Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1055669

Topicstarter
Ik heb recentelijk een nieuwe computer gekocht (onderdelen) en heb een probleem met het verbinden van het internet.
De kabel is verbonden met een Sitecom WLX-2000 v1 002 N-300 en elke een of twee minuten valt het internet uit voor een paar seconden en gaat daarna weer aan. Dit onstabiele internet is natuurlijk verschrikkelijk om mee te werken.
Nu is de grap dat, wanneer ik dezelfde kabel gebruik voor onze Experiabox v10, het internet perfect werkt. Nadeel is alleen dat er een kabel over de vloer ligt tot ergernis van iedereen. Ook een ander apparaat verbinden met de Sitecom werkt prima, alleen de nieuwe computer niet.

Veel dingen online gaan over de Wi-Fi en het probleem dat ik heb komt schijnbaar bij niemand voor? Het zou geweldig zijn als iemand mij hier verder mee kan helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:43

Blokker_1999

Full steam ahead

Maar merk je dat Windows komt melden dat de kabel is verdwenen of ziet Windows nog wel de kabel en de verbinding maar is het gewoon de verbinding die even geen data doorlaat? In dat tweede geval kan er een storingsbron zijn die het wifi signaal continue verstoort.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kan je niet ergens een powerline setje ergens vandaan halen en die gebruiken ? Die range extenders van een paar tientjes zijn vaak niet echt goed

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:05
Wat gaat er mis, als je geen verbinding hebt? Delay? Packetloss? Is de sitecom via wifi met je experiabox verbonden? Hoe is je setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:16
Ik denk dat je twee toestellen beide DHCP willen doen.
Dat kan een hele tijd goed gaan maar als er conflicten komen in die adressen heb je exact wat jij beschrijft.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1055669

Topicstarter
De Sitecom is met de Expediabox verbonden met een kabel, en via een andere kabel weer verbonden met mijn computer. Dit is jaren goed gegaan met de oude computer maar de nieuwe wilt het gewoon niet goed doen. Als het internet uit valt dan is er een kruisje bij het icoontje rechts onder voor 3 seconden en dan helemaal geen internet meer (best te merken bij online games).
Verder zijn alle apparaten thuis verbonden met de wifi.
Pagina: 1