Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-07 19:08
Hallo,

Ik zoek een compacte Receiver/versterker voor mijn Dali Zensor Pico speakers en een Yamaha ns-160 Sub.

Op dit moment gebruik ik de JVC RX-5060 receiver maar 9 van de 10 functies gebruik ik niet.
Er zitten alleen de 2 dali speaker en sub op aangesloten en met een SPDIF naar mijn PC.
Het geluid is naar mijn mening erg zuiver en krachtig alleen is mijn receiver gigantisch.

Aangezien ze op mijn PC zitten aangesloten word er Muziek via Youtube/Deezer mee geluisterd maar ook mee gegamed. Films en series kijk ik niet op de PC dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.

De SPDIF en 2.1 aansluitingen zijn een must, verder heb ik weinig verstand van de wattage en ohm.

Mijn budget is maximaal 350 euro
Zat te kijken naar de Denon CEOL series (n4,n9)
Maar ook naar de Marantz MCR-511.

Volgens Hificorner en Hifi Klubben zit de Denon N9 iets boven de JVC qua prestaties en de Marantz MCR-511 iets onder de prestaties van de JVC. Na wat reviews gelezen te hebben merk ik dat de snelheid van de Denon heel erg tegen valt en hij oogt vrij goedkoop, daarintegen ziet de Marantz er een stuk degelijker uit.

Heeft iemand ervaringen met 1 van deze receivers?
of heeft iemand suggesties waar ik nog naar kan kijken?

Mochten er nog vragen zijn hoor ik deze graag
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een NS-160 sub bestaat nij Yamaha niet? De NS-160 set wel, en daar zit de NS-SW200 in als sub. Deze dus: https://www.homecinemacen...amaha-ns-sw200-zwart.html

If so dan kun je je sub ook high level aansluiten en van daar uit je speakers doorlussen. Betekent dat iedere stereoversterker voldoet, en die zijn er plenty. En dus ook dat 2.1 geen must meer is, met 2.0 zou je kunnen volstaan. Moet je alleen nog iets met de DAC.

Wat is je probleem net de JVC qua grootte? Te hoog? Te breed?
Is afstandsbediening een vereiste? Zo nee, zou je eens naar wat Chinese amps kunnen kijken, of naar van die goedkope T amps.
Wil je wel echt bij 2.1 blijven (dus dmv een subwoofer pre out), kun je ook eens bij Yamaha kijken. Vziw maakt Pioneer geen losse units. Wel microsetjes maar dat is een beetje te weinig voor je speakers denk ik.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
The Eagle schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:53:
Een NS-160 sub bestaat nij Yamaha niet? De NS-160 set wel, en daar zit de NS-SW200 in als sub. Deze dus: https://www.homecinemacen...amaha-ns-sw200-zwart.html

If so dan kun je je sub ook high level aansluiten en van daar uit je speakers doorlussen. Betekent dat iedere stereoversterker voldoet, en die zijn er plenty. En dus ook dat 2.1 geen must meer is, met 2.0 zou je kunnen volstaan. Moet je alleen nog iets met de DAC.

Wat is je probleem net de JVC qua grootte? Te hoog? Te breed?
Is afstandsbediening een vereiste? Zo nee, zou je eens naar wat Chinese amps kunnen kijken, of naar van die goedkope T amps.
Wil je wel echt bij 2.1 blijven (dus dmv een subwoofer pre out), kun je ook eens bij Yamaha kijken. Vziw maakt Pioneer geen losse units. Wel microsetjes maar dat is een beetje te weinig voor je speakers denk ik.
Dat is inderdaad mijn fout, het is de NS-SW210.
De receiver die ik nu heb houd ik gewoon voor eventueel ooit een surround sound set.

Hij is gewoon weg te groot in alle opzichten, Ik gebruik alleen maar de 2.1 set erop. Afstandsbediening word ook nooit gebruikt.
Hij staat op een kast(waar die overigens bijna vanaf valt) en neemt eigenlijk plek in beslag die ik wel zou kunnen gebruiken.

Zat al een tijdje naar de NAD D3020 te kijken en die voldoet eigenlijk aan alles en nog meer.
Goede recensies en bouw kwaliteit, Jammer van de 500 euro prijskaart.
Gelukkig net gevonden voor 350 euro nieuw, gelijk besteld en is kijken wat dat beestje kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Das een hele nette prijs. Ben benieuwd, laat ff weten hoe ie bevalt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
The Eagle schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:21:
Das een hele nette prijs. Ben benieuwd, laat ff weten hoe ie bevalt :)
Zal ik doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Legin
Even een update!

Heb de D3020 v2 nu in totaal 3 uurtjes kunnen testen en damn!
Had eigenlijk niet verwacht dat deze zo'n geluid kon produceren, vergeleken met mijn JVC receiver merk in nauwelijks verschil in kwaliteit. De JVC heeft eigenlijk veel meer vermogen maar dat werd nooit gebruikt, maar dit is een echte kleine powerhouse. Met een SPDIF aangesloten op de PC en alles werkte, moest wel eventjes wennen aan het geluid omdat het toch net ietsje anders klinkt maar na een half uur muziek luisteren merkte ik er niks meer van. Heb even met de EQ gespeeld maar uiteindelijk toch maar de standaard EQ gepakt.er werd ook een RCA naar 3.5mm adapter werd meegeleverd wat ook erg aangenaam was.

Morgen weer even verder spelen!
Pagina: 1