Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maui570
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-02 11:49
Mijn vraag

Ik heb een zelfbouw pc, welke het goed doet. De GPU's leen ik van vrienden want momenteel zijn er voor een normale prijs geen GPU's te koop (door mining uiteraard)
De pc deed het goed (met de HD5700), maar toen ik van een andere vriend zijn R7 kon lenen en omgewisseld had. Begon de ellende..
Hij start op, ik kan +- een half uur game (Rocket League) spelen en dan crasht de pc. Er gebeuren dan verschillende dingen.

1. Hij geeft aan ''geen input/signaal'' en sluit af (niet netjes maar geen beeld en de fans stoppen met draaien, en de kleuren LEDs van het mobo blijven gwn aan.

Als ik hem dan aan probeer te zetten gebeurd er niets. Pas als ik de stroom er af haal en opnieuw op zet gaat de pc weer aan.

of

2: ik krijg de melding ''geen input/signaal'' en de pc herstart en komt in een loop terecht waarin deze opstart (oranje LED op mobo gaat branden (van de ''foutcode leds'') en hij blijft hangen en start verder niet op.

of

3: Ik krijg de melding geen signaal. En de pc start op, krijgt oranje led op mobo . Herstart automatisch en gaat verder en komt tot opstarten. Nu blijft de pc 10 sec aan (tot soms 3 min) en dan opeens herstart die weer en komt in probleem 2 of 3 terecht en als die in probleem 3 terecht komt blijft dit zo doorgaan. een keer niet opstarten met oranje led en dan auto herstart en dan start die op om vervolgens erg snel weer er uit te klappen.

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn of wat ik verder nog kan proberen :( ?
Graag jullie kennis en advies :9 _/-\o_

mvg, Maurits

PS: ben ik vergeten iets wat relevant is toe te voegen zal ik dit zover mogelijk van mijn kant uitzoeken/aanvullen!

Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU:Ryzen 1600

Mobo: ROG STRIX B350-F

Werkgeheugen: Corsair vengeance lpx 16gb 3000mhz ddr4

GPU 1: AMD Radeon HD5700

GPU 2: MSI R7 360 2GDR5 OCV1

PSU: Corsair TX750

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd om de GPU wat te laten rusten. Dit werkt en dan kan ik weer +- 30 game voordat we probleem 1,2 of 3 krijgen.

Heb een temp log etc via GPU-Z en de kaart komt niet boven de 60 graden.

Ook heb ik geprobeerd op te starten met 1 van de geheugen latjes. Maakt geen verschil.

Ook heb ik geprobeerd van HDMI aansluiting naar DVI te gaan. (beeldscherm is een BenQ RL2455)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diabl0570
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10-2024
Geen expert hier maar heb je de oude Radeon drivers verwijderd voordat je de nieuwe installeerde? (om dat maar even meteen uit te sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maui570
Goed punt.
Ik heb eerst de videokaart de R7 geplaatst en daarna gwn gegamed. En toen kwam de eerste keer de crash al na 30 min. en toen heb ik idd de nieuwe drivers geinstalleerd. En niet bewust de oude verwijderd. Ga ik nu is inchecken!

EDIT:
Alle drivers etc verwijderd (met behulp van de HD5700) En kan alleen het stuurprogramma "AMD Catalyst Install Manager" niet verwijderen... Dus heb geprobeerd om die dan maar gewoon opnieuw te installeren. want tot dat moment gaf die max 5 sec beeld (start op tot bureau blad) en kwam in loop/probleem 3 terecht.

In veilige modus blijft hij overigens WEL aan. Maar ook hier kan ik die AMD Catalyst niet verwijderen

[ Voor 47% gewijzigd door Maui570 op 26-03-2018 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diabl0570
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10-2024
Maui570 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:33:
In veilige modus blijft hij overigens WEL aan. Maar ook hier kan ik die AMD Catalyst niet verwijderen
Dit doet me toch vermoeden dat het een driver probleem is, in veiligemodus laadt Windows namelijk een "simpelere" driver in als ik me niet vergis.

Wat raar dat je catalyst niet kan verwijderen in veiligemodus 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Vreemd ik heb ook 2 kaarten uit de R7 serie en die worden soms met de POST ook niet herkent op een Asus prime B350 plus bordje ,en als het wel werkt dan werkt kaart 2 op x4@1.1
Ik vermoed dat Asus en deze serie kaarten gewoon niet wil..

Bij mij knalt hij er soms ook uit tijdens een spelletje world of tanks en dan komt hij in een bootloop terecht, maar vaak gaat het ook gewoon goed.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maui570
Dankje voor jullie reacties.
Ik heb via de AMD site hun driver uninstaller gedownload om van alle drivers af te komen (dit lukte niet via programma's en onderdelen)
Hierna met de R7 opgestart en ging goed.
De goede drivers nogmaals geinstalleerd en ben nu aan het gamen en ga kijken of die het gewoon blijft doen. Vooralsnog lijkt het opgelost

nogmaals bedankt voor de hulp!

tl;dr Driver issue.

EDIT:
te vroeg gejuicht. Weer even kunnen gamen. en dacht laat ik de temps is checken. toen voor ik gpuZ kon openen crashte de pc en kwam in loop 3 terecht. start dus steeds op en dan na 5 sec restart de pc telkens

[ Voor 21% gewijzigd door Maui570 op 26-03-2018 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Maui570 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:46:

EDIT:
te vroeg gejuicht. Weer even kunnen gamen. en dacht laat ik de temps is checken. toen voor ik gpuZ kon openen crashte de pc en kwam in loop 3 terecht. start dus steeds op en dan na 5 sec restart de pc telkens
Dan vermoed ik dat je met hetzelfde probleem zit als ik. R7 is niet helemaal compatible heb ik het vermoeden.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Pagina: 1