Intensief gebruiker telenet omzeilen?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.379 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vercc
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-07-2020
Is er een mogelijkheid om de throttle van telenet te omzeilen?
...

eens 750GB gedownload is kom je terecht op een smallband van 10Mb dl en 1MB ul maar hoe werkt dit precies? soms word torrenting gethrottled en kan je deze makkelijk omzeilen via een vpn maar voor een intensief gebruiken vind ik momenteel geen manier. ook internet in het algemeen is er leeg over. iemand die wat weet?
...

Beste antwoord (via Vercc op 25-03-2018 18:53)

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ga je naar business versie (FLUO). Betaal je volgens mij 10EUR per maand meer maar mag je 3TB per maand downloaden. Geen dal en piekuren meer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De makkelijste manier om dit te omzeilen is een internetabonnement zonder datalimiet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:20
Dat, of stoppen met zo krankzinnig veel te downloaden. Mijn piek hier is op 200GB in een maand (die 750GB is per maand neem ik aan?), en dat kwam door herinstallatie van 2 PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

TheDudez

Usenet stofzuiger!

4k filmpje is al zo 50gig. Dus die 750 gig valt mee. Netflix enzo vreet ook aardig wat. Denk dat je er weinig mee kan. Tenzij je andere provider neemt data limieten zijn zo jaren 90

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:57
Ze zetten gewoon de snelheid van je verbinding terug. Daar kun je niks tegen doen.

Overigens is het afknijpen van torrents al een tijdje verboden in de hele EU ivm netneutraliteit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vercc
er is geen limiet het abbonement in kwestie is fiber 200 van telenet maar vanaf 750GB nemen ze je snelheid zowat af. hier moet toch een oplossing voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vercc schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:46:
er is geen limiet het abbonement in kwestie is fiber 200 van telenet maar vanaf 750GB nemen ze je snelheid zowat af. hier moet toch een oplossing voor zijn?
Hoe dan? Je hebt 1 WAN-IP; alles wat daaroverheen gaat telt aann je 750GB en het maakt geen klap uit of je alleen extern DNS-verkeer hebt, illegale meuk download of een VPN opbouwt naar je buren; alles telt mee naar je 750GB.
ShitHappens schreef op zondag 25 maart 2018 @ 14:06:
Dat, of stoppen met zo krankzinnig veel te downloaden. Mijn piek hier is op 200GB in een maand (die 750GB is per maand neem ik aan?), en dat kwam door herinstallatie van 2 PC's.
Beetje kort door de bocht? Ja, het is net anders maar ik heb IPTV van KPN en dat vreet 5GB/uur per decoder als ik aan het kijken ben. Kijk ik 1 uur per dag TV, ben ik al 150GB verder. Vanzelfsprekend valt KPN hier niet over en ik heb geen limiet maar om nou klakkeloos te roepen dat 750GB/maand aan traffic veel is; nee, absoluut niet mee eens.

NetFlix UHD zegt 20Mbit te eisen (op hun support-pagina); dat is 9GB/uur per stream. Zou ik dus met 2 mensen hier in huis 2 verschillende NetFlix-streams op UHD hebben, is dat 18GB/uur (theoretisch) en bij per persoon 30 uur per maand kijken, kom ik theoretisch op 540GB aan data.

[ Voor 50% gewijzigd door MAX3400 op 25-03-2018 17:53 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:46
Nee. Het is vergelijkbaar met je waterleverancier. Als jij normaal gesproken 200 liter per uur binnenkrijgt, maar je waterleverancier draait de kraan dicht, waardoor je nog maar 10 liter per uur binnenkrijgt, dan kan je proberen wat je wilt, maar je gaat niet meer dan 10 liter per uur uit je kraan krijgen, want het is gelimiteerd bij de bron.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
Je kan tijdens de nacht downloaden, dat wordt minder of niet aangerekend.

Alternatief is een business abo, of 2 verschillende providers nemen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Hahn schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:51:
[...]

Nee. Het is vergelijkbaar met je waterleverancier. Als jij normaal gesproken 200 liter per uur binnenkrijgt, maar je waterleverancier draait de kraan dicht, waardoor je nog maar 10 liter per uur binnenkrijgt, dan kan je proberen wat je wilt, maar je gaat niet meer dan 10 liter per uur uit je kraan krijgen, want het is gelimiteerd bij de bron.
Ik heb het recent niet meer getest, maar als ik met mijn bedrijfslaptop thuis werk gebruik ik een VPN.
Vroeger was de telenet verbinding 100 down en 10 up. Als ik een snelheidstest deed op mijn bedrijfslaptop, dan kreeg ik 20 down en 20 up.
Hoe dat kan heb ik nooit geweten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:57
Tommie12 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:52:
Je kan tijdens de nacht downloaden, dat wordt minder of niet aangerekend.

