Android debug geeft facebook aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM_YOUR_MAMA
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-09-2021
Ik was tijdens het programeren van een android app naar de debug log aan het kijken. En in eens zag ik een facebook line terwijl ik niks van facebook op mijn telefoon heb. Hoe kan dat?
en wat is het?
03-25 21:23:11.294 2911-2981/? D/com.facebook.appevents.AppEventsLogger: Got unexpected exception: java.io.WriteAbortedException: writing aborted; java.io.NotSerializableException: org.json.JSONObject

Beste antwoord (via IM_YOUR_MAMA op 25-03-2018 21:46)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
https://developers.facebook.com/docs/app-events
App Events
Add events to your product to view analytics, measure ad performance, and build audiences for ad targeting
Externe tooling in gebruik, die zal waarschijnlijk "meekijken" naar bepaalde handelingen

[ Voor 19% gewijzigd door FreshMaker op 25-03-2018 21:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
App Events
Add events to your product to view analytics, measure ad performance, and build audiences for ad targeting
Externe tooling in gebruik, die zal waarschijnlijk "meekijken" naar bepaalde handelingen

[ Voor 19% gewijzigd door FreshMaker op 25-03-2018 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM_YOUR_MAMA
FreshMaker schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:30:

[...]

Oke bedankt, Is er een manier om te kijken van welke app deze app event komt? dan wil ik hem er graag af hebben :Y)

Edit: mischien handig als ik meer google :+

[ Voor 5% gewijzigd door IM_YOUR_MAMA op 25-03-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Dat begint dan bij het onderzoek naar de tools

Met alle respect, je bent een app aan he schrijven, maar ik mag aannemen dat je niet alles zelf opnieuw uitvindt.
( aka je gebruikt externe bronnen om bepaalde zaken gedaan te krijgen )

edit :

ik ben GEEN programmeur, ik ben muis-klikker ;)
Maar een app die ze bij ons intern gebruiken, is gemaakt op basis van Google en MS diensten, en ondanks dat we geen externe gebruikers hebben, doet google tracking er in mee, en de opslag loopt via een online provider ( Azure en Onedrive )
Daardoor krijgt MS ook een deel data binnen, al is dat een gecontroleerde dataset, en gaat dat niet buiten onze eigen omgeving.

[ Voor 47% gewijzigd door FreshMaker op 25-03-2018 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM_YOUR_MAMA
FreshMaker schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:35:
Dat begint dan bij het onderzoek naar de tools

Met alle respect, je bent een app aan he schrijven, maar ik mag aannemen dat je niet alles zelf opnieuw uitvindt.
( aka je gebruikt externe bronnen om bepaalde zaken gedaan te krijgen )
Dat klopt, Maar het enige is dat er nu het woordje facebook in staat en dat vind ik niet echt leuk om op mijn telefoon te zien wegens al dat nieuws van nu. (en eventlogger klinkt sowieso niet erg data vriendelijk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Klopt, maar het ligt puur aan de app zelf, wat wil je er mee bereiken.
Soms is logging nodig, zeker in de eerste fase.

Je wilt toch weten wie de app gebruikt, hoe en wat er verbeterd kan worden.
En jammer genoeg zijn FB, Google en MS daar wél de meesters in om dat te analyseren, alleen wel tegen een (privacy) prijs

Dus je zult je code moeten doorlopen op "vinkjes" "settings" of "logging" om te weten te komen waar het ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM_YOUR_MAMA
Bedankt voor je antwoorden! Mijn vraag is nu beantwoord dus ik hoef geen hulp meer :P
Pagina: 1