Toon posts:

Bass Booster

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een bas-booster voor mijn Mac. Ik wil dat het geluid extra bas krijgt. Ik ben niet op zoek naar een equalizer want als je daar de bas verhoogt krijg je een vervormd geluid.

Bestaat dit soort software en hoe heet dit soort software?

Alvast bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Je kan nooit meer bass uit je speakers krijgen dan wat ze voor geschikt zijn en uiteraard ook afhankelijk van het geluidsbestand... als het geluid vervormt als je de equalizer gebruikt dan zit je simpelweg aan de limiet van de speakers of speel je slecht gecodeerde bestanden af. Een stukje software wat een 'bass booster' zou kunnen zijn doet ook niet meer dan wat een equalizer zal doen.

Kortom: hang betere speakers aan je Mac, eventueel iets met een subwoofer erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:56
MicGlou schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:17:
Je kan nooit meer bass uit je speakers krijgen dan wat ze voor geschikt zijn en uiteraard ook afhankelijk van het geluidsbestand... als het geluid vervormt als je de equalizer gebruikt dan zit je simpelweg aan de limiet van de speakers of speel je slecht gecodeerde bestanden af. Een stukje software wat een 'bass booster' zou kunnen zijn doet ook niet meer dan wat een equalizer zal doen.

Kortom: hang betere speakers aan je Mac, eventueel iets met een subwoofer erbij.
Als aanvulling. Wat een "bassbooster" vaak doet is een equalizer nabootsen en de lage tonen een tikkeltje opschroeven en de hoge tonen een tikkeltje (geleidelijk afnemen) hierdoor lijkt het alsof er een slot bas extra ontstaat maar dat is alleen maar 'fake-news' zeg maar.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:05

talin

ES-MA

geen dank: https://www.globaldelight.com/boom/index.php

7 dagen trial, ik gebruik het al een jaar of 2.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je de interne speakers van een oudere MacBook Pro/Air (2015 en ouder, 13") of MacBook plastic of Mac Mini beter wil laten klinken is de enige optie inderdaad externe speakers aansluiten. iMacs en de huidige Mac laptops hebben mijns inziens prima geluid.

I reject your reality and substitute my own