Alternatief is een business abo, of 2 verschillende providers nemen.
Ik heb het even opgezocht:
https://www2.telenet.be/n...ent-met-onbeperkt-surfen/

Tussen middernacht en 12 uur smiddags telt niet mee voor de 750GB.
Dus misschien je downloads in die periode plannen. Dan heb je die 750GB over voor streamen enzo.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tommie12 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:54:
[...]

Ik heb het recent niet meer getest, maar als ik met mijn bedrijfslaptop thuis werk gebruik ik een VPN.
Vroeger was de telenet verbinding 100 down en 10 up. Als ik een snelheidstest deed op mijn bedrijfslaptop, dan kreeg ik 20 down en 20 up.
Hoe dat kan heb ik nooit geweten.
Omdat je de gateway & subnetting van werk gebruikt en "daar" doe je een meting. Plus dat je gelimiteerd was door de policies voor de VPN en 2.5MB/s sync is meer dan genoeg om mee te werken, over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Telt je verkeer in de daluren niet meer voor 50% ipv 100%?

Vroeger was dat in ieder geval zo bij Telenet.

Edit: gratis zelfs, zoals hierboven aangegeven. Dan moet je toch echt wel gekke dingen uithalen voor 750 GB op een maand...

[ Voor 14% gewijzigd door Borromini op 25-03-2018 18:02 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vercc
in de daluren slaap ik zelf dan ga ik geen computer laten aanliggen in mijn slaapkamer. maar nogsteeds zelf al kan je er niet iets aan veranderen is het zelfs legaal dat zij zomaar je snelheid afnemen. abbo is ongelimiteerd maar die verminderde snelheid voelt toch aan als een limitatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ja, erg he? Dat wist je toen je het abonnement afsloot...

Maar, reken eens lekker door; jij wil niet je PC op rare momenten aan laten staan maar als die uren kloppen die anderen posten, krijg je elke maand 12 x 30 x 3600 x 1.25MB "extra" oftewel afgerond 1.8TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:59
Vercc schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:07:
is het zelfs legaal dat zij zomaar je snelheid afnemen. abbo is ongelimiteerd maar die verminderde snelheid voelt toch aan als een limitatie.
Als je gewoon legale content download zou je het eens kunnen navragen bij de provider waarom ze de verbinding knijpen.

Als je illegale content aan het downloaden bent dan zouden jullie beide misschien wel illegaal zijn.
Of het dan zo slim is om daar werk van te maken weet ik ook niet :P

[ Voor 11% gewijzigd door Ad de Jong op 25-03-2018 18:19 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vercc
de reden van het grote verbruik is omdat ik een call of duty package kocht op steam die mij enkele 100den GB's koste en ik kijk veel series/films/anime dus youtube netflix en kissanime streaming. ze maken reclame ongelimiteerd maar dan draaien ze wel plots bijna alles toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:59
Dan was het eenmalig dat je al een paar honderd GB meer had.
Dat zou de andere maanden weer kunnen schelen.

Als ik het zo lees is het nog steeds onbeperkt alleen ze knijpen de verbinding net als diverse mobiele providers doen als je over je limiet heen bent.

Je zou de (kleine) regeltjes eens na kunnen lezen of er iets over in staat.
Staat het erin dat ze boven een bepaalde download de verbinding knijpen dan kan je er niets tegen doen.
Daar heb je dan mee ingestemd bij het afnemen van die dienst.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:09
Misschien moet je gewoon de kleine lettertjes lezen van je abonnement.
*Onbeperkt surfen: bij intensief gebruik tijdens piekuren, kan de internetsnelheid tijdelijk worden beperkt, meer info op telenet.be/internetgebruik
Toch is er ook één gebruiksregel om al onze klanten snel te laten surfen. Bij heel hoog verbruik tijdens piekuren (> 750 GB) word je tijdelijk opgemerkt als intensieve gebruiker. Je blijft onbeperkt surfen, maar wel trager (tot 10 Mbps1 downstream en tot 1 Mbps1 upstream) tot je Telemeter weer op 0 staat

[ Voor 40% gewijzigd door MrSenne op 25-03-2018 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vercc
gebeurd miss 1x in 2j dat ik meer dan 750GB haal gemiddelde is 300GB per maand maargoed als er echt niets aan te doen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Dan heb je toch geen groot probