Onzinnige "nieuws"berichten over asus producten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Maxuseant
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-07 15:01
nieuws: Asus introduceert 24,5"-monitor met tn-paneel van 144Hz voor gamers @Olaf

Waarom wordt er aandacht besteed aan schermen die totaal niets nieuws toevoegen? Als jullie graag reclame willen maken in jullie 'nieuws' section, zeg er dan bij dat het reclame is?

Gebeurde laatst ook al, volstrekt niet innoverende producten die aandacht krijgen in "nieuws".Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N5eSK70.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:07

Luukwa

o/

Ik zag toevallig net een aantal comments onder dit nieuws bericht betreft dit 'probleem'.
Persoonlijk snap ik tweakers wel, het is gewoon een soort van marketing waarvoor tweakers ofwel geld ofwel producten krijgt.

Wat ik echter net begrijp is de frustratie vanuit de community, je kunt immers zelf kiezen welk nieuw bericht je lees. Er is een dusdanig uitgebreid aanbod dat er genoeg te lezen valt op tweakers buiten het boven genoemde nieuws bericht.

Maargoed, dat is mijn mening.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:43

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Volgens mij krijgt Tweakers hier helemaal geen geld voor, volgens mij plaatst Tweakers gewoon een persbericht van Asus. Net zoals ze dat van heel veel andere producten doen waar een persbericht van komt. Als ze daar geld voor zouden krijgen, dan ga ik zelf ook een site beginnen en persberichten daarop plaatsen.

Oplossing: artikels waarvan de titel is:
'x brengt y uit'
'x introduceert y'
'x komt met nieuwe y'
niet meer aanklikken. In plaats van janken dat Tweakers reclame als nieuws brengt.

[ Voor 24% gewijzigd door Bart ® op 26-03-2018 15:12 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Ik ben het eens met @Maxuseant, dit is "nieuwsinflatie", en nog gekleurd ook omdat het opvalt.

Hoeveel nietszeggende monitoren komen we wel niet uit, dat zijn er veel meer als alleen Asus. Maar die zien we (gelukkig) ook niet allemaal, maar waarom dan wel van Asus?

Kijk, als het wat duurdere modellen zijn, of erg innoverende modellen, akkoord. Maar dit is gewoon nietszeggende informatie.

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 26-03-2018 15:12 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik denk dat Asus één van de weinigen is die persberichten hierover naar Tweakers stuurt. Artikel hierover is dan lekker gemakkelijk. Maar de nieuwswaarde is idd extreem laag, is een monitor zoals er zoveel zijn en die weinig bijzonders heeft.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 12:03

WCA

Als ik dit soort artikelen wil lezen ga ik inderdaad wel naar de buren. Daar kan ik prachtig lezen dat Trust weer een usb hub met maarliefst 7 poorten heeft uitgebracht. 8)7

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de artikelen natuurlijk niet lezen en daarmee klaar. Het plaatsen van zoveel persberichten heeft echter weinig meer te maken met "technologie op de proef" stellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:15

Felyrion

goodgoan!

Ik vind dit soort "nieuws" ook niet erg fijn. De meeste (nieuws)artikelen van Tweakers.net lees ik graag. Maar zo'n bericht klik ik aan met de gedachte "er zal wel iets bijzonders met deze monitor zijn". Maar nee... helemaal niks. Werkt alleen vervuilend voor de wél boeiende items naar mijn mening.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:16

Fiber

Beaches are for storming.

Goed dat ik nog even hier kijk want ik had hier bijna ook een topic over geopend...

Gaan we nou echt voortaan bij elke 'nieuwe' Asus monitor een artikel op de FP krijgen? Die persberichtjes zijn natuurlijk lekker makkelijk over te tikken, maar sturen LG, Samsung, HP, etc. die dan niet...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Interessant dat hier zoveel kritiek op komt. Ik ben het eens dat dit een dertien-in-een-dozijn-monitor is maar ik dacht dat iedereen hier toch wel gewend was aan doorsnee productnieuws. Lang niet iedere laptop, behuizing, smartphone, ssd, televisie, enz. waar we een bericht over maken bevat unieke functies.

Ik concludeer wel dat bij dit product het schermdiagonaal eigenlijk het enige afwijkende is ten opzichte van eerdere Asus-monitoren en dat er veel schermen met vergelijkbare specs zijn. Dat is inderdaad wat mager.

Zelf vind ik het overigens fijn een zo breed mogelijk productoverzicht te krijgen, ook al zijn er wellicht niet veel vernieuwingen. En ja, als zo'n aankondiging op een moment komt dat er weinig 'core-nieuws' is, is de afweging wellicht iets te snel gemaakt. Ik zal het nieuwsfilter wat strenger afstellen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Olaf op 27-03-2018 10:59 ]

Pagina: 1