Ziggo eruit -> 4G unlimited erin

Pagina: 1
Acties:
  • 14.211 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-06 21:55
Beste allemaal,

Ik wil per maand geld besparen. Wellicht jullie ook?

Ik betaal 57 euro per maand aan ziggo (internet + tv) en daarnaast nog eens 45 euro aan mijn telefoonabbonement bij t-mobile. Ik kijk bijna nooit tv. Ik betaal de 57 aan ziggo eigenlijk alleen voor mijn internet. Ik wil Ziggo dus beëindigen. Maar ik wil toch internet thuis (Smart-tv en chromecast)

Optie 1:
Voor 12 euro meer per maand heb ik unlimted internet via tmobile op mijn telefoon. Als ik thuis ben zet ik een hotspot aan, waardoor ik mijn televisie dit WIFI signaal oppakt en ik interactieve TV heb. OOk mijn laptop kan hier verbinding mee maken.

nadeel: Chromecast kan helaas niet verbinden met dit netwerk, omdat Chromecast het WIFi signaal gebruikt om aangestuurd te worden.

Optie 2:
Voor 12 euro per maand unlimited internet bij Tmobile met een MB-verdeler (2 simkaarten) en deze 2e simkaart in een 4G router stoppen zodat alles daar verbinding mee kan maken inclusief Chromecast.

nadeel: probleem; T-mobile levert geen MB verdeler bij bij het unlimited abonnement.

Optie 3:
Internet kabel van mijn buren doortrekken en deze aansluiten op een wifi-repeater.

Mijn vraag aan jullie:
1. Is er een andere telecom aanbieder die wel onbeperkt internet aanbiedt i.c.m. een MB verdeler?
2. Zie ik overige opties over het hoofd? Jullie nog tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Die 45 euro voor je telefoonabonnement, kan toch niet alleen van je telefoonabonnement zijn?
Ik neem aan dat dat inclusief iets van 20 euro afbetaling is en werkelijke kosten van je telefoonabonnement tegen de 25/30 euro ligt?

Optie 2 en 3 zijn in ieder geval tegen de voorwaarden van de aanbieders. [/moraalridder]

[ Voor 16% gewijzigd door EWK op 25-03-2018 22:09 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:07
Goedkoop adsl abonnementje nemen? Ik zou persoonlijk eerder besparen op internet op Mn mobiel dan internet thuis.

Met de buren delen is een optie. Hou er wel rekening mee dat het officieel niet toegestaan is, net als je (reguliere) simkaart in een 4G router plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35
Hoe ga je het interactieve tv deel doen zonder Ziggo? T-Mobile biedt dat niet op een mobiel abo voor zover ik weet. Ik snap daarnaast niet waarom de Chromecast niet op het WiFi netwerk van je telefoon zou werken. Het tweede probleem lijkt me de rekenkracht van je hotspot als je de telefoon daarvoor gebruikt, dat zal qua netwerk performance niet over houden.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
EWK schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:06:
Die 45 euro voor je telefoonabonnement, kan toch niet alleen van je telefoonabonnement zijn?
Ik neem aan dat dat inclusief iets van 20 euro afbetaling is en werkelijke kosten van je telefoonabonnement tegen de 25/30 euro ligt?

Optie 2 en 3 zijn in ieder geval tegen de voorwaarden van de aanbieders. [/moraalridder]
Ja klopt. Maar goed, dat maakt voor de vraag niets uit :*)

Ach de voorwaarden. Naja goed, optie 2 is niet eens mogelijk..
gastje01 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:11:
Goedkoop adsl abonnementje nemen? Ik zou persoonlijk eerder besparen op internet op Mn mobiel dan internet thuis.

Met de buren delen is een optie. Hou er wel rekening mee dat het officieel niet toegestaan is, net als je (reguliere) simkaart in een 4G router plaatsen.
Optie 3 is dus tegen de voorwaarden in. Theoretisch.

Een goedkoop ADSL abbo'tje is al snel rond de 25 euro. :/
Kassad schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:13:

Hoe ga je het interactieve tv deel doen zonder Ziggo? T-Mobile biedt dat niet op een mobiel abo voor zover ik weet. Ik snap daarnaast niet waarom de Chromecast niet op het WiFi netwerk van je telefoon zou werken. Het tweede probleem lijkt me de rekenkracht van je hotspot als je de telefoon daarvoor gebruikt, dat zal qua netwerk performance niet over houden.
Het interactieve deel bedoel ik het smart gedeelte van de TV mee, waar internet voor nodig is. Netflix etc.

Maar goed; denk jij dat de rekenkracht van mijn samsung S8 niet voldoende is wanneer ik mijn hotspot aanzet en mijn Smart-TV en laptop daar op, met als gevolg een lage internetsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zulke dure abo's? Een vast internetabo hoeft toch geen 57 euro te kosten, als je iets kiest zonder TV. 45 euro voor mobiel hoeft toch ook niet, voor een tientje kun je ook al klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:50
Relative schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:03:
nadeel: Chromecast kan helaas niet verbinden met dit netwerk, omdat Chromecast het WIFi signaal gebruikt om aangestuurd te worden.
Chromecast werkt prima met een hotspot, ook vanaf de telefoon die het hotspot uitzendt.

Je zit natuurlijk wel met die 5GB per dag.

[ Voor 6% gewijzigd door hcQd op 25-03-2018 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

TERW_DAN schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:21:
45 euro voor mobiel hoeft toch ook niet, voor een tientje kun je ook al klaar zijn.
Zie opmerking over aflossing van zijn mobiel, is dus niet alleen het abonnement, maar ook aflossing.

