Keuze auto voor een maand (of 2)

Pagina: 1
Acties:

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Goedenavond,

Ik kan jullie suggesties en tips goed gebruiken! Het zit namelijk zo:

Voorheen reed ik een Peugeot 308 totdat deze total loss gereden werd door een vrachtwagen in een file. De verzekeringskwestie is afgehandeld, en ik heb een nieuwe auto besteld. Namelijk een Ford Fiesta ST-Line. Echter is het probleem dat de levertijd van deze auto 8 tot 10 weken is en ik dus in de tussentijd vervoer moet hebben.
Nu heb ik een maand geleden via een kennis een auto gekocht, namelijk een Suzuki Alto. Dit gebakje kostte me gelukkig maar 200 euro, vandaar dat ik hem genomen heb.
Maar zoals je misschien wel snapt is het tamelijk afzien in zo'n koekblikje na een luxe 308. Ook is de aandrijfas versleten en maakt lawaai en loopt de APK tot 25 april van dit jaar.

Dus het is weer bijna tijd om afscheid te nemen van dat hok. Nu wil ik dus iets anders, iets groots en comfortabels en als het even kan ook nog wat vermogen in het vooronder.
Ik wil er niet teveel aan uitgeven, immers hoef ik er nog maar een maand, als het meezit, mee te rijden en er moet wel geld overblijven om mijn nieuwe auto af te tikken.
Ik ben een beetje aan het zoeken rond de 1000 tot 2000 euro range.

Nu kwam ik zelf op een Volvo S70 met die heerlijke 2.5 liter 5 cilinder en 144 of 170 pk. Vaak is deze ook voorzien van een automaat wat me erg prettig lijkt. En ik kom dan toch iets beter voor de dag dan in een afgetrapte Alto.

Mochten jullie andere suggesties hebben dan hoor ik het uiteraard heel graag!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:15
Hoe lang heb je nu daadwerkelijk een auto nodig (zo te zien nog hooguit een maand) en hoeveel denk je er mee te moeten rijden in die periode?
Als je inderdaad overweegt zo'n bedrag uit te geven, zou je ook een auto te gaan huren... Een snelle check bij Sixt heb je voor 1600~1700 een Volvo S90 of V90, of een Jaguar XF onder je kont. Of een VW Upje voor 600 :+

• Banaan86
ShitHappens schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:13:
Hoe lang heb je nu daadwerkelijk een auto nodig (zo te zien nog hooguit een maand) en hoeveel denk je er mee te moeten rijden in die periode?
Als je inderdaad overweegt zo'n bedrag uit te geven, zou je ook een auto te gaan huren... Een snelle check bij Sixt heb je voor 1600~1700 een Volvo S90 of V90, of een Jaguar XF onder je kont. Of een VW Upje voor 600 :+
Huren heb ik over nagedacht voordat ik die Alto kocht. Alleen is het grote nadeel dat je een groot bedrag betaald en uiteindelijk er niks van terug ziet. Voordeel is dat je ook geen onderhoudskosten hebt, maar hoeveel kosten heb je nou in een maand (of 2) als je een beetje goed oplet bij het kopen van een auto.

Hoe lang precies weet ik niet. Als het goed is wordt de auto eind april geleverd, maar dat is nog niet zeker.

[ Voor 6% gewijzigd door Banaan86 op 25-03-2018 21:18 ]

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:24
Je hebt inderdaad geen onderhoudskosten, maar je moet m wel weer zien kwijt te raken voor een net bedrag. Het zou me niets verbazen als het argwaan wekt als je een auto zo snel weer verkoopt...

Wat kost die volvo, en wat verwacht je ervoor te krijgen bij verkoop?

• Yucon
  • Registratie: December 2000

Yucon

*broem*

Een S60. Die zijn in principe gelijk, maar toch aanzienlijk goedkoper dan V70's.

