Ford Ka hapert bij gasgeven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1055673

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb al wat lopen zoeken op internet en denk dat het misschien een bougieprobleem kan zijn. De auto hapert bij gasgeven, in elke versnelling en bij elke snelheid.
Kan het kwaad om er nog een dag mee door te rijden of moet ik er direct mee naar de garage?

Alvast bedankt voor de tips/antwoorden.

Mirjam.

Beste antwoord (via Anoniem: 1055673 op 25-03-2018 16:09)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:32

AlexanderB

7800 rpm

Een probleem met de ontsteking kan, maar ik vermoed eerder een probleem met de brandstoftoevoer, of de gaskleppositiesensor.

Als je de hapering zo veel mogelijk vermijd kan je er nog wel een dag mee door, maar ik zou zeker aanbevelen om de auto zo snel mogelijk na te laten kijken bij de garage, want zo doorgaan kan wel verdere schade veroorzaken, en dat zou natuurlijk zonde zijn.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:32

AlexanderB

7800 rpm

Een probleem met de ontsteking kan, maar ik vermoed eerder een probleem met de brandstoftoevoer, of de gaskleppositiesensor.

Als je de hapering zo veel mogelijk vermijd kan je er nog wel een dag mee door, maar ik zou zeker aanbevelen om de auto zo snel mogelijk na te laten kijken bij de garage, want zo doorgaan kan wel verdere schade veroorzaken, en dat zou natuurlijk zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heel erg bedankt! Ik kijken of ik morgen bij de garage terecht kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:43
Het risico dat je stil komt te staan op een gevaarijke plek is groter.

Ik zou bij dit soort duidelijke aanwijzingen van een defect zo snel mogelijk de problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dank je wel! Ik ga gelijk morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:27
Ik meen dat een typische KA kwaal is dat het massacontact achterin slecht contact maakt. Daar zit echter ook de brandstofpomp op.. waardoor je dus dergelijke effecten kan krijgen.
Pagina: 1