[ Voor 15% gewijzigd door EWK op 25-03-2018 22:29 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
TERW_DAN schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:21:
Waarom zulke dure abo's? Een vast internetabo hoeft toch geen 57 euro te kosten, als je iets kiest zonder TV. 45 euro voor mobiel hoeft toch ook niet, voor een tientje kun je ook al klaar zijn.
Klopt. Is toen afgesloten inclusief afbetaling telefoon. Zit ik nu gewoon aan vast.

Dus nu wil ik besparen op mijn vaste internet aansluiting aangezien ik geen TV meer kijk, en alleen internet gebruik om netflix te streamen thuis..
hcQd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:23:
[...]

Chromecast werkt prima met een hotspot, ook vanaf de telefoon die het hotspot uitzendt.
Ik moet mij hier dus even in verdiepen. Mits dat lukt dan mijn telefoon abbonoment aanpassen naar onbeperkt en via mijn telefoon hotspot mijn tv, laptop en Chromecast voorzien van internet. Een oplossing die mij de 57 euro per maand aan ziggo gaat besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:07
Je abonnement bij Ziggo kan ook nog goedkoper. Adsl abo is inderdaad rond de drie tientjes per maand, bespaar je toch al snel 20-25€ per maand zonder dat je aan functionaliteit inlevert.

Als je thuis en op je werk (of andere plekken waar je veel bent) WiFi hebt gebruik je minder data over 4G, kan dat ook wel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
gastje01 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:32:
Je abonnement bij Ziggo kan ook nog goedkoper. Adsl abo is inderdaad rond de drie tientjes per maand, bespaar je toch al snel 20-25€ per maand zonder dat je aan functionaliteit inlevert.

Als je thuis en op je werk (of andere plekken waar je veel bent) WiFi hebt gebruik je minder data over 4G, kan dat ook wel goedkoper.
Goedkoopste ziggo internetabbonoment zonder TV = 43 euro per maand.. Voor dat geld heb ik altijd internet liggen en hoef ik niet als ik thuis ben mijn telefoonhotspot aan te zetten zodat mijn televisie internet heeft.

Maar ik bespaar nog meer als ik mijn tv, chromecast, laptop voorzie van internet met mijn telefoon hotspot.. Op dit moment is dat mijn keuze.

Misschien dat andere tweakers nog andere opties hebben waar ik totaal niet over nagedacht heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-07 08:34
Waarom moet je perse bij Ziggo blijven dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
Ik ben erg benieuwd hoe het je gaat bevallen. Technisch kan het gewoon en zolang je alleen wat netflix kijkt en er met 1 laptop op zit gaat het wel loslopen denk ik. Het zal niet de snelste verbinding zijn, ik denk dat je telefoon voor extra latency gaat zorgen. En je zal met regelmaat een SMS moeten sturen voor meer data :)

Ik zou zeggen, probeer het eens een week en laat ons weten wat je ervan vindt.

[ Voor 11% gewijzigd door Kassad op 25-03-2018 22:41 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35
Verona27 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:37:
Er is geen concurrentie op de kabel.
Mijn enige alternatief is bijvoorbeeld 16Mbit ADSL.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
RocketKoen schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:45:
[...]

Er is geen concurrentie op de kabel.
Mijn enige alternatief is bijvoorbeeld 16Mbit ADSL.
Verona27 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:37:
Dat dus. Daarnaast is het goedkoopste wat ziggo aanbiedt 43 euro. En de goedkoopste ADSL rond de 25 euro. Dus inderdaad ik zou kunnen overstappen om daar nog 18 euro op te besparen.

Ik kies voor de andere optie waar ik het over had. Mocht dat niet werken dan ga ik voor de goedkope tele2 ADSL lijn van 22 euro.
Kassad schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:39:
Ik ben erg benieuwd hoe het je gaat bevallen. Technisch kan het gewoon en zolang je alleen wat netflix kijkt en er met 1 laptop op zit gaat het wel loslopen denk ik. Het zal niet de snelste verbinding zijn, ik denk dat je telefoon voor extra latency gaat zorgen. En je zal met regelmaat een SMS moeten sturen voor meer data :)

Ik zou zeggen, probeer het eens een week en laat ons weten wat je ervan vindt.
Router eruit en mijzelf dwingen via de 4G verbinding van mijn telefoon te werken. Ik zal jullie informeren :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Relative schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:36:
Goedkoopste ziggo internetabbonoment zonder TV = 43 euro per maand..
Dat kan een stuk goedkoper. Je kan dit abonnement combineren met Kabel TV voor €18,70 en je bent dan €31,20 kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
rens-br schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:11:
[...]

Dat kan een stuk goedkoper. Je kan dit abonnement combineren met Kabel TV voor €18,70 en je bent dan €31,20 kwijt.
Deze aanbieding is alleen geldig als je nog geen Internet, Vast Bellen en/of Digitale TV van Ziggo hebt, maar wel Kabel TV of TV Standaard (€ 18,70 per maand).

Dat lijkt me een probleem in dit geval :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Kassad schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 06:54:
Dat lijkt me een probleem in dit geval :)
Zal een kwestie zijn van opzeggen en opnieuw afsluiten gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ga dit volgen ....

