Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:56
Beste allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe compacte (vakantie)camera. In principe heb ik niet veel eisen waaraan de camera moet voldoen, namelijk:

- Compacte camera
- Budget: rond €200 (max. 250 euro)
- Goede prijs/kwaliteit verhouding
- Zal voornamelijk worden gebruikt tijdens (zon)vakanties, eventueel verjaardagen
- Aan extra functionaliteiten zoals GPS wordt geen waarde gehecht, maar is altijd mooi meegenomen

Mijn vraag
Welke camera's voldoen aan mijn eisen en raden jullie aan (lees: goede prijs/kwaliteitsverhouding)?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Geen specifieke hardware of software. Gebruik een windows laptop.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een aantal camera's gevonden die voldoen aan mijn eisen en goed uit diverse reviews komen. Echter twijfel ik of dit de camera's zijn die, kijkend naar mijn eisen, de beste prijs/kwaliteitsverhouding opleveren.
Camera's die ik heb gevonden:

1. Sony HX60
2. Panasonic TZ70
3. Canon SX610 HS

De meeste van deze camera's zijn echter een tijd geleden uitgekomen (~2015), waardoor ik twijfel of één van deze camera's de beste keuze is en dat er inmiddels betere keuzes zijn. Aan de andere kant begrijp ik goed dat camera's die recent zijn uitgekomen vaak duurder zijn, waardoor deze niet meer aan mijn eisen voldoen.

Om bovenstaande reden vraag ik jullie hulp. Wat denken jullie van bovengenoemde camera's? Zijn er betere alternatieven? En zo ja, welke?

Hartelijk dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
topic omhoog schoppen in een dag is niet echt nodig ;-)

[ Voor 87% gewijzigd door Daan_ op 27-03-2018 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10 16:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Een smartphone geen oplossing? Compactcamera’s in deze prijsklasse gaan echt niet een veel beter beeld opleveren.

[ Voor 59% gewijzigd door Icephase op 27-03-2018 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Smartphone heb ik reeds in bezit maar zoek toch iets met optische zoom.

Iemand nog suggesties/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:49
Een zoeker kan handig zijn met felle zon. De zoekers in deze categorie zullen echter niet je-van-het zijn. De Panasonic is de enige uit jouw rijtje met een zoeker.

Veel tele (verre zoom) is ook handig, maar hou er rekening mee dat uit de hand schieten daarmee ook wat lastiger wordt. Of de extra zoom van Panasonic nodig is, is moeilijk te zeggen. De andere cameras hebben meer mp, dus kun je de foto ook croppen/uitknippen om hetzelfde beeld te krijgen.

Het aantal mp is verder minder van belang. Ik denk niet dat deze cameras foto's maken die je graag op groot formaat wilt uitprinten.

De flits is ook weinig tot niet van belang, want die zal meestal tekort schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankmulder
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:20
Met dat budget kom je inderdaad bij die modellen uit. Er zijn niet zo veel mensen meer die compactcamera's kopen, dus fabrikanten maken de laatste jaren vooral duurdere compactcamera's met speciale features (zoals een grote sensor of een enorm zoombereik). Als je iets nieuwers wilt zul je je budget dus moeten oprekken. Overigens zijn de genoemde camera's voor de meeste mensen nog prima. De grootste kwaliteitswinst haal je door zelf betere foto's te maken, niet door een betere camera te kopen. :)
Pagina: 1