• Banaan86
BlueMotion schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:20:
Je hebt inderdaad geen onderhoudskosten, maar je moet m wel weer zien kwijt te raken voor een net bedrag. Het zou me niets verbazen als het argwaan wekt als je een auto zo snel weer verkoopt...

Wat kost die volvo, en wat verwacht je ervoor te krijgen bij verkoop?
€ 890,-. Ik kan proberen een deal te sluiten met de verkoper. Dat ik er een maand in rijd en dat hij de auto voor iets minder weer terug koopt. Heeft hij 2x winst en mij kost het niet zoveel. Heb ik ook gevraagd bij een aantal garages voordat ik de Alto kocht en zij konden zich er allemaal wel in vinden dus zo gek is het volgens mij niet. Sowieso heb je op zo'n laag bedrag toch bijna geen afschrijving.

• Banaan86
Yucon schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:21:
Een S60. Die zijn in principe gelijk, maar toch aanzienlijk goedkoper dan V70's.
Ik bedoel niet de V70 maar de S70 die geleverd is tot 2000. Die gaan voor rond de 1000 a 1500 euro weg.

• Yucon
  • Registratie: December 2000

Yucon

*broem*

Banaan86 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:24:
[...]

Ik bedoel niet de V70 maar de S70 die geleverd is tot 2000. Die gaan voor rond de 1000 a 1500 euro weg.
Verkeerd gelezen, sorry. Overigens gaat de S60 van de volgende generatie tegenwoordig ook voor niet heel veel meer weg terwijl ze er wel veel moderner uit zien. Die generatie ervoor zou ik eigenlijk alleen kopen als ze echt heel goedkoop zijn of erg weinig kilometers hebben, want anders lijkt me de verkoop wat lastiger worden.

Misschien zou je van die generatie juist nog beter wel een V70 kunnen kopen ivm verkoopbaarheid.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zal het wel niet snappen; je rijdt klein/groen/zuinig en wil nu voor een maand of 2 een onbekende hoeveelheid geld investeren om groot, lomp en rap te rijden? Met de kans dat die auto ook in de prak wordt gereden en dan ben je dat geld ook kwijt.

First-world-problems?

Ik zou het geld lekker in mijn zak houden, even een maandje of 2 doorbijten en dan lekker in je nieuwe Fiesta stappen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Banaan86
MAX3400 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:31:
Zal het wel niet snappen; je rijdt klein/groen/zuinig en wil nu voor een maand of 2 een onbekende hoeveelheid geld investeren om groot, lomp en rap te rijden? Met de kans dat die auto ook in de prak wordt gereden en dan ben je dat geld ook kwijt.

First-world-problems?

Ik zou het geld lekker in mijn zak houden, even een maandje of 2 doorbijten en dan lekker in je nieuwe Fiesta stappen.
Snap dat het misschien raar klinkt, maar die Alto moet er sowieso voor de APK verloopdatum uit. Dat is 25 april dus nog een maandje. En aangezien ik nog geen exacte leverdatum heb gehoord van de dealer moet ik na die tijd ook vervoer hebben. Buiten dat rij ik bijna 3000 km per maand, en geloof me dat is geen pretje in zo'n afgetrapte Alto zonder enig comfort en veiligheid.
En het lijkt me gewoon mooi om dan voor 1x in een rappe grote bak te rijden waar ik normaal nooit in zou rijden.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11 15:42
Afgezien van het ongeval risico (in het beste geval is het niet jou schuld en krijg je iets terug van de verzekering), weet je nooit wat je koopt.
Draait na 2 dagen de motor in de soep is het ook dag met je geld.

Ik weet niet hoeveel KM je nog moet rijden in die tijd, maar bij weinig KM zou ik lekker in de alto blijven rijden, of bij veel KM een klein autotje als een up huren, rijd er zelf ook een en is opvallend comfortabel ook op langere ritten.