Het probleem op dit moment is volgens mij dat TS meer wensen heeft, dan dat de aanbieders los aanbieden.
We hebben in NL een te grote sprong gemaakt hebben naar de alles in één verwachting.
Zoals in het cordcutters-topic ook is gezien, zijn alle abonnementen teveel geënt op de hele rataplan.
Je kan bij Ziggo geen internet zonder TV afnemen, aangezien die nog steeds een TV-aanbieder is
Je zal altijd het basis-abo afnemen á 18.70
Ga je naar een combipakket, zit dát in de prijs verwerkt.

KPN en andere DSL aanbieders kan je best een internet only afnemen, al moet je daar soms ver naar zoeken.
Glasvezel hetzelfde, internet only kan, maar niet zonder obstakels ( vrijwel altijd via klantenservices )

Een dienst als KNIPPR waar je je eigen zenderpakket zou kunnen samenstellen heeft het niet gered vanwege bovenstaande structuren.
Persoonlijk ben ik voorstander van alles zelfs samenstellen, maar de prijs hiervan zal niet goedkoper uitvallen, tenzij je bereid bent enorm op 'gemak' in te leveren.

Als je alleen of met twee in een huis woont, is het allemaal wel te behappen, alletwee een eigen 4G, cast/streams via de telefoon naar een Chromecast of Apple-TV is goed te doen
Maar een gezin met kinderen gaat al issues opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

FreshMaker schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:59:
KPN en andere DSL aanbieders kan je best een internet only afnemen, al moet je daar soms ver naar zoeken.
Glasvezel hetzelfde, internet only kan, maar niet zonder obstakels ( vrijwel altijd via klantenservices )
Dat valt toch ook wel weer mee, bijv. T-Mobile, KPN, Tele2, Telfort, Caiway, NLE, XS4all, Online.nl. Kwestie van postcode invoeren en afsluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 27-03-2018 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Volgens mij is iig die van KPN ( 39€ ) ook met TV inbegrepen.
Vandaar mijn opmerking, het kan wel, maar altijd met obstakels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:25
rens-br schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:12:
[...]

Zal een kwestie zijn van opzeggen en opnieuw afsluiten gok ik.
Probeer eerst maar eens te bellen en dan aangeven
dat je zit te denken om over te stappen vanwege de hoge kosten naar een andere provider.
Wel even je voorbereiden en met een voor jou goedkoop alternatief komen :9
Ze proberen het andere alternatief waarschijnlijk erg af te raden maar vaak is er wel wat mogelijk.
Althans dat was bij mij toen zo.

[ Voor 5% gewijzigd door thespeed op 27-03-2018 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 15:06

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Je krijgt een dagtegoed van 5gb en die kan je daarna elke keer weer 1gb aanvullen, dit gaat zo langzaam dat je geen continu verbinding hebt (heb het zelf geprobeerd).
Ja, echt! Bij Unlimited start je iedere dag met een dagtegoed van 5 GB. Geldig in Nederland. Zijn deze GB’s (bijna) op? Dan sturen we je een sms. Daarna activeer je zo vaak je wilt gratis 1 GB-aanvullers. We proberen zo oneerlijk en/of commercieel gebruik te voorkomen. Zo heeft iedereen Unlimited internet, en wordt het netwerk niet onnodig belast.

[ Voor 90% gewijzigd door Lawwie op 27-03-2018 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-07 14:02

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Als je echt geld wilt besparen moet je geen telefoon met abonnement nemen natuurlijk.

Hier een 4G Sim only abonnement:

3 GB
600 minuten
onbeperkt SMS

voor 12 euro per maand. Toestel erbij van 250 euro, direct betaald. En thuis een glasvezelabonnementje van 5 tientjes in de maand voor 100/100.

Geld lenen kost geld, en dat geldt ook voor toestel+abo.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 13:59
Hoewel ik de drang naar kostenbesparen volledig begrijp weet ik niet of dit de handigste weg is. Ik kijk ook niet zo veel naar de TV als in TV zenders maar wil het ook weer niet helemaal missen. Internet thuis hoeft van mij niet enorm snel te zijn. Daarom gekozen voor Ziggo kabel TV met "vriendje voor een tientje" pakket van € 12,50 per maand. Dan kom je in totaal op € 31,20 voor digitale TV via COAX en 25/2,5Mbps internet.

Mobiel abonnement van mij loopt bij Simpel. Voor € 2,50 per maand krijg ik 250 minuten/sms en 250MB 4G internet. Voor een paar euro meer heb je meer data indien nodig. Van mij hoeft dat niet, ik gebruik op veel plaatsen toch vertrouwde wifi netwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:35
Lawwie schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:16:
Je krijgt een dagtegoed van 5gb en die kan je daarna elke keer weer 1gb aanvullen, dit gaat zo langzaam dat je geen continu verbinding hebt (heb het zelf geprobeerd).

[...]
Hier dacht ik ook meteen aan, na een uurtje netflix ben je er wel doorheen, daarna kan je elke 15 min een sms sturen om verder te mogen kijken.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24

Oekol

waka waka hey hey

Toevallig heb ik de laatste 6-12 maanden (geen idee hoeveel precies) geen Ziggo meer gehad en alleen nog met T-Mobile unlimited gewerkt. Werkt perfect, had een snelheid van 60-140mb download (lag eraan welke mast die pakte) en iets van 60mb upload op mijn mobiel. Hiermee maakte ik inderdaad een hotspot aan en dat werkte prima.

Die 5gb waar mensen over hebben maakt niks, als je netflix kijkt buffet hij zelfs nooit. Je krijgt een sms als het op is (maar je hebt op je tv nog een buffer want hij is verder geladen dan je kijkt op dat moment) en dan activeer je het direct je app de volgende 1gb en gaan met die banaan. Ik gebruikte in mijn extreme maanden 60gb per maand. Nu ligt dat nog rond de 30-40, ik kijk minder netflix.

