Hi mede-tweakers,
Huidige situatie
Op dit moment ben ik werkzaam als Data Analist / SAS Developer bij een FinTech organisatie. Hier heb ik ook mijn afstudeeronderzoek mogen uitvoeren voor de opleiding Bedrijfseconomie. ik ben er nu ongeveer 2,5 jaar werkzaam, maar helaas vervalt mijn huidige functie per 30 april (geen vast contract gekregen). Echter ben ik ook toe aan een nieuwe uitdaging. Mijn werkzaamheden zijn kort samen te vatten in:
Gewenste situatie
Een baan bemachtigen als Software Developer met OOP talen als Java en C#.
Omscholing
Ik ben al begonnen met het verdiepen in OOP en de programmeertaal Java, waarbij ik de volgende online bronnen ga gebruiken:
Nu zit ik met een aantal vragen:
Huidige situatie
Op dit moment ben ik werkzaam als Data Analist / SAS Developer bij een FinTech organisatie. Hier heb ik ook mijn afstudeeronderzoek mogen uitvoeren voor de opleiding Bedrijfseconomie. ik ben er nu ongeveer 2,5 jaar werkzaam, maar helaas vervalt mijn huidige functie per 30 april (geen vast contract gekregen). Echter ben ik ook toe aan een nieuwe uitdaging. Mijn werkzaamheden zijn kort samen te vatten in:
- Rapportages ontwikkelen in SAS Visual Analytics;
- Interpreteren en analyseren van data;
- Het automatiseren van processen in SAS Data Integration;
- Het verwerken van data door 'jobs' te ontwikkelen in SAS Data Integration;
- Af en toe ook simpele SQL-queries uitvoeren.
Gewenste situatie
Een baan bemachtigen als Software Developer met OOP talen als Java en C#.
Omscholing
Ik ben al begonnen met het verdiepen in OOP en de programmeertaal Java, waarbij ik de volgende online bronnen ga gebruiken:
- Open Universiteit: Cursus Inleiding Informatie (afgerond) & Objectgeoriënteerde programmeren (mee bezig);
- De online course op Mooc.fi: Object-Oriented Programming with java, part 1 (afgerond) & 2 (mee bezig);
- Online course op EDX: CS50's Introduction to Computer Science (mee bezig);
- Java SE 8 Programmer certificaat halen, weet nog niet of ik dit met zelfstudie ga doen of via een cursus(nog beginnen).
- Doorgaan met zelfstudie en proberen een junior functie te bemachtigen als Software Developer;
- Beginnen aan een traineeship, die geen ICT opleiding of ervaring vereist;
- Een hbo of Master opleiding volgen in de richting van Computer Science.
Nu zit ik met een aantal vragen:
- Hoe moeilijk (of makkelijk) is het om een baan te bemachtigen, als je alle kennis met zelfstudie heb gedaan dus zonder ICT-opleiding en ervaring?
- Kan je met zelfstudie prima de JAVA SE 8 certificaat bemachtigen?
- Zijn er nog andere (online) bronnen die ik kan volgen/gebruiken?
- Welke van de drie opties is het slimst om te doen in mijn situatie?
- Zijn er nog andere opties om mijn gewenste situatie te realiseren?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2018 17:31 ]