Ik zoek een?
MoBo met Intel chipset 3xx en bijbehorende upgrades zoals RAM en processor
Wat is je budget?
Rond de 400-500 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
GigaByte/Intel is voor mij het meest voor de hand liggend
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn Huidige Systeem bevat:
CPU: Intel i7 4790K Haswell (Devil's Canyon) @ 4.8Ghz
Cooler: Corsair Hydro H100i v2
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0)
MoBo: GigaByte-GA-Z87P-D3
RAM: Corsair Vengeance 4x 4GB DDR3 1333Mhz
PSU: Corsair CX750
Storage: 256GB SSD voor windows, 512GB SSD voor games, 1TB HDD voor troep
Hallo allemaal,
Even een korte uitleg over mijn dilemma. Ik ben een GTA 5 fanaat en een FPS freak (frames per second, niet de game categorie). En ik wil GTA Online kunnen spelen op een steady framerate van boven de 70 op high settings. Zonder MSAA, of op x2 want we weten allemaal dat het een gigantische FPS killer is.
Ik heb onderzoek gedaan en mijn conclusie is dat ik een CPU upgrade nodig heb, je zou het niet verwachten, maar deze CPU is op GTA een bottleneck voor mijn GPU. Zelf dacht ik aan een i5 8600K, maar is het wel verstanding om te upgraden? Ik zit vast in socket 1150 en volgens mijn bevindingen heb ik wel degelijk een CPU upgrade nodig. Maar het kost tegenwoordig allemaal zo veel(MoBo + RAM). Misschien is mijn RAM wel de limiting factor in mijn systeem, maar naar mijn weten heeft RAM niet veel invloed op performance... maar dat van mij is wel erg traag ram ten heden dag.
Dus wat is wijsheid, nu upgraden naar een Intel Z370 moederbord met een i5 8600K en dat pokkeduur DDR4 RAM
, of hebben jullie beter advies voor me? Graag hoor ik welke componenten het beste zou kunnen kopen.
Dank alvast!
MoBo met Intel chipset 3xx en bijbehorende upgrades zoals RAM en processor
Wat is je budget?
Rond de 400-500 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
GigaByte/Intel is voor mij het meest voor de hand liggend
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn Huidige Systeem bevat:
CPU: Intel i7 4790K Haswell (Devil's Canyon) @ 4.8Ghz
Cooler: Corsair Hydro H100i v2
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0)
MoBo: GigaByte-GA-Z87P-D3
RAM: Corsair Vengeance 4x 4GB DDR3 1333Mhz
PSU: Corsair CX750
Storage: 256GB SSD voor windows, 512GB SSD voor games, 1TB HDD voor troep
Hallo allemaal,
Even een korte uitleg over mijn dilemma. Ik ben een GTA 5 fanaat en een FPS freak (frames per second, niet de game categorie). En ik wil GTA Online kunnen spelen op een steady framerate van boven de 70 op high settings. Zonder MSAA, of op x2 want we weten allemaal dat het een gigantische FPS killer is.
Ik heb onderzoek gedaan en mijn conclusie is dat ik een CPU upgrade nodig heb, je zou het niet verwachten, maar deze CPU is op GTA een bottleneck voor mijn GPU. Zelf dacht ik aan een i5 8600K, maar is het wel verstanding om te upgraden? Ik zit vast in socket 1150 en volgens mijn bevindingen heb ik wel degelijk een CPU upgrade nodig. Maar het kost tegenwoordig allemaal zo veel(MoBo + RAM). Misschien is mijn RAM wel de limiting factor in mijn systeem, maar naar mijn weten heeft RAM niet veel invloed op performance... maar dat van mij is wel erg traag ram ten heden dag.
Dus wat is wijsheid, nu upgraden naar een Intel Z370 moederbord met een i5 8600K en dat pokkeduur DDR4 RAM
Dank alvast!