[ Voor 14% gewijzigd door Oekol op 27-03-2018 19:30 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-07 15:33
Hier al eens naar gekeken: https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis ?

Ze doen tegenwoordig ook Unlimited 4G voor thuis. Dan krijg je eerst 100GB per maand, als dat op, is 5GB per dag. En als je op die dagen de 5GB verbruikt, kan je blijven aanvullen met 2GB bundels. Als je al een mobiele bundel hebt, krijg je ook nog eens extra korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie

Lawwie

Leoon. schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:41:
Die 5gb waar mensen over hebben maakt niks, als je netflix kijkt buffet hij zelfs nooit. Je krijgt een sms als het op is (maar je hebt op je tv nog een buffer want hij is verder geladen dan je kijkt op dat moment

Vraag me af of @Lawwie wel T-Mobile heeft want de vertraging waar hij over heeft heb ik nog nooit last van gehad.. d:)b
Waarom de persoonlijke aanval? Ja ik heb T-mobile.

Wat doe je dan met downloaden? En gamen? Alleen video buffert, waar je misschien geen last van dat euvel hebt. Maar tijdens de rest van internetactiviteiten zul je er wel degelijk last van hebben.

Jij licht toevallig een puntje uit waar je er "voordeel" uit kunt halen, maar de rest negeer je.
dehardstyler schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:43:
Hier al eens naar gekeken: https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis ?

Ze doen tegenwoordig ook Unlimited 4G voor thuis. Dan krijg je eerst 100GB per maand, als dat op, is 5GB per dag. En als je op die dagen de 5GB verbruikt, kan je blijven aanvullen met 2GB bundels. Als je al een mobiele bundel hebt, krijg je ook nog eens extra korting!
Maar dan is het nog maar een kleine kostenbesparing.

Ik ben ook van Ziggo naar NLE gegaan voor de kostenbesparing. Ik zie het (nog) niet echt een optie om over te stappen op een gelimiteerde 4g verbinding.

[ Voor 35% gewijzigd door Lawwie op 27-03-2018 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:34

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Als ik TV kijk, kijk ik publieke omroep en dat kan gewoon online bij npo.nl (kwaliteit is niet hetzelfde als bij kabel maar voor mij niet relevant). Het enige programma dat ik bij de commerciëlen zou willen kijken is VI dus dat kijk ik gewoon achteraf. En de belangrijke nederlandse voetbalwedstrijden zijn ook online te kijken, bijvoorbeeld bij nu.nl

Ik zit daarom bij online.nl met 32 euro voor Internet 100 Mb/s / 30 MB/s. Volgens mij is dat de goedkoopste keuze als je alleen internet wil en ook met een redelijke snelheid.Online heeft ook minder snelle verbindingen maar dat is slechts een prijsverschil van 3,5 euro met hun goedkoopste optie. Het goedkoopste internet only (volgens internetvergelijken.nl) is 22 euro maar dan heb je slechts 20mb/s / 2mb/s.

En zoals gezegd zijn eigenlijk de kosten van je mobiele abbonnement vooral hoog. Daar kan je naar kijken als de abbotermijn is verstreken. Ik heb simonly van vodafone met een Xiaomi note 4. Als ik die 2 jaar aanhoud zit ik op 30 euro kosten per maand voor mobiele telefonie. Ik vind dat zelf nog iets te hoog maar ik wil persé Vodafone. Maar er zijn vast goedkopere simonlys bij andere aanbieders.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Lawwie schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:43:
[...]

Waarom de persoonlijke aanval? Ja ik heb T-mobile.

Wat doe je dan met downloaden? En gamen? Alleen video buffert, waar je misschien geen last van dat euvel hebt. Maar tijdens de rest van internetactiviteiten zul je er wel degelijk last van hebben.
Wat bedoel je met wat doe je dan met downloaden? Qua gamen: Ik game elke dag speel FIFA 18, heb de open beta gespeeld van CoD en merkte dat de ping van 24ms te hoog is voor shooters. Ik was zeg maar nog wel goed, maar niet zo goed als ik altijd was. Dus dan hoeft het niet voor mij. Voor FIFA 18 is dit geen probleem. Ook tegenstanders hebben geen lag door mij oid.

Persoonlijke aanval is het niet, ik vroeg me hardop af of je écht T-Mobile hebt aangezien ik nooit last hebt van beeld wat stopt aangezien je een sms krijgt en dan via de app weer de 1gb kan activeren en dat gaat zo snel dat het beeld nooit stopte bij mij. Wellicht ligt het bij jou aan andere randzaken, andere mobiel waardoor een hotspot anders werkt weet ik 't. Misschien minder bereik. Maar ik vond je nogal negatief terwijl ik louter positief ben en ik bespaar via deze weg 50 euro.

