hij tijdelijk beschikbaar was. Stond bij dat wanneer ik hem toen zou bestellen, ik hem de dag erop (07/04) zou ontvangen. Echter, tijdens het afronden van de betaling (ideal) ging er (waarschijnlijk door verkeerd voorraad beheer) iets mis in het systeem van HP.
Ik heb er direct achteraan gebeld, aangezien het bedrag wel van de rekening af was geschreven. Ik krijg hem nu de 16e april geleverd volgens de dame aan de telefoon.. Blijft afwachten natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
MrAlbino schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:54:
[...]

Ik heb hem afgelopen vrijdag direct besteld in de HP store toen hij tijdelijk beschikbaar was. Stond bij dat wanneer ik hem toen zou bestellen, ik hem de dag erop (07/04) zou ontvangen. Echter, tijdens het afronden van de betaling (ideal) ging er (waarschijnlijk door verkeerd voorraad beheer) iets mis in het systeem van HP.
Ik heb er direct achteraan gebeld, aangezien het bedrag wel van de rekening af was geschreven. Ik krijg hem nu de 16e april geleverd volgens de dame aan de telefoon.. Blijft afwachten natuurlijk :+
Ah kijk, heb kennelijk de pagina niet vaak genoeg ververst afgelopen vrijdag :9

Heb je trouwens al ervaring met de Spectre serie? Voor mij wordt het de eerste, dus ben benieuwd of het wel wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAlbino
Plisson schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:37:
[...]

Ah kijk, heb kennelijk de pagina niet vaak genoeg ververst afgelopen vrijdag :9

Heb je trouwens al ervaring met de Spectre serie? Voor mij wordt het de eerste, dus ben benieuwd of het wel wat is.
Het was te verwachten: Vandaag een mailtje gekregen dat mijn bestelling gereedgemaakt wordt en klaar staat voor verzending. In hetzelfde mailtje wordt wel een Estimated Delivery Date van 26 april genoemd.. Nog 2 week wachten dus.

Momenteel ben ik in het bezit van een HP Spectre 13" (4159nd). Deze is mij de afgelopen 2 jaar uitstekend bevallen. Klein, compact, en ik kan op de energie zuinige stand rustig een hele dag zonder de oplader. Alleen een formaatje groter lijkt mij ook wel wat (15" 4k) met daarbij een numpad gedeelte (voor mij een grote plus) .. Ik hoefde daarom na de CES niet lang te wachten voordat ik eigenlijk overstag was. De Vega RX kaart is natuurlijk erg fijn, en de tegenhanger van DELL (XPS 15" ) heeft voor mij toch een aantal (kleine) minpuntjes t.o.v. de spectre (zoals webcam onder scherm ipv boven) , maar dat zal waarschijnlijk ook een smaak / voorkeurs kwestie wezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
MrAlbino schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:17:
[...]

Het was te verwachten: Vandaag een mailtje gekregen dat mijn bestelling gereedgemaakt wordt en klaar staat voor verzending. In hetzelfde mailtje wordt wel een Estimated Delivery Date van 26 april genoemd.. Nog 2 week wachten dus.

Momenteel ben ik in het bezit van een HP Spectre 13" (4159nd). Deze is mij de afgelopen 2 jaar uitstekend bevallen. Klein, compact, en ik kan op de energie zuinige stand rustig een hele dag zonder de oplader. Alleen een formaatje groter lijkt mij ook wel wat (15" 4k) met daarbij een numpad gedeelte (voor mij een grote plus) .. Ik hoefde daarom na de CES niet lang te wachten voordat ik eigenlijk overstag was. De Vega RX kaart is natuurlijk erg fijn, en de tegenhanger van DELL (XPS 15" ) heeft voor mij toch een aantal (kleine) minpuntjes t.o.v. de spectre (zoals webcam onder scherm ipv boven) , maar dat zal waarschijnlijk ook een smaak / voorkeurs kwestie wezen..
Hopen dat je het snel binnen krijgt dan. Zie dat mensen in andere landen hem inmiddels hebben ontvangen, dus het zal vast niet zo lang meer duren.

Dell durfde ik mij niet aan te wagen. Sowieso door het gemis van de numpad maar ook door de slechte verhalen die ik hier heb gelezen over de QC.

Inmiddels staat de HP Spectre x360 15-ch020nd ook op Coolblue, dus het zal niet zo lang meer duren totdat deze te bestellen is.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAlbino
Zojuist bericht ontvangen dat mijn laptop onderweg is met DHL. Jammer genoeg ben ik op zaterdag niet aanwezig op kantoor, dus zal hem pas maandag in ontvangst kunnen nemen.
Op youtube verschijnen ook inmiddels de eerste unboxing vids + benchmarks..

YouTube: HP Spectre x360 15.6" 8th Gen Intel i7 Radeon RX Vega M Unboxin...

YouTube: YouTube

Zodra ik de HP in ontvangst heb mogen nemen zal ik mijn bevindingen online posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Ik heb m vandaag besteld bij alza. Ben erg benieuwd, wordt waarschijnlijk donderdag geleverd.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAlbino
Die van mij vandaag binnen gekregen. Bleek al 2 dagen bij DHL te liggen. Momenteel deze comment vanaf mijn 15-ch020nd geschreven! :D

https://imgur.com/e8KnZwF.png

https://imgur.com/2zjcRHB.png

https://imgur.com/pGLESce.png

https://imgur.com/tvZt7IS.png

https://imgur.com/9jRMoGu.png

https://imgur.com/M81my9h.png

[ Voor 42% gewijzigd door MrAlbino op 24-04-2018 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypto-Koning
@MrAlbino En hoe draait de Vega GPU? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAlbino
`
Uit enthousiasme heb ik uiteraard ook threads op reddit e.d. in de gaten gehouden. Daar wordt bijvoorbeeld genoemd dat bij een 0.155V undervoltage de temperatuur aanzienlijk lager blijft. Moet namelijk eerlijk toegeven, fans 'kicken' er redelijk vroeg al in.. Momenteel wat files aan het kopieren, en aan het browsen.. en dan draaien ze toch al op een aardig toerental..

