Vraag

• ladyluck
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-12-2021
Ik zoek een mobiel die wat aan de kleine kant is, zoals de iPhone 5 of eventueel een slag groter. Ik wil hem graag gebruiken voor casual dingen, appen, social media browsen, podcasts luisteren en casual foto's maken.

Qua budget wil ik hem het liefst halen met een abonnement, max ca €30. Ik heb nu een abonnement via hollandsnieuwe wat bijna afloopt maar heb er geen probleem mee om over te stappen naar iets anders. Ik heb niet veel belminuten/mb's nodig.

Apple/android maakt me om eerlijk te zijn niet zoveel uit. Ik heb nu al een paar jaar iPhones maar ben om eerlijk te zijn een beetje klaar met hoe slecht apple luistert naar wat mensen wel/niet fijn vinden, denk aan hoe ze het swipen om te ontgrendelen hebben weggehaald en de audio-jack weg is. Ik wissel best vaak per dag mijn oordopjes tussen mijn mobiel en acer laptop dus dat lijkt me best veel gedoe. Als iemand wel pro apple is en hier een betere educated mening over heeft, let me know!! De batterijduur maakt me niet superveel uit, ik sleep al jaren overal 2/3 chargers mee naar toe dus dat is geen probleem :z

oooooooo en ik wil heel graag meer dan 16GB storage. Zo'n groot deel hiervan wordt al ingenomen door het systeem :z

Ik wil heel graag dat er een goede camera op zit!!! Mijn zus heeft een galaxy s6 en ik vind haar foto's echt nice. Ik wil dus echter niet zo'n gigantische samsung.

Ik heb om eerlijk te zijn geen idee waar te beginnen met zoeken en heb dus ook nog geen idee tussen welke apparaten ik twijfel.

Hartelijk bedankt alvast!

[ Voor 4% gewijzigd door ladyluck op 25-03-2018 15:07 ]

Beste antwoord (via ladyluck op 30-03-2018 13:56)

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Aangezien TS iets zoekt "zoals de iPhone 5 of eventueel een slag groter", is de Nokia 7+ met z'n 6 inch scherm toch wel een paar slagen te groot...
De beste optie voor goede specs (ook camera) in klein formaat zal dan toch de iPhone SE zijn, ook gezien Apple's update beleid. De 32Gb versie is er al vanaf € 310, dan zal hij bij een abonnement ook wel niet zo duur zijn. Maar dat hangt uiteraard van het abo af (aantal minuten en GB's), en daar heeft TS niets over geschreven...

De iPhone SE heeft trouwens wél nog een 3,5mm aansluiting.

[ Voor 6% gewijzigd door Marly op 25-03-2018 18:20 ]

Alle reacties

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 23:31
Hoi @ladyluck ,

Enige zoek actie wat je zelf al gezocht hebt of gevonden hebt mag ook wel ;) (is wel een beetje normaal hier op Tweakers).

Je geeft aan
Qua budget wil ik hem het liefst halen met een abonnement, max ca €30.
Hoeveel GB en bel/sms per maand?

Maar wat zoek je nu concreet?
Ik zoek een mobiel die wat aan de kleine kant is, zoals de iPhone 5 of eventueel een slag groter. Ik wil hem graag gebruiken voor casual dingen, appen, social media browsen, podcasts luisteren en casual foto's maken.
Dat kan met elke smartphone eigenlijk wel tegenwoordig, wees iets meer specifieker en wil je echt met abonnement een toestel aanschaffen of zou los ook mogen? en zo ja wat is je budget?

Heb wel een paar toestellen waar ik nu aan denk, maar dan moet ik wel meer informatie van je hebben.

Update: op dit moment is deze https://www.mediamarkt.nl...4gb-2018-wit-1562784.html Nokia 7 plus in de aanbieding voor 340 euro een top toestel waar je minimaal 2 jaar mee kunt doen (komt begin april uit maar je kunt hem nu al aanschaffen).

Specs zijn zeker genoeg wat jij wilt, de camera (dual) 16mp een van de bettere op dit moment.

[ Voor 25% gewijzigd door dutchnltweaker op 25-03-2018 16:37 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Aangezien TS iets zoekt "zoals de iPhone 5 of eventueel een slag groter", is de Nokia 7+ met z'n 6 inch scherm toch wel een paar slagen te groot...
De beste optie voor goede specs (ook camera) in klein formaat zal dan toch de iPhone SE zijn, ook gezien Apple's update beleid. De 32Gb versie is er al vanaf € 310, dan zal hij bij een abonnement ook wel niet zo duur zijn. Maar dat hangt uiteraard van het abo af (aantal minuten en GB's), en daar heeft TS niets over geschreven...

[ Voor 6% gewijzigd door Marly op 25-03-2018 18:20 ]

• dutchnltweaker
Marly schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:13:

Ohja klopt stom van me :+ , ja als je echt iets beter wilt en er niet veel aan uit wil geven dan is de iphone se een goede keuze.

Hier een abonnement met hollandsnieuwe voor 18 euro met 2000mb of bel/sms (: https://www.mobiel.nl/sma...-121%7Chc24-8_0%7Cpv-1355

Als je tevreden bent met je huidige provider is dit een nette deal (mobiel.nl is op de grotere bundels zelfs wat goedkoper dan Holandsnieuwe zelf).

Of bij Ben ook nette prijs: https://www.ben.nl/telefo...d23726016353237807bf1059a

Of een Iphone 7: https://www.mobiel.nl/sma...-119%7Chc24-22_0%7Cpv-820

Maar let wel op dat je gelijk al op de 30 euro zit (scheelt weer ongeveer 10 euro per maand).