@Lawwie
Jij licht toevallig een puntje uit waar je er "voordeel" uit kunt halen, maar de rest negeer je.
Het is in al die maanden gewoon geen probleem geweest, aangezien mijn mobiel altijd bij me heb om de nieuwe 1gb te activeren. Dat 'voordeel' waar je het over hebt is wel rond de 50 euro, dat is 600 euro per jaar. Als je voor die 600 euro dan nog last hebt van dat een download even stopt, tja denk aan het grotere plaatje. Ik doe alles wat ik er voor deed en ik ondervind er geen hinder van. Daarbij als je iets belangrijks download, houd je het wel in de gaten om op tijd die 1gb weer te activeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Oekol op 27-03-2018 09:53 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik betaal 25 euro voor telfort vdsl en 15 voor mn mobiel bij telfort. 5 euro combovoordeel. Tv kijk ik gewoon nog via Ziggo. Zenders bleven hier gewoon werken zonder kaart. 900 reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie

Lawwie

Leoon. schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:48:
[...]
Maar ik vond je nogal negatief terwijl ik louter positief ben en ik bespaar via deze weg 50 euro.
Zodra je in het begin van de dag je 5gb al verbruikt hebt, kun je dus de hele dag 1gb blijven aanvullen, bij een meer persoonshuis lijkt me dat alleen maar irritant (dan kan je dus elke 5 min je telefoon openen).

Ping wordt inderdaad hoog, waardoor het spelen van shooters niet bepaald prettig is.

Recentelijk heb ik nog een test op mijn 4G verbinding gedaan en ik krijg 205 mbps binnen. 1GB zou ik dan in 41 seconde binnen krijgen, dus dan zou ik elke 41 seconde aan moeten vullen. Dit is in mijn ogen heel irritant.

En dan in te denken dat veel games tegenwoordig +- de 20GB wel aanraken, en veelal nog alleen te krijgen zijn via download (steam etc).

Bovendien zou je telefoon dan constant in hotspot modus staan, telefoon wordt warm, moet vaker opgeladen worden en dat lijkt me ook niet bepaald bevordelijk voor de leeftijd van de telefoon.

[ Voor 17% gewijzigd door Lawwie op 27-03-2018 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Lawwie schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:59:
[...]

Zodra je in het begin van de dag je 5gb al verbruikt hebt, kun je dus de hele dag 1gb blijven aanvullen, bij een meer persoonshuis lijkt me dat alleen maar irritant (dan kan je dus elke 5 min je telefoon openen).

Ping wordt inderdaad hoog, waardoor het spelen van shooters niet bepaald prettig is.

Recentelijk heb ik nog een test op mijn 4G verbinding gedaan en ik krijg 205 mbps binnen. 1GB zou ik dan in 41 seconde binnen krijgen, dus dan zou ik elke 41 seconde aan moeten vullen. Dit is in mijn ogen heel irritant.

En dan in te denken dat veel games tegenwoordig +- de 20GB wel aanraken, en veelal nog alleen te krijgen zijn via download (steam etc).
Daar heb je gelijk in, ik woon in mijn eentje. Bij meerder personen lijkt het mij niet fijn.
Downloaden van games doe ik niet, vind een fysiek schijfje zoals vroeger veel mooier en kan je nog eens verkopen. Verder kan het soms snel gaan - update van een game oid- en dan is het die dag even vaak opnieuw 1 gb activeren zijn. Echter gebruikt FIFA heel weinig internet per spel, onder de 20mb dacht ik.

Met zo'n snelle snelheid moet je waarschijnlijk vaak nieuwe 1gb activeren ja, echter als ik naar mijn eigen gebruik kijk zijn er in de afgelopen 6 maanden 20 dagen geweest dat ik meerdere keren moest activeren. De rest was gewoon chill met die 5gb die je sowieso al standaard hebt.

Denk dat we er wel over eens kunnen zijn dat als het een huishouden betreft met meer dan 1 persoon het problematisch wordt, tenzij je echt heel leuk vind om telkens 1gb aan te zetten (al is dit echt peanuts).
Bovendien zou je telefoon dan constant in hotspot modus staan, telefoon wordt warm, moet vaker opgeladen worden en dat lijkt me ook niet bepaald bevordelijk voor de leeftijd van de telefoon.
Klopt, echter heb ik een OP3, de oplader wordt bij deze telefoon door DashCharge warm en niet de telefoon. Daarbij 60% er bij in 30 min. In de regel kom ik thuis met 50/70% en dan als die rond de 25 is laad ik hem ff een halfuurtje op en kan ik de hele avond voorruit. Als ik 's morgens onder de douche sta laad ik hem helemaal vol naar 100%. De levensduur van de accu zal wel nog steeds achteruit gaan, heb hem nu 2 jaar bijna en gelukkig nog steeds tevreden over.

[ Voor 16% gewijzigd door Oekol op 27-03-2018 10:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:40
Doe jezelf een plezier en ga geen 4G internet als vervanging van een vaste verbinding regelen.

First of all: providers willen niet dat je dat doet, die dataverbinding is daar gewoon niet voor bedoeld.

Verder: heb je al een check gedaan welke snelheid ze aanbieden? Hoe stabiel het in de avond is, wat is de pingsnelheid? Heb je domotica thuis die een vast IP vereist? Want dat gaat niet meer werken. Sommige games, zoals Mario Kart op de Switch, krijg je ook niet aan de praat via 4G tethering door een andere netwerkconfiguratie.
En daarbij wil je het gebruiken, gewoon in je huidige smartphone? Dat gaat een kokend toestel opleveren bij het ophalen van veel data :P lijkt me niet bevordelijk voor de waarde van je toestel. En je mist je Chromecast.
Plus alle praktische nadelen: T-Mobile doet 5GB en daarna moet je om de 1gb een captcha resolven. Met andere woorden: Steam games downloaden is verschrikkelijk. Tele2 gebruikt nu SMS'jes die je kan automatiseren, maar bedenk je dat dit altijd kan veranderen.

