Ik heb mijn oog laten vallen op twee verschillende tweedehands laptops van dezelfde prijs: €1295,00
De eerste optie is een 15" RETINA 2.2Gz | 16GB | 256GB (Medio 2014)
De tweede optie is een 13" MBP 2.3Ghz | 8GB | 256GB (2017)
De eerste optie heeft naar mijn kennis betere specs zoals 15 inch en meer werkgeheugen, maar komt uit 2014. De tweede laptop heeft iets minder werkgeheugen maar komt uit 2017. Mijn vraag is dan ook hoe belangrijk is het bouwjaar, en welke laptop is de beste koop?
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop gebruiken voor fotobewerking, video editing en een beetje motion design. Multimedia vormgeving.
Wat is je budget?
Beide prijzen van de laptops zijn €1295,00, dit is binnen mijn budget (tweedehands)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, 13 inch of 15 inch past beide in mijn rugzak.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil specifiek apple omdat ik bepaalde software wil gebruiken die alleen met mac kan zoals sketch, Principle.
Alvast bedankt voor jullie hulp. op google kwam ik er niet uit wat nu de betere optie is. Ik wil geen miskoop begaan.
De eerste optie is een 15" RETINA 2.2Gz | 16GB | 256GB (Medio 2014)
De tweede optie is een 13" MBP 2.3Ghz | 8GB | 256GB (2017)
De eerste optie heeft naar mijn kennis betere specs zoals 15 inch en meer werkgeheugen, maar komt uit 2014. De tweede laptop heeft iets minder werkgeheugen maar komt uit 2017. Mijn vraag is dan ook hoe belangrijk is het bouwjaar, en welke laptop is de beste koop?
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop gebruiken voor fotobewerking, video editing en een beetje motion design. Multimedia vormgeving.
Wat is je budget?
Beide prijzen van de laptops zijn €1295,00, dit is binnen mijn budget (tweedehands)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, 13 inch of 15 inch past beide in mijn rugzak.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil specifiek apple omdat ik bepaalde software wil gebruiken die alleen met mac kan zoals sketch, Principle.
Alvast bedankt voor jullie hulp. op google kwam ik er niet uit wat nu de betere optie is. Ik wil geen miskoop begaan.