Vraag

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-10 22:18
Ik zoek een?
Toestel om men iPhone 8 aan te vullen of te vervangen. Deze iPhone 8 heb gekregen bij mijn huidige job en wordt elke 3-4 jaar gewisseld voor een nieuwe Apple phone (dus niet verkoopbaar).
Even kort geschetst; Ik kom van een zelf aangekochte Samsung Galaxy S8+ en vorige maand, op de eerste werkdag van mijn nieuwe job heb ik een iPhone 8 gekregen. Vanzelfsprekend zonder al te veel bij na te denken mijn oude S8+ verkocht voor 500 euro (net voordat de S9 uitkwam) en aan de slag gegaan met de iPhone. Ik had ooit al eens eerder een iPhone gehad dus dacht dat het allemaal wel goed ging meevallen. Echter merkte ik plots dat Netflix totaal niet fijn kijken is op een non-Amoled 4.7 inch scherm (tegenover mijn vorige scherm dat 6.2 inch was). Tevens ging webbrowsen en tekst typen gewoon veel vlotter op mijn S8+. Bijna 2 maanden later kan ik zeggen dat het al ietswat gebeterd is met de iPhone, maar het blijft me nog steeds eindeloos ergeren. Er is een soort van gap/luxe probleem ontstaan waarbij ik niet genoeg gedaan kan krijgen met mijn iPhone 8. Ik denk dus het toestel aan te vullen met een mobiele kleine tablet/phablet, of integraal te vervangen met wederom een andere phone voor 3 jaar. Het mobiel zijn ervan is een belangrijke vereiste. Ik pendel dagelijks naar het werk met de trein en dit veelal zonder extra rug -of schouder zak. ps; Een 7-8 inch bezelloze tablet zou nog net in mijn binnenzak kunnen fitten.

Note: Ik heb maar 1 simkaart en wilt dit ook zo houden. Een eventuele data sim zou ik wel nog kunnen verkrijgen

Wat is je budget?
Ik zoek vooral het meest interessante toestel om mijn probleem op te lossen. Budget speelt geen rol

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix, Gaming (fortnite, (PUBG), HS), Webbrowsing. Op zich ben ik vrij tevreden met men iPhone als het gaat om de essentiële telefoon zaken en af en toe te browsen en HS te spelen. Maar voor de ander genoemde zaken schiet hij tekort vanwege het te kleine scherm. Mijn S8+ was een beetje de alleskunner.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Xiaomi Mi Max 3 (rumored om een 7 inch scherm te hebben -> zou ideaal zijn. Echter zal deze naar alle waarschijnlijkheid één proximus LTE band niet ondersteunen. Deze zou dan als aanvullende tablet gebruikt worden. Ik heb echter wel men twijfels of de zwaardere games vlot speelbaar zullen zijn de op SD660.
De Huawei M5 8 inch tablet -> Leuke tablet en redelijk klein, maar toch nog steeds een pak groter dan een 6-7 inch phone. Past tevens niet in men binnenzak..
Vivo X20 Plus en OnePlus 5T waren ook mogelijkheden. Echter bij Vivo zelfde probleem met banding, en bij de OnePlus 5T.. tjah, dan had ik liever mijn S8+ nog gehad. Beter wachten op de OnePlus 6 lijkt me dan een betere optie.
De Xiaomi Mi Mix2 of 2s.. maar deze lijken ook kleiner uit te vallen dan mijn S8+ die ik ervoor had.Tevens heeft de Mix2 geen AMOLED?

Vind je dat ik geen recht tot klagen heb? Laat het dan eveneens weten.
Alle hulp, feedback, tips zijn welkom!

Alle reacties

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:17

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

gewoon terug een S8plus nemen. of wachten op de oneplus 6. LG toestel kan ook pricewatch: LG V30 (4GB ram) Zilver klinkt deze intressant?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
S8+, S9+ of Note 8 nemen. Je weet dan wat je krijgt en dat het werkt. De andere merken Amoled schermen zijn soms lager in resolutie, iets anders qua techniek met de pixels, etc. plus hun Android schil is anders dan die van Samsung dus ook weer een leer proces. En de Samsung ben je gewoon en tevreden over.

• Waarez
Bedankt voor de antwoorden.

Klopt inderdaad. Ik was eigenlijk tevreden met de S8+.
Wat denk je van de OnePlus 6 of eventueel wachten op de note 9?

Hoe zijn de AMOLED schermen van OnePlus tegenover die van Samsung?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iPhone van je werk voor werk houden en zelf een Galaxy s9+ kopen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je op het werk je 8 tegen een 8Plus ruilen?
Misschien tegen een kleine vergoeding (of als een collega een nieuwe telefoon nodig heeft)?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Waarez
Juup schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:59:
Kun je op het werk je 8 tegen een 8Plus ruilen?
Misschien tegen een kleine vergoeding (of als een collega een nieuwe telefoon nodig heeft)?
Reeds erdoor proberen krijgen, maar dit gaat in strijd tegen de policy.
Het is een iPhone 8 of niets momenteel.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik heb een Oneplus 3 gehad voor mijn Note 8, en de Note 8 is stabieler (nooit issues met verbinden met de carkit bijvoorbeeld, de Oneplus moest ik eens per maaand herstarten), en de schermresolutie van de Note is een stuk hoger wat uitmaakt bij VR. Oneplus komt wel sneller met updates, volgens mij zijn ze daar al maanden op Andoid 8 en voor de Note is die net in Europa begonnen met de uitrol en verwacht ik die update volgende maand in Nederland.
Pagina: 1