Of leg de situatie uit bij de dealer waar je de fiesta gekocht hebt, en kijk wat daar de mogelijkheden zijn met een leenauto o.i.d.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• MAX3400

MAX3400

Banaan86 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:33:
[...]

...En het lijkt me gewoon mooi om dan voor 1x in een rappe grote bak te rijden waar ik normaal nooit in zou rijden.
Die Volvo is absoluut niet rap... :+

Maar even constructief; en dat is ook een beetje gokken; ik heb een goede verstandhouding met mijn garage-houder en toen ik een aantal weken geen auto had (ene verkocht, andere nog zoeken), heb ik voor relatief net geld een auto uit de (gebruikte) showroom mogen lenen. Niet dat elke dealer dit ook doet maar als je in de buurt een paar garage-houders hebt waar auto's misschien al maanden te koop staan, kan je allicht er eens over praten met ze?

Voor 2K (even ervanuitgaande dat je het kan missen), kan je ook T6 Volvo's vinden op Autoscout, Jaguars V6, Audi S-uitvoeringen, etc. Ja, de kilometerstanden zijn best hoog maar als een auto 300K gelopen heeft, zal die 6K van jou er ook nog wel bij kunnen. En dan rij je wel meer dan 200pk en/of AWD :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:26

-tom-562

Oliesjeik

Idd, als t snel moet zijn, dan koopje voor 2k ook een Volvo S80 T6, 2.8 liter 6 cilinder twinturbo met 290 pk (dacht ik) :+

Vaak bu'j te bang!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-11 19:07
Kijk inderdaad of je bij de dealer een leenauto kan krijgen/huren. Andere optie is shortlease, even een rondje bellen langs de de bekende huur en lease bedrijven.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:58
Even een gekke gedachte, maar zijn er geen ouders/vrienden/familie met een 2e auto welke ze wel een tijdje aan je willen lenen? Als het echt maar voor 2 maanden is, dan zou het hele gedoe met auto kopen, verzekeren etc. mij teveel moeite zijn. Als er toevallig iemand in de familie of kennissenkring is die een auto wel even kunnen missen, dan kost je dat (afgezien van brandstof kosten) waarschijnlijk maar een kleinigheidje.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik zou ook geen geld weggooien aan 1 a 2 maanden. Je moet binnen die maand dus je Alto kwijt ( wat op zich wel lukt want klein en gewild ) maar daarna die grote slurper die niemand wil.
Waarom moet die alto eruit? Ik zou namelijk daar een nieuwe APK op knallen en gewoon doorrijden. Dan kan je de alto ook weer goed verkopen met een verse APK.

Wear Sunscreen!

• Banaan86
FoxLenny schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:59:
Kijk inderdaad of je bij de dealer een leenauto kan krijgen/huren. Andere optie is shortlease, even een rondje bellen langs de de bekende huur en lease bedrijven.
Dat heb ik al gevraagd toen ik de auto bestelde maar die optie was er helaas niet

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:38

snmght

imho dan he

Als een beetje parkeerschade (echt een beetje, anders post ik hem niet) je niet deert ben je hiermee wel spekkoper: https://www.autoscout24.n...b-f173c1d645ae?cldtidx=19

Verder is dit imo een tijdloos model met fijne opties:
https://www.autoscout24.n...3-e250040ac3f8?cldtidx=15

Of lekker YOLO, een jaaaaaag: https://www.autoscout24.n...8-f9f731af1f61?cldtidx=16 (wel een apart kleurtje, mede verantwoordelijk voor die prijs denk ik)

[ Voor 5% gewijzigd door snmght op 25-03-2018 22:10 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Banaan86
Humma Kavula schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:06:
Ik zou ook geen geld weggooien aan 1 a 2 maanden. Je moet binnen die maand dus je Alto kwijt ( wat op zich wel lukt want klein en gewild ) maar daarna die grote slurper die niemand wil.
Waarom moet die alto eruit? Ik zou namelijk daar een nieuwe APK op knallen en gewoon doorrijden. Dan kan je de alto ook weer goed verkopen met een verse APK.
Die alto door de apk krijgen gaat ook aardig geld kosten verwacht ik. Hij is namelijk in best wel slechte staat.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Banaan86 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:15:
[...]

