Toon posts:

Nieuwe versterker icm streamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben een noob als het gaat om streamen. Ik gebruik nu al 3 jaar Spotify met volle tevredenheid. Vandaag afscheid genomen van mijn cd collectie en binnenkort gaat de Marantz PM5003/CD5003 set ook de deur uit. Nu wil ik gaan streamen via Spotify maar niet met mijn Chromecast zoals ik dat nu doe. Ik ben dus op zoek naar een stereo versterker die dit kan. Vandaag voor oriëntatie naar Hifi Klubben geweest maar daar werd ik ook niet wijzer. De beste man wilde me een Nad verkopen van of 1500 euro of de grote broer van 2300 euro. Een beetje te. Nu heb ik laatst een test gelezen van de nieuwe Yamaha R-N803D op hifi.nl. Een alles in 1 zeg maar. Via google las ik dat daar ook weer goedkopere varianten van zijn. Wat zouden leuke opties zijn voor mij? Even een opsomming:

- stereo
- spotify streamen
- genoeg power om mijn Q Acoustics 3050 aan te sturen
- niet te hoog ivm het tv meubel
- tot 1000 euro

Bedankt alvast voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Naar "power" (Watt en Ohm) hoef je niet te kijken als je gangbare apparaten en speakers op elkaar wilt aansluiten. Je Q Acoustics zullen dus overal wel op "passen".

Wat wil je er nog meer op aansluiten? Televisie, of blu-rayspeler bijvoorbeeld? Dan verdient een receiver de voorkeur (vanwege HDMI en dingen als lip sync). Hetzelfde geldt natuurlijk als je overweegt om ooit meer dan 2 speakers aan te willen sluiten. Zijn bovenstaande dingen niet nodig, dan voldoet een versterker.

In principe is jouw lijstje wensen erg kort. Op die manier zal vrijwel elke versterker of receiver met Spotify voldoen. Kijk daarvoor ook in de Pricewatch (zie rode balk bovenaan Tweakers).

Voor Spotify Connect (direct afspelen via vesterker/receiver en niet streamen/casten via mobiel/tablet) heb je wel een Premium abonnement nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 25-03-2018 20:35 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Waarom knoop je geen Sonos Connnect aan je huidige versterker?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf die NAD die Klubben je waarschijnlijk aanbeveelde (C 368 + Bluesound module) en ik moet zeggen dat ik er wel erg blij mee ben. Veelzijdige versterker met veel vermogen die mijn even zo dure speakers veel beter laat klinken dan mijn vorige. Plus alles zit mooi in één kast.

As je verder geen behoefte hebt aan het aansluiten van externe bronnen dan zou je ook eens naar de Bluesound Powernode 2 kunnen kijken, een puur streaming gerichte versterker die een stuk minder kost dan de NAD maar vergelijkbare technologie gebruikt (BluOS en een klasse D versterker).

[edit]
Had even gemist wat voor speakers je had. Volgens de vuistregel ‘evenveel besteden aan versterker als aan speakers’ zijn beiden opties inderdaad wel overkill zoals hieronder wordt gezegd.

[ Voor 17% gewijzigd door Bigs op 26-03-2018 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die speakers van jou stuur je nog aan met een wekkerradio als het moet. Op die Marantz van jou doen ze het ook prima. Wat ik niet snap is waarom je je Marants de deur uit zou doen; Marants heeft immers ook een prima streamer MET spotify in het assortiment: https://www.marantz.nl/nl...ioplayer&productid=na6005
Kun je nog als losse DAC gebruiken ook :)

Alternatieven:
- home cinema receiver met streaming (keuze zat, doen het ook prima in stereo en een hoop digitale aansluitingen als bijkomend voordeel
- een mini set als de Denon CEOL of https://www.marantz.nl/nl...oductid=melodymediamcr611

NAD is mooi spul maar echt overkill

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudhaar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:16
Marantz NR1508 is ook een alles in 1 met Spotify Connect. Voor ons de ideale keuze want deze is niet zo hoog en past ten minste in ons meubel.

Prijzen vanaf 419: pricewatch: Marantz NR1508 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:19:
Ik ben dus op zoek naar een stereo versterker die dit kan.
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic is die kant op gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-10 22:09
Je kan ook eens kijken voor een tweedehands Onkyo TX-L20D. Dan ben je wat voordeliger uit en het volstaat prima.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goudhaar schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:44:
Marantz NR1508 is ook een alles in 1 met Spotify Connect. Voor ons de ideale keuze want deze is niet zo hoog en past ten minste in ons meubel.

