Toon posts:

Moederbord Upgrade? (advies is welkom!)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
MoBo met Intel chipset 3xx en bijbehorende upgrades zoals RAM en processor

Wat is je budget?
Rond de 400-500 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
GigaByte/Intel is voor mij het meest voor de hand liggend

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn Huidige Systeem bevat:
CPU: Intel i7 4790K Haswell (Devil's Canyon) @ 4.8Ghz
Cooler: Corsair Hydro H100i v2
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0)
MoBo: GigaByte-GA-Z87P-D3
RAM: Corsair Vengeance 4x 4GB DDR3 1333Mhz
PSU: Corsair CX750
Storage: 256GB SSD voor windows, 512GB SSD voor games, 1TB HDD voor troep

Hallo allemaal,

Even een korte uitleg over mijn dilemma. Ik ben een GTA 5 fanaat en een FPS freak (frames per second, niet de game categorie). En ik wil GTA Online kunnen spelen op een steady framerate van boven de 70 op high settings. Zonder MSAA, of op x2 want we weten allemaal dat het een gigantische FPS killer is.

Ik heb onderzoek gedaan en mijn conclusie is dat ik een CPU upgrade nodig heb, je zou het niet verwachten, maar deze CPU is op GTA een bottleneck voor mijn GPU. Zelf dacht ik aan een i5 8600K, maar is het wel verstanding om te upgraden? Ik zit vast in socket 1150 en volgens mijn bevindingen heb ik wel degelijk een CPU upgrade nodig. Maar het kost tegenwoordig allemaal zo veel(MoBo + RAM). Misschien is mijn RAM wel de limiting factor in mijn systeem, maar naar mijn weten heeft RAM niet veel invloed op performance... maar dat van mij is wel erg traag ram ten heden dag.

Dus wat is wijsheid, nu upgraden naar een Intel Z370 moederbord met een i5 8600K en dat pokkeduur DDR4 RAM 8)7 , of hebben jullie beter advies voor me? Graag hoor ik welke componenten het beste zou kunnen kopen.

Dank alvast!

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-03-2018 15:33)

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:16:
Dus wat is wijsheid, nu upgraden naar een Intel Z370 moederbord met een i5 8600K en dat pokkeduur DDR4 RAM 8)7 , of hebben jullie beter advies voor me?
Dat is inderdaad de beste optie voor een upgrade. Het lijkt me echter dat je zelf al doorhebt dat dat vrij weinig zou opleveren voor een vrij forse investering. Beter advies is om de fps counter uit te zetten. :+

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:16:
Dus wat is wijsheid, nu upgraden naar een Intel Z370 moederbord met een i5 8600K en dat pokkeduur DDR4 RAM 8)7 , of hebben jullie beter advies voor me?
Dat is inderdaad de beste optie voor een upgrade. Het lijkt me echter dat je zelf al doorhebt dat dat vrij weinig zou opleveren voor een vrij forse investering. Beter advies is om de fps counter uit te zetten. :+

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 20:39
Wat voor monitor heb je op het moment? Resolutie/ Hz / gsync? Als je nog geen gsync hebt lijkt mij dat een betere investering dan de upgrade die je nu voorstelt

Verwijderd

Topicstarter
Bennnie schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:54:
Wat voor monitor heb je op het moment? Resolutie/ Hz / gsync? Als je nog geen gsync hebt lijkt mij dat een betere investering dan de upgrade die je nu voorstelt
Ik heb momenteel als hoofdscherm de Asus ROG Swift PQ248Q die draait op 144Hz met G-sync. 1080p.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:10
Je kunt beter een goede stabiele voeding kopen want een CX750 is nogal matig.
Verkoop je 1070 en koop een 1080Ti terug. Dat gaat je voor die prijs meer opleveren dan een cpu swap.

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:19:
Je kunt beter een goede stabiele voeding kopen want een CX750 is nogal matig.
Verkoop je 1070 en koop een 1080Ti terug. Dat gaat je voor die prijs meer opleveren dan een cpu swap.
Maar riskant als de nieuwe generatie GPU's van Nvidia binnenkort uitkomen, en een stuk sneller blijken. Ik wacht sowieso met een GPU upgrade. En de voeding, tja ik heb geen klachten met deze. Maar ik heb slechte ervaringen met voedingen kopen, ik begin er liever niet meer aan tot het echt nodig is. Vorige keer was het te veel gezeik en slechte service van leverancier + webshop.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2018 15:34 ]

Pagina: 1