Die alto door de apk krijgen gaat ook aardig geld kosten verwacht ik. Hij is namelijk in best wel slechte staat.
Verwacht dus je weet het niet. En wat als hij er nou wel doorkomt? Als je een auto zonder/aflopende APK wil verkopen verlies je ook veel geld en tel daar de kosten van een die dure grote bak bij met dito benzine kosten die je ook weer met verlies moet verkopen.. ( en die zijn meestal niet gewild dus hij kan ook nog een paar maanden op je naam staan met extra kosten tot gevolg )

Ik verwacht dat onderdelen voor een Alto niet al te duur zijn in ieder geval en bij de juiste garage gebruiken ze gewoon goede sloop onderdelen voor herstel.

Just saying ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Humma Kavula op 25-03-2018 22:23 ]

Wear Sunscreen!

• Banaan86
Humma Kavula schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:19:
[...]

Verwacht dus je weet het niet. En wat als hij er nou wel doorkomt? Als je een auto zonder/aflopende APK wil verkopen verlies je ook veel geld en tel daar de kosten van een die dure grote bak bij met dito benzine kosten die je ook weer met verlies moet verkopen..

Just saying ;)
Alleen de aandrijfas laten vervangen kost al om en nabij de 180 euro. Die Alto doorverkopen kost me niet zoveel geld hoor. Gekocht voor 200 euro en al zet ik hem bij de sloop neer heeft hij me in het ergste geval 200 euro gekost voor 2 maanden rijden. Buiten de verzekering, belasting enzovoorts uiteraard. Als ik bijvoorbeeld een Volvo koop voor 800 a 900 euro en hem een maand of 2 later weer wegdoe voor 500 a 600 heeft het me wederom "maar" 200 euro gekost.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 23:03
Vraag de garage waar je hem gekocht hebt voor een goedkope huurauto ?

• Banaan86
wd200 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:27:
Vraag de garage waar je hem gekocht hebt voor een goedkope huurauto ?
Doen niet aan verhuur helaas

• Banaan86
En weet je wat het is met huurauto's, een maand huren is vrij lang en de kans dat er in die periode iets gebeurd is vrij groot. Denk aan parkeerschade, ruitschade of een ongeval. Dan ben je als huurder ook aardig aan de beurt.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vaak bu'j te bang!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Banaan86 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:53:
En weet je wat het is met huurauto's, een maand huren is vrij lang en de kans dat er in die periode iets gebeurd is vrij groot. Denk aan parkeerschade, ruitschade of een ongeval. Dan ben je als huurder ook aardig aan de beurt.
Zo kan je natuurlijk altijd in problemen denken :)

Heb of rij jij elke maand schade aan je auto dan? Ik vind de kans namelijk helemaal niet groot dat er in een maand iets gebeurt met de huur / voorloop auto. En als je het echt niet vertrouwt koop je het eigen risico af.

Ik snap het niet helemaal... je komt van een 308, je hebt een Fiesta ST-Line gekocht, je wil 1 of 2 maanden knallen in een grote en snelle auto om vervolgens weer definitief terug te gaan naar een kleinere en langzamere auto?
Er zijn al een aantal suggesties genoemd voor een andere auto, maar persoonlijk zou ik deze Alto tot de APK rijden en kijken wat er uit komt. Misschien valt het mee, zijn er alleen wat adviespuntjes en wandelt hij er verder doorheen.

Des te fijner is het straks om in je nieuwe Fiesta te stappen.

Join het GoT Pulse-Team!

• Banaan86
Denman schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:51:
[...]