[ Voor 13% gewijzigd door dutchnltweaker op 25-03-2018 19:10 ]

• ladyluck
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-12-2021
Heya, thanks voor de suggesties!

Ik heb zelf dus nog niet zoveel research gedaan omdat er zo gigantisch veel opties zijn en ik het lastig vind te weten waar te beginnen!

Concreet ben ik dus eigenlijk alleen maar op zoek naar een kleinere mobiel met een betere camera wat ik nu heb, aangezien de meeste goede camera's voornamelijk op van die gigantische mobieltjes zitten.

Ik heb op dit moment 2000 mbs/belminuten/sms'jes en dit is in principe wel goed, soms moet ik 5 euro extra opwaarderen in een maand als ik teveel mbs heb gebruikt maar dit is maar af en toe. Sorry, dit had ik eerst in het originele bericht gezet maar ik wilde niet teveel informatie overloaden haha. Ik betaal voor dit abonnement nu 25,- per maand en dat of iets meer betalen vind ik prima.

Het research wat ik wel heb gedaan is basically kijken naar wat hollandsnieuwe aanbied aangezien ik idd wel blij ben met hen als provider, en ik zat zelf ook naar de iPhone SE te kijken. de 7 ziet er ook goed uit maar die is meteen 12,- duurder per maand en ik weet niet of dat het waard is. Plus ik gebruik vaak mijn oordopjes tegelijkertijd met dat ik mijn mobiel oplaadt en dit kan dus niet, behalve als je een dure splitter koopt die ook niet zulke goede reviews heeft :z
de Samsung Galaxy A5 of A3 2017 zien er evt ook wel goed uit voor de prijs? 9,- / 8,- per maand aan toestelkosten. De tweakers reviews zeggen dat de camera veel tegenvalt maar ik weet niet of dat in vergelijking met al die nieuwe insane samsungs is is of dat het juist wel heel goed is in vergelijking met mijn huidige 8MP camera. Maar aangezien er maar zo weinig verschil zit tussen de A's en de SE neig in dan naar de SE, mijn moeder heeft de A3 en ik vind de interface er toch vaak clunky uitzien en weet ook niet hoeveel moeite het me gaat kosten om daar aan te wennen na al deze jaren iPhone,,,,,,,,,,,

[ Voor 5% gewijzigd door ladyluck op 26-03-2018 17:21 ]

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
Als iemand op zoek is naar een kleine telefoon, kan ik niets anders dan de Sony Xperia XZ1
Compact aanraden. Als je op zoekt bent naar iets met een meer dan goede accuduur, ben je daar op het juiste adres. Ook qua processorsnelheid en camera is het een schitterend toestel. Ik zou er jaloers op zijn ;)

Sommige webwinkels bieden hem al aan voor €350, maar ik ben niet bekend met de deals inclusief abonnement dus daar zul je zelf naar moeten kijken.

• dutchnltweaker
ladyluck schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:02:
Heya, thanks voor de suggesties!

Ik heb zelf dus nog niet zoveel research gedaan omdat er zo gigantisch veel opties zijn en ik het lastig vind te weten waar te beginnen!

Concreet ben ik dus eigenlijk alleen maar op zoek naar een kleinere mobiel met een betere camera wat ik nu heb, aangezien de meeste goede camera's voornamelijk op van die gigantische mobieltjes zitten.

Ik heb op dit moment 2000 mbs/belminuten/sms'jes en dit is in principe wel goed, soms moet ik 5 euro extra opwaarderen in een maand als ik teveel mbs heb gebruikt maar dit is maar af en toe. Sorry, dit had ik eerst in het originele bericht gezet maar ik wilde niet teveel informatie overloaden haha. Ik betaal voor dit abonnement nu 25,- per maand en dat of iets meer betalen vind ik prima.

Het research wat ik wel heb gedaan is basically kijken naar wat hollandsnieuwe aanbied aangezien ik idd wel blij ben met hen als provider, en ik zat zelf ook naar de iPhone SE te kijken. de 7 ziet er ook goed uit maar die is meteen 12,- duurder per maand en ik weet niet of dat het waard is. Plus ik gebruik vaak mijn oordopjes tegelijkertijd met dat ik mijn mobiel oplaadt en dit kan dus niet, behalve als je een dure splitter koopt die ook niet zulke goede reviews heeft :z
de Samsung Galaxy A5 of A3 2017 zien er evt ook wel goed uit voor de prijs? 9,- / 8,- per maand aan toestelkosten. De tweakers reviews zeggen dat de camera veel tegenvalt maar ik weet niet of dat in vergelijking met al die nieuwe insane samsungs is is of dat het juist wel heel goed is in vergelijking met mijn huidige 8MP camera. Maar aangezien er maar zo weinig verschil zit tussen de A's en de SE neig in dan naar de SE, mijn moeder heeft de A3 en ik vind de interface er toch vaak clunky uitzien en weet ook niet hoeveel moeite het me gaat kosten om daar aan te wennen na al deze jaren iPhone,,,,,,,,,,,
Zou gewoon de SE nemen, is wel al 2 jaar op de markt maar Apple kenende wordt dat toestel waarschijnlijk nog wel 2 a 3 jaar ondersteunt, voor 21 euro per maand heb je net iets meer dan wat je nu hebt namelijk 3000 mb of bel/sms en je betaalt minder dan wat jij nu doet dus win win ;) .

Er zijn gewoon heel weinig tot geen nieuwe 4 inch toestellen die gewoon top specs hebben, dan komt de Iphone SE het best in de buurt van jou wens (heeft de zelfde specs als de iphone 6s).

Of je kunt de Iphone 7 halen net een slag moderner en qua specs weer beter, maar dat is echt aan jou.
Pagina: 1