Ik zal morgen eens kijken wat voor prestaties (benchmarks) ik uit deze machine weet te halen..

Btw : voor foto's zie mijn vorige post..

[ Voor 3% gewijzigd door MrAlbino op 24-04-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypto-Koning
@MrAlbino Hmm dat wordt de keuze tussen een Surface 2 Book 15' en deze nog moeilijker.
Ik ben echt bang dat de Vega GPU het gewoon net niet is. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
MrAlbino schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:43:
[...]

`
Uit enthousiasme heb ik uiteraard ook threads op reddit e.d. in de gaten gehouden. Daar wordt bijvoorbeeld genoemd dat bij een 0.155V undervoltage de temperatuur aanzienlijk lager blijft. Moet namelijk eerlijk toegeven, fans 'kicken' er redelijk vroeg al in.. Momenteel wat files aan het kopieren, en aan het browsen.. en dan draaien ze toch al op een aardig toerental..

Ik zal morgen eens kijken wat voor prestaties (benchmarks) ik uit deze machine weet te halen..

Btw : voor foto's zie mijn vorige post..
Kan je vertellen van voor pen erbij zit? Eentje met een batterij, of met een USB aansluiting? Die van mij wordt vandaag geleverd als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAlbino
Erkel schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:50:
[...]

Kan je vertellen van voor pen erbij zit? Eentje met een batterij, of met een USB aansluiting? Die van mij wordt vandaag geleverd als het goed is.
Mijn pen heeft een USB C aansluiting. Toch had ik liever ééntje gehad met een batterijtje die ik eens in de zoveel tijd moet vervangen.. Dat heb ik liever dan iedere keer de pen aan een oplaad snoertje moeten hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
MrAlbino schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:45:
[...]

Mijn pen heeft een USB C aansluiting. Toch had ik liever ééntje gehad met een batterijtje die ik eens in de zoveel tijd moet vervangen.. Dat heb ik liever dan iedere keer de pen aan een oplaad snoertje moeten hangen..
Neem aan dat het wel meevalt hoe vaak je dat ding op moet laden. Heb de mijne net binnen. Helaas zat de onderkant niet goed gemonteerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Als toevoeging:

Er zat speling in de touchpad. Bij 'tappen' of 'dubbel tappen' voelde je de touchpad bewegen. Zelf de laptop maar uit elkaar gehaald om er achter te komen dat het touchpad aan 1 kant met 2 klemmetjes werd tegen gehouden, echter waren deze niet ver genoeg uit gebogen. Hier maar een rubbertje tussen gezet, waarna het is opgelost.

Valt met toch tegen voor een premium laptop van 1500 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypto-Koning
@Erkel
Je gaat hem niet terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Nee, ik heb m zelf gefixed, anders moet ie weer terug naar alza in Tsjechie, duurt weer een paar dagen.

Voor de rest ben ik wel erg tevreden, typt fijn, super snel, scherm is ook prima.

[ Voor 13% gewijzigd door Erkel op 26-04-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypto-Koning
@Erkel

Ah okee.

Voldoet je de Vega GPU aan je verwachtingen?
Kan je er beetje zware applicaties op draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
@Crypto-Koning
Heb gister alleen Rocket League getest, dat draaide op 4k met settings op quality zo rond de 50 fps. Dus op dat is prima, wel warm en veel kabaal van de fans, maar goed dat kan niet anders in een laptop die zo dun is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAlbino
Erkel schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:18:
Als toevoeging:

Er zat speling in de touchpad. Bij 'tappen' of 'dubbel tappen' voelde je de touchpad bewegen. Zelf de laptop maar uit elkaar gehaald om er achter te komen dat het touchpad aan 1 kant met 2 klemmetjes werd tegen gehouden, echter waren deze niet ver genoeg uit gebogen. Hier maar een rubbertje tussen gezet, waarna het is opgelost.

Valt met toch tegen voor een premium laptop van 1500 euro..
Wat voor geluid maakte hij ongeveer? Ik ben er namelijk ook niet geheel van overtuigd of mijn touch pad precies zo zit, zoals het moet.. Die van mij heeft hele lichte speling, en maakt een soort van ploppend geluidje als je je vinger weer optilt van het touchpad af..
Ik had hiervoor een 13" spectre, (4159nd) en die had een 'solider' touchpad dan de 15" spectre die ik nu heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
MrAlbino schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:08:
[...]

Wat voor geluid maakte hij ongeveer? Ik ben er namelijk ook niet geheel van overtuigd of mijn touch pad precies zo zit, zoals het moet.. Die van mij heeft hele lichte speling, en maakt een soort van ploppend geluidje als je je vinger weer optilt van het touchpad af..
Ik had hiervoor een 13" spectre, (4159nd) en die had een 'solider' touchpad dan de 15" spectre die ik nu heb..
Precies dat. Zie youtube filmpje, dat komt aardig overeen:
YouTube: HP Spectre x360 loose touchpad

Pagina: 1