Nee, ik zou besparen op een slimme manier.
- Ziggo biedt goedkopere abonnementen aan dan wat je nu hebt. Zeg op z'n minst de TV op.
- KPN/Telfort/Online/Tele2 vaste verbindingen: 18 mbit moet voldoende zijn voor een beetje netflixen. Ik heb de helft hier thuis (bij gebrek aan beter) en dat is prima leefbaar. Zolang je óf Netflix gaat kijken, óf Battlefield doet, kan het best. Komop, je wil besparen toch?
- Ik lees Netflix, deel je abonnement met 4 personen, kost 't 3,50 per maand. Spotify Family (15 euro) kan je ook met 6 mensen delen.
- Neem geen abonnement met toestel als je lagere maandlasten wil.
Optie 3:
Internet kabel van mijn buren doortrekken en deze aansluiten op een wifi-repeater.
Wifi repeaters zijn rommel, sowieso lijkt het me niet heel handig om het internet van je buren te gebruiken. Is ook niet toegestaan zoals al vaker gezegd.
1. Is er een andere telecom aanbieder die wel onbeperkt internet aanbiedt i.c.m. een MB verdeler?
Nee, precies om de reden dat providers niet willen dat je vast internet over een 4G verbinding gaat pompen. Daar zijn die dingen niet op berekend.
NeFoRcE schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:18:
Als je echt geld wilt besparen moet je geen telefoon met abonnement nemen natuurlijk.

Hier een 4G Sim only abonnement:

3 GB
600 minuten
onbeperkt SMS

voor 12 euro per maand. Toestel erbij van 250 euro, direct betaald. En thuis een glasvezelabonnementje van 5 tientjes in de maand voor 100/100.

Geld lenen kost geld, en dat geldt ook voor toestel+abo.
https://bestel.simpel.nl/sim-only 5GB + onbeperkt bellen + 1000 SMS voor 10 euro per maand
https://internetshop.telf...ellen/glasvezel-internet/ in een KPN-gebied: 100/100 kost 37,50 per maand

Zelf bestel ik wel regelmatig een abo met toestel, vaak omdat (vooral Tele2) vaak kortingen geeft. Onlangs mijn maandelijks opzegbare abo verlengd naar precies hetzelfde maandelijks opzegbare abo, plus een S8 voor 380 euro. Die toestellen verkoop ik met winst door op V&A :X die telefoons betaal ik natuurlijk wel vooraf, je wil niet nog maanden lang die lasten dragen inderdaad.

[ Voor 19% gewijzigd door Richh op 27-03-2018 10:22 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaapio
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:33
Los van alle opties die al genoemd worden, mijn ervaring leert dat een belletje naar Ziggo totaal geen kwaad kan. Ik wilde bij het afsluiten van internet + tv alleen een CI+ module en geen digitale ontvanger. Was via de website niet mogelijk, ik zou dan een digitale ontvanger krijgen, en €2,- pm extra betalen voor een module. 5 minuten aan de telefoon en een 'custom' pakket was samengesteld. Wie weet doen ze ook in jou geval niet moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Er is veel mogelijk gewoon bellen.

Ik heb het duurste tv pakket maar langzaam internet . Je kan daar zelf om vragen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Het lijkt mij ook erg irritant dat je de telefoon dan altijd dichtbij je TV en Chromecast moet hebben liggen (want die wifi is niet zo super sterk) en altijd aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-07 14:08
Ik gebruik optie 1.
Dingen die in overweging moeten worden genomen.
Als je een partner hebt heeft die geen internet geen wifi als jij weg bent.
De accu van de telefoon gaat met de hotspot snel leeg.
Chromecast werkt niet altijd. Ik heb dat opgelost door een android tv box aan te sluiten.

Voor de rest bespaart dit in mijn geval echt serieus geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-07 08:06
blauwester schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:21:
Ik gebruik optie 1.
Dingen die in overweging moeten worden genomen.
Als je een partner hebt heeft die geen internet geen wifi als jij weg bent.
De accu van de telefoon gaat met de hotspot snel leeg.
Chromecast werkt niet altijd. Ik heb dat opgelost door een android tv box aan te sluiten.

Voor de rest bespaart dit in mijn geval echt serieus geld
En dan maak je een hot spot met je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-06 13:41
Relative schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:21:

Een goedkoop ADSL abbo'tje is al snel rond de 25 euro. :/
Maar in de regel wel een heel stuk stabieler dan (afhankelijk van bereik ofc) een 4g-verbinding of kloten met een wifi-repeatertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-07 14:08
roel17 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:07:
[...]

En dan maak je een hot spot met je telefoon?
Ja inderdaad. Trouwens ik heb nog maar twee keer moeten werken met een bundelbooster. Ik kijk ongeveer één uur tv per dag en werk thuis een half uur op de laptop.

[ Voor 29% gewijzigd door blauwester op 27-03-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 769059

Ik heb hier nog tientjes abbo van ziggo 25 mbit van dus 10 euro per maand. Dat volstaat perfect. Zelfs als ik 4k video stream kijk haal ik nog bijna 20 mbit op speedtest. Dus voor mij geen 4g only internet abbo. Ook ik heb hier wel eens aan gedacht betreft 4g only maar dat zal in de toekomst wel normaal gaan worden. Bovendien krijg ik nergens meer zo'n goedkope internet abbo meer wat ik nu heb dus ik wacht nog ff af wat het in de toekomst zal gaan worden met o.a. 5g. Hopelijk kun je dan ook zonder extra gedoe je chromecast koppelen aan je 4 of 5G abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turtles3
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-07-2020
Op je mobiel had je inderdaad veel kunnen besparen. Maar het is zo aantrekkelijk hé, zo'n mooie smartfoon. Laat je volgende keer weer niet verleiden door de bling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Mijn buurman en ik hadden het geweldige idee om een utp kabel te leggen tussen onze twee huizen (zitten toch aan elkaar vast) en dan het internet te delen (en de content op onze nassen en ook zo mooi online te gamen via ons eigen netwerk), maar onze vrouwen hadden het helaas door toen we met een boormachine aan de slag wilden gaan (we hadden bedacht om de utp kabel voor langs te laten te lopen en onder de straatstenen van de gemeente te leggen). Mijn vrouw vond het niet verstandig, maar de vrouw van mijn buurman helemaal niet en die werd nogal boos :+