Zo kan je natuurlijk altijd in problemen denken :)

Heb of rij jij elke maand schade aan je auto dan? Ik vind de kans namelijk helemaal niet groot dat er in een maand iets gebeurt met de huur / voorloop auto. En als je het echt niet vertrouwt koop je het eigen risico af.

Ik snap het niet helemaal... je komt van een 308, je hebt een Fiesta ST-Line gekocht, je wil 1 of 2 maanden knallen in een grote en snelle auto om vervolgens weer definitief terug te gaan naar een kleinere en langzamere auto?
Er zijn al een aantal suggesties genoemd voor een andere auto, maar persoonlijk zou ik deze Alto tot de APK rijden en kijken wat er uit komt. Misschien valt het mee, zijn er alleen wat adviespuntjes en wandelt hij er verder doorheen.

Des te fijner is het straks om in je nieuwe Fiesta te stappen.
De Fiesta is wel iets kleiner inderdaad maar niet langzamer. 125 pk op iets meer dan 1000 kg gaat best aardig vooruit. Verder is die auto nieuw en zeer luxe dus ik ga er sowieso op vooruit, wat voor oude auto ik nu dan ook koop.
Lijkt me gewoon mooi om even 2 maanden gek te doen, een auto kopen die ik normaal nooit zou kopen want laten we eerlijk zijn, wie koopt er nu een bijvoorbeeld 20 jaar oude S80 T6 met 3 ton op de teller om er vervolgens nog jaren mee te rijden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En dan moet je weer terug naar de fiesta, is dat ding relatief niet vooruit te trappen en voelt het als een miskoop ;)

Zoek de dichtsbijzijnde handelaar op, koop een barrel en schijf het laatste beetje af. En dan genieten van je nieuwe.

Ik heb ongeveer het zelfde gedaan, moest ook voor minimaal 2 maanden vervoer hebben. Passat station uit 2003 gekocht met 265k op de teller. Niet wetende hoelang ik hem exact nodig zou hebben wel iets meer voor betaald, maar weet ook van die bak dat ie nog prima een paar jaar mee kan. DUs kan hem ook weer voor meer verkopen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-11 17:34

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik zou zeggen, maak voor de alto een APK afspraak op de laatste dag, als ie er doorheen komt kan je em na ontvangst van de fiesta meteen "met verse APK" op marktplaats slingeren, als ie er niet doorheen komt (of het wordt een dure zaak), laat je het ding door de sloop ophalen en steek je €100 in je zak voor t ding. Vervolgens bel je de leverende dealer op om te kijken of je een dealtje kan krijgen om een week of twee een voorloper te huren.

Dat budget voor je "even gek doen" auto kan je vervolgens opzij zetten en rustig op zoek naar een leuke stukje speelgoed, met of zonder motor.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Banaan86 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:57:
[...]

De Fiesta is wel iets kleiner inderdaad maar niet langzamer. 125 pk op iets meer dan 1000 kg gaat best aardig vooruit. Verder is die auto nieuw en zeer luxe dus ik ga er sowieso op vooruit, wat voor oude auto ik nu dan ook koop.
Lijkt me gewoon mooi om even 2 maanden gek te doen, een auto kopen die ik normaal nooit zou kopen want laten we eerlijk zijn, wie koopt er nu een bijvoorbeeld 20 jaar oude S80 T6 met 3 ton op de teller om er vervolgens nog jaren mee te rijden.
Als je die S80 eenmaal hebt wil je niet meer in een Fiesta rijden ;)

Vaak bu'j te bang!

• MAX3400

MAX3400

-tom-562 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:23:
[...]

Ik wil niet eens in de Fiesta ST rijden die voor de deur staat als ik uit mijn eigen auto stap :+

• Banaan86
-tom-562 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:23:
[...]

Haha, die kans is aanwezig ja. Alhoewel ik snel van gedachte verander als er iets aan mankeert en het weer flink in de papieren loopt. Dan rij ik toch liever nieuw :)
Pagina: 1