Welk switch en netwerkkaart (w2k) zelfde bedrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:11
Ik zoek een 100 mbit switch (4 of 8 port) en een 100 mbit netwerkkaart met wake-on-lan (WOL). Wij hebben nu al 2 computers met 100 mbit verbonden door middel van een crosslink kabel.

Daar moet dus een derde computer (server) bij. Deze computer hebben we al up and running op Windows 2000. Nu is onze vraag welke netwerkkaart en switch wij het beste kunnen gebruiken voor een niet al te hoge prijs. (In totaal een 500 gulden, dus switch en netwerkkaart bij elkaar). Nog een must is dat we de 2 dingen bij hetzelfde bedrijf bedrijf bestellen (wegens garantie bullshit).

De netwerkkaart moet dus WOL bevatten, Windows 2000 ondersteunen en 100 MBit zijn en de switch moet wel een échte switch zijn, dus geen switching hub. Weet iemand wat wij het beste kunnen doen?
Thanks
Milenco

Verwijderd

kijk ook maar hier eens :

http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp

• Milenco
heb ik al gedaan, maar daar kan ik weinig info vinden over de kaarten en switches. Dus ik dacht, hier hebben ze er vast wel wat verstand van :P

• Le Mol
  • Niet online
kijk eens bij mr@

www.mr-at.nl

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Verwijderd

Ik zou zeggen: stap een goeie (!) computerwinkel (dus geen dozenschuiver) bij jou in de buurt binnen, en vraag die lui, wat ze je te bieden hebben.

Waarom stel je de eis van WakeOnLan ? 'k Vraag het me zomaar af; aan een server-kaart stel ik ook wel eisen, maar WoL staat nou net niet in mijn lijstje. Een server is meestal toch bedoeld om altijd aan te staan ?

Ik zou er trouwens die netwerkkaart eerst instoppen, en dan pas Windows gaan installeren. In jouw volgorde kun je vage problemen krijgen (kleine kans, maar toch...)

Verwijderd

Hij is al vaker langsgekomen, maar die 8-poorts switch voor 159,-- pieken bij Gistron is echt super. Kan erover meepraten. Is ook een echte switch. En als ik jou was zou ik voor die 3com's gaan voor 125 piek bij mr-at. Is met WoL. Heb je alles bij elkaar prima spulletje.

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 00:31
Yep, heb ook die Switch bij Gistron vandaan. Bevalt goed al was 't alleen maar om de prijs >:)
Gistron's Nic's hebben geen WOl echter.
Ook de 3Com 905 niet.

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Op zondag 15 juli 2001 02:26 schreef oheng het volgende:
Yep, heb ook die Switch bij Gistron vandaan. Bevalt goed al was 't alleen maar om de prijs >:)
Gistron's Nic's hebben geen WOl echter.
Ook de 3Com 905 niet.
De 3Com 905C wel.

Every morning is the dawn of a new error.

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 00:31
Excuus, had hier een 905 rev A voor me liggen, de 905-C ondersteunt wel WOl |:(

Verwijderd

3C905B heeft ook WoL.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

heuveltje

KoelkastFilosoof

noot, de lekker goedkope realtek kaartjes (fl 35 piek) hebben ook w.o.l :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Mijn 3COM 3C918 (zit geintegreerd in mijn Dell)heeft problemen gehad met mijn Newbridge autosensing switch. Ik heb hem van autosensing af moeten halen. Dit heb ik al met meerdere 3com kaarten gemerkt. Met Intel nooit problemen gehad en die werken hier ook een heel stuk sneller.

• Milenco
Op zondag 15 juli 2001 01:36 schreef de_GeBo het volgende:
Ik zou zeggen: stap een goeie (!) computerwinkel (dus geen dozenschuiver) bij jou in de buurt binnen, en vraag die lui, wat ze je te bieden hebben.

Waarom stel je de eis van WakeOnLan ? 'k Vraag het me zomaar af; aan een server-kaart stel ik ook wel eisen, maar WoL staat nou net niet in mijn lijstje. Een server is meestal toch bedoeld om altijd aan te staan ?

Ik zou er trouwens die netwerkkaart eerst instoppen, en dan pas Windows gaan installeren. In jouw volgorde kun je vage problemen krijgen (kleine kans, maar toch...)
Hier hebben ze meer ervaring :). WoL omdat anders de comp de hele dag aanstaat en dat wil me ma niet. Dus gewoon dat die aangaat en na 30 min niet in gebruik ofzo weer uit, scheelt in stroom :).

Windows wordt BTW dan ook opnieuw geinstalled (duh :)) (de modem komt er dan ook in enzo).
Op zondag 15 juli 2001 03:12 schreef de_GeBo het volgende:
3C905B heeft ook WoL.
Ik zal ff kijken naar die 2 kaarten
Op zondag 15 juli 2001 02:06 schreef MrMenor het volgende:
Hij is al vaker langsgekomen, maar die 8-poorts switch voor 159,-- pieken bij Gistron is echt super. Kan erover meepraten. Is ook een echte switch. En als ik jou was zou ik voor die 3com's gaan voor 125 piek bij mr-at. Is met WoL. Heb je alles bij elkaar prima spulletje.
Ik zal ook ff kijken bij Gistron, 159 is niet duur :9

• Milenco
Dus de 3Com 905 C-TX-M 100 Mbit heeft wel WoL?

Dan kan ik die kaart en de 159 pieken switch daar kopen, bij Gistron. Schijnt een aardig goed bedrijf te zijn, ook kwa servise ed.

Verwijderd

Sitecom heeft goeie 10/100Mbit met NIC's met WOL, voor fl. 39,85. :)
Zelf gebruik ik een "Sitecom NexSwitch SD080s 8-port 10/100 Auto-negotiation Switch" (tja, 't beesje moet een naam hebben he!).
Prima ding, maar kost wel fl. 399,00 (bij Vobis). :7

• Milenco
Bestelling is geplaatst :)

Voor 278 is een netwerkkaart + 8 poort hub niet veel :9:9:9

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

www.gistron.nl is het niet (wel, zo'n pyramidespel??)

nee, waar moet ik wel wezen voor zo'n speeltje?

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

gistron.com (zie pricewatch)

3C905C-TX-M heeft Bootrom en wakeup-on-lan
8poorts switch is ook een goede koop
(moet hem nog halen)

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 09:22 schreef Milenco het volgende:
Bestelling is geplaatst :)

Voor 278 is een netwerkkaart + 8 poort hub niet veel :9:9:9
Hier ga jij geen spijt van krijgen >:)

• Milenco