Maar als je zelf geen vrouw hebt of een vrouw die het wel een goed idee vind en bij de buren ook, dan kan je zo flink besparen, enige kosten die je hebt is wellicht een routertje of een switch.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 27-03-2018 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styreta
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:11
Heb dit zelf jaren geleden via Robin Mobile en uiteindelijk nu Tele2 gedaan, maar je kunt ook gewoon je toestel via USB Tetheren aan je (Asus / DD-WRT) router. Stel de USB poort als backup verbinding in en trek de UTP eruit en voila, je internet op alles via je router (wifi / bedraad) maar het is verbonden via je toestel abo.

Dan zit je nu nog steeds met het automatiseren van de 5gb limiet SMS van Tele2 maar dat moet lukken als Tweaker.

Dit was best grappig om te doen maar ik heb inmiddels gewoon een 100mbit lijntje van Tele2 voor 28 euro p.m. Mij toch teveel geklooi en latency tijdens gamen voor die 3 tientjes per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BottleNext
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 11:50
Die 4G is niet unlimited maar beperkt tot een aantal GB daarna heb je nog 80kb/s ongeveer. en er staat ook in de voorwaarden dat je het niet mag gebruiken als vervanging van vast internet.

Beste wat je kan doen is een voordelig adsl abonnement nemen en iets van een 10tje per maand je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:56
Meest makkelijke optie is gewoon ziggo delen met de buren, dan heb je ook nog gewoon interactieve tv als je een decoder en 2e pasje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498327

Hier heel tevreden net Tele2 thuis. Vooral handig dat de breedband mee kan op al onze vakanties. Snelheid is 100/40, en we hebben cheap G4 telefoon als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-06 22:15
Chromecast werkt prima via 4G. Gebruik hem zo elke dag.

Maar goed, ook ik zoek een alternatief want blijkbaar is 'Onbeperkt' bij Tele2 toch niet zo onbeperkt. Ik gebruik 200-240 GB per maand aan 4G en als vervanging van een vaste internetverbinding omdat dat laatste in deze woning belabberd is. Maar helaas lijkt er ook geen goed alternatief te zijn, want T-Mobile 4G voor Thuis is na 100 GB beperkt in snelheid en verder is er geen aanbod van 4G voor Thuis (behalve KPN, maar ik zit niet in een buitengebied maar in een stad - echter is deze woning in een voormalig schoolgebouw en heel raar ingedeeld waardoor 4G een veel betere verbinding oplevert dan een vaste). Als iemand nog een mooie 4G voor Thuis tegenkomt waarbij ik 200-240 GB mag verbruiken, dan houd ik me aanbevolen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:57
Ik heb hier zelf ook wel eens over zitten nadenken, vanwege mijn lager dan gemiddelde eisen aan internet. Snap de frustratie wel, betaalt eigenlijk 2 x voor toegang tot het internet, terwijl een 4g verbinding tegenwoordig behoorlijk snel is. Ik denk alleen dat, zoals ook al eerder is gezegd, je beter kan besparen op de kosten van een mobiel abonnement en bijvoorbeeld bij xs4all / kpn een goedkoop adsl abo te nemen van 25-30 euro. Je krijgt ook korting als je zowel mobiel abo als internet voor thuis bij hen afneemt. Ik kan vanwege domotica ook niet zonder vaste verbinding. Is het overigens niet zo dat je met een 4g router ook gewoon een vaste verbinding hebt? Ik neem aan dat het signaal dan via 4g binnenkomt in plaats van de koper of glasvezeldraad en dat je dan gewoon een wifi netwerk hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:45
Tsja als je bij 2 verschillende providers zit mis je de kortingen. Ik heb alles van kpn en betaal 68 euro per maand. Ik wilde er eerst ook niet aan maar het scheelt gewoon heel veel. Vodafone/Ziggo doet hetzelfde trucje, dus kijk eens of een overstap naar Vodafone voor je mobiel dat voordeel kan geven (meestal 5-10 euro korting, dubbele mb's dus lager abonnement mogelijk, gratis tv pakket waar je meestal niks aan hebt). Of misschien doet t-mobile dat ook met een tv/internet aanbieder, dat weet ik niet.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:02

Mickey77

Allround ICT-er

kbuntu schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:14:
Ik heb hier zelf ook wel eens over zitten nadenken, vanwege mijn lager dan gemiddelde eisen aan internet. Snap de frustratie wel, betaalt eigenlijk 2 x voor toegang tot het internet, terwijl een 4g verbinding tegenwoordig behoorlijk snel is. Ik denk alleen dat, zoals ook al eerder is gezegd, je beter kan besparen op de kosten van een mobiel abonnement en bijvoorbeeld bij xs4all / kpn een goedkoop adsl abo te nemen van 25-30 euro. Je krijgt ook korting als je zowel mobiel abo als internet voor thuis bij hen afneemt. Ik kan vanwege domotica ook niet zonder vaste verbinding. Is het overigens niet zo dat je met een 4g router ook gewoon een vaste verbinding hebt? Ik neem aan dat het signaal dan via 4g binnenkomt in plaats van de koper of glasvezeldraad en dat je dan gewoon een wifi netwerk hebt?
Er zullen vast meerdere soorten 4G modems zijn, maar het modem dat ik heb van KPN is aanvullend op het normale modem. Hij is continu standby en wanneer er meer nodig is dan de koper verbinding, springt ie bij.

