Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
Heb sinds vrijdag een Galaxy S9+ en ben de tel aan het inrichten.

Kom van een Iphone af dus de instellingen zijn nogal wat wazig af en toe voor mij, ze staan niet voor mij op logische plaatsen zoals ik gewend was op mijn iPhone.

De meeste dingen zijn me inmiddels gelukt echter het lukt me simpelweg niet om enkel en alleen de foto/video upload functie (bij gebruik camera) naar google foto/drive uit te schakelen zonder dat ik google drive in zijn geheel uitzet. Wil dus WEL google drive voor bv bestanden etc maar NIET de automatische camera upload naar google drive.

Gezien ik onedrive van MS gebruik (met ruim voldoende ruimte) als cloud opslag en gemaakte foto's door de onedrive app al direct worden geupload in de cloud wil ik de foto's ook niet via google foto/drive nogmaals uploaden, dat doet ie nu dus wel.

Heb al gegoogled maar kom eigenlijk alleen maar oude artikelen tegen voor oudere android versies die niet werken op deze versie.

Dus wie kan me vertellen hoe ik dus automatische foto (en video) upload uitzet naar google drive?

[ Voor 17% gewijzigd door rob3rt op 25-03-2018 15:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het over de Google foto's app?
Links bovenin, hamburger menu, instellingen, Back-up en synchronisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
ging over alle foto's die in de galary staan en automatisch worden geupload naar goog drive.

Maar had het toevallig vanmiddag al gevonden, tenminste een collega wist het te vinden en heeft het uit gezet :)