Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit even met mijn handen in het haar. Ik had meerdere ETH staan en wou er een aantal verzenden van Exchange A naar Exchange B.

Op Exchange A de opname gedaan en het ETH adres van exchange B gekopieerd en geplakt. Vervolgens de transactie verzonden. Tot mijn schrik zie ik nu terug dat de ETH naar een heel ander wallet adres is verstuurd. Ik heb ook nog geen bevestigings mail ontvangen van Exchange A (deze ontvang ik normaal altijd). Echter is de ETH wel afgeschreven.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? Of hoe dit heeft kunnen gebeuren? Ik vrees voor pech...

Ik heb Exchange A uiteraard al een mail gestuurd. De vraag is ook hoe het adres na een copy paste actie verkeerd kan zijn? Het lijkt op een bestaand wallet adres. Uiteraard heb ik alle wallet adressen die ik gebruik nagelopen, echter nergens een soortgelijk adres gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien heb je een virus op je PC die het clipbord monitort en cryptocoin adressen verandert.
Evrial Trojan: https://www.bleepingcompu...ied-to-windows-clipboard/

[ Voor 39% gewijzigd door Juup op 25-03-2018 21:14 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat het adres ineens anders is lijkt op malware. Zoek het adres waar het naartoe gegaan is eens op Google op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik google op enkel het adres vind ik niks. Ik heb zojuist een 2e transactie gedaan met ETH van exchange A naar B en dit maal was het adres wel goed. Het is ook ontvangen en direct een mail. Van de transactie met het verkeerde adres nog steeds geen verwerkingsmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Persoonlijk zou ik eerst uitzoeken wat er nou verkeerd gegaan is voordat je weer een transactie verzend. Wel mooi dat deze goed gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat begrijp ik, de 2e transactie had ook maar een waarde van 1 euro.

Alleen betrof de 1e een flink bedrag, ik ben bang dat het weg is... Zodra ik weer bij mijn PC ben zal ik een virusscan draaien. Misschien heeft iemand nog suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Geef even aan hoe je het nou precies verzend. Als je het hebt over weer bij je PC zijn, is dat omdat je nu net weg bent van je PC, of zit je met een ander apparaat te versturen via je PC ?

Als het adres waar het heen gegaan is niet van de exchange is dan ben je het helaas kwijt. Alleen de persoon die toegang heeft tot het adres kan er bij komen en als dat niet de exchange of jij is kom je er niet meer bij.

Dat een adres zomaar anders word moet bijna wel iets van malware zijn als je zelf geen fout gemaakt hebt. Dat het nu met 1 euro wel goed gaat sluit dat ook niet uit. De malware kan slim genoeg zijn om zich alleen te laten zien bij grote bedragen omdat mensen er dan pas achter komen.

Verder even wat onderzoek doen naar wat er met ETH of het OS dat je gebruikt qua malware is en hoe je er achter kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu net weg van mijn PC. Ik verzend alleen vanaf mijn PC. Ik ben morgen weer thuis en ga dan eens kijken. OS is trouwens W10.

Wat ongelooflijk ruk. Ik hoop stiekem nog op een gelukje vanuit de support van mijn Exchange zolang ik de verwerkingsmail nog niet heb, maar ik ben er bang voor.
Pagina: 1