Praktisch gezegd: ik heb al jaren het bekende witte experia modem en toen ik deze zomer 4G buitengebied afsloot kreeg ik een klein zwart modem erbij. Ik had ook graag gehad dat die een tweede netwerk zou maken, maar je moet beide modems verbinden met je netwerkkabel en je hebt dan één netwerk.

Mijn koper verbinding komt maar tot 6 Mbps/0.6Mbps maar nu heb ik gemiddeld gezien ongeveer 38 Mpbs/3 Mpbs. Ik heb pieken gezien tot 50 of 60 maar het fluctueert (terwijl er nauwelijks gebruikers zitten op de dichtstbijzijnde mast). Uitzending gemist loopt beter dan voorheen, maar niet perfect.

Ik krijg als het goed is volgend jaar glasvezel maar de looptijd van 4G buitengebied bij KPN is 1 jaar (dam maandelijks opzegbaar) dus als het goed is kan ik volgend jaar over op 100/100 (of sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
sig69 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:46:
Tsja als je bij 2 verschillende providers zit mis je de kortingen. Ik heb alles van kpn en betaal 68 euro per maand. Ik wilde er eerst ook niet aan maar het scheelt gewoon heel veel. Vodafone/Ziggo doet hetzelfde trucje, dus kijk eens of een overstap naar Vodafone voor je mobiel dat voordeel kan geven (meestal 5-10 euro korting, dubbele mb's dus lager abonnement mogelijk, gratis tv pakket waar je meestal niks aan hebt). Of misschien doet t-mobile dat ook met een tv/internet aanbieder, dat weet ik niet.
En als je bij één provider zit dan heb je meestal een behoorlijk dure provider. Soms kan het echt wel uit, maar laten we niet net doen alsof mobiel en vast combineren altijd een goed idee is. Als ik mijn sim-only van KPN zou nemen, dan zou ik op abbo van €26 per maand uitkomen voor hetzelfde als wat ik nu heb. Ik betaal nu €10 per maand. En dan krijg ik €5 per maand korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02:38
Ik heb een half jaar mijn T-Mobile abonnement als vaste aansluiting gebruikt. Het kan. Ik ben ook niet benaderd door T-Mobile dat het tegen hun voorwaarden ingaat.

Gemiddeld verbruikte ik tussen de 70 en 110gb per maand.

Maar na 5gb per dag (dacht ik) moet je voor elke extra GB een sms sturen. En dat moet je veel doen bij Netflix...

Online games via console of pc werkte niet prettig. Te hoge ping. Plus de verbinding is gewoon niet zo stabiel als vast internet. Dit geldt ook voor op t web surfen.

Ik heb nu weer een vaste aansluiting en heb daar veel meer plezier van dan de 4g verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04:00
Relative schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:36:
[...]

Goedkoopste ziggo internetabbonoment zonder TV = 43 euro per maand.. Voor dat geld heb ik altijd internet liggen en hoef ik niet als ik thuis ben mijn telefoonhotspot aan te zetten zodat mijn televisie internet heeft.

Maar ik bespaar nog meer als ik mijn tv, chromecast, laptop voorzie van internet met mijn telefoon hotspot.. Op dit moment is dat mijn keuze.

Misschien dat andere tweakers nog andere opties hebben waar ik totaal niet over nagedacht heb.
Er is geen Ziggo abonnement zonder TV.
Internet Start kost 43,95 per maand en ook daar zit TV bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
Beste allemaal,

Ik wil per maand geld besparen. Wellicht jullie ook?

Ik betaal 57 euro per maand aan ziggo (internet + tv) en daarnaast nog eens 45 euro aan mijn telefoonabbonement bij t-mobile. Ik kijk bijna nooit tv. Ik betaal de 57 aan ziggo eigenlijk alleen voor mijn internet. Ik wil Ziggo dus beëindigen. Maar ik wil toch internet thuis (Smart-tv en chromecast)

Optie 1:
Voor 12 euro meer per maand heb ik unlimted internet via tmobile op mijn telefoon. Als ik thuis ben zet ik een hotspot aan, waardoor ik mijn televisie dit WIFI signaal oppakt en ik interactieve TV heb. OOk mijn laptop kan hier verbinding mee maken.

Optie 2:
Voor 12 euro per maand unlimited internet bij Tmobile met een MB-verdeler (2 simkaarten) en deze 2e simkaart in een 4G router stoppen zodat alles daar verbinding mee kan maken inclusief Chromecast.

nadeel: probleem; T-mobile levert geen MB verdeler bij bij het unlimited abonnement.

Optie 3:

Mijn vraag aan jullie:
Misschien is dit wat? https://www.ziggo.nl/pakk...-62-20756&zxuserid=376199
Zet je abbo over naar dit pakket. 25 mbit volstaat genoeg voor netflix youtube enz. Scheeld toch weer 17 euro per maand voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@kbuntu Dit topic is al wat ouder, het is dan ook niet toegestaan om topics te kicken en te kapen. Maak dus even een eigen topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.