Prijzen vanaf 419: pricewatch: Marantz NR1508 Zwart
De shop waar ik mijn speakers heb gekocht raad deze ook aan. Vandaag even info gevraagd. Hij levert hem voor 375 euro 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:42:
Ik heb zelf die NAD die Klubben je waarschijnlijk aanbeveelde (C 368 + Bluesound module) en ik moet zeggen dat ik er wel erg blij mee ben. Veelzijdige versterker met veel vermogen die mijn even zo dure speakers veel beter laat klinken dan mijn vorige. Plus alles zit mooi in één kast.

As je verder geen behoefte hebt aan het aansluiten van externe bronnen dan zou je ook eens naar de Bluesound Powernode 2 kunnen kijken, een puur streaming gerichte versterker die een stuk minder kost dan de NAD maar vergelijkbare technologie gebruikt (BluOS en een klasse D versterker).

[edit]
Had even gemist wat voor speakers je had. Volgens de vuistregel ‘evenveel besteden aan versterker als aan speakers’ zijn beiden opties inderdaad wel overkill zoals hieronder wordt gezegd.
Grappig dat je praat over precies de 2 producten die schijnbaar als enige voor mij geschikt waren volgens Klubben. Hij heeft een demo gedaan van de Nad en de Bluesound. Vergeleken met de Nad klonk de Bluesound zeer slecht. Waar het aan lag weet ik niet maar ik was erg teleurgesteld. Vond de verkoper ook niet grappig dat ik dat zei. Leuk speelgoed maar idd overkill voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:01:
Die speakers van jou stuur je nog aan met een wekkerradio als het moet. Op die Marantz van jou doen ze het ook prima. Wat ik niet snap is waarom je je Marants de deur uit zou doen; Marants heeft immers ook een prima streamer MET spotify in het assortiment: https://www.marantz.nl/nl...ioplayer&productid=na6005
Kun je nog als losse DAC gebruiken ook :)

Alternatieven:
- home cinema receiver met streaming (keuze zat, doen het ook prima in stereo en een hoop digitale aansluitingen als bijkomend voordeel
- een mini set als de Denon CEOL of https://www.marantz.nl/nl...oductid=melodymediamcr611

NAD is mooi spul maar echt overkill
Ik twijfel idd nog om de PM gewoon te houden en uit te breiden met een losse streamer. De ruimte is er. En de PM presteert prima. De Q Acoustics zijn idd gemakkelijk aan te sturen en klinken meer dan prima. Even nog een andere vraag... mocht ik de PM willen vervangen. Puur omdat het kan. Zou meer power niet beter zijn voor de 3050?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2018 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Heb ook een los apparaat staan, gewoon een fanloze computer gebouwd in een htpc kast die tussen mn audioapparatuur past. Draai foobar/xbmc remote controller erop. En spotify bedien ik via remote desktop op mn telefoon. En als ik complete playlists maak pak ik er de laptop bij. Bevalt mij beter dan ingebouwd. Maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:16:
[...]

Grappig dat je praat over precies de 2 producten die schijnbaar als enige voor mij geschikt waren volgens Klubben. Hij heeft een demo gedaan van de Nad en de Bluesound. Vergeleken met de Nad klonk de Bluesound zeer slecht. Waar het aan lag weet ik niet maar ik was erg teleurgesteld. Vond de verkoper ook niet grappig dat ik dat zei. Leuk speelgoed maar idd overkill voor mij.
Ik ken alleen de vestiging van Klubben in Eindhoven en ik moet zeggen dat het assortiment me daar wel erg tegen valt. Met de NAD en de Bluesound heb je zeker de helft van het stereo aanbod gezien. Dus dat ze deze twee aan je aanbevelen is niet echt toeval :+ wat dat betreft is een bezoekje aan een wat grotere hifi zaak wel de moeite waard, al is de keus natuurlijk wel budget afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:19:
[...]

Ik twijfel idd nog om de PM gewoon te houden en uit te breiden met een losse streamer. De ruimte is er. En de PM presteert prima. De Q Acoustics zijn idd gemakkelijk aan te sturen en klinken meer dan prima. Even nog een andere vraag... mocht ik de PM willen vervangen. Puur omdat het kan. Zou meer power niet beter zijn voor de 3050?
Nee, totaal niet noodzakelijk. Bij normaal gebruik verstook je max een paar watt dus je hebt nog in overvloed over.

En als je zelf als laatste gereageerd hebt en je wilt iets toevoegen: graag je laatste post wijzigen ipv een nieuwe maken. Knopje zit er niet voor niks. Je reageert nu 3x achter elkaar en dat wordt simpelweg gezien als onnodig kicken / aandacht vragen en daar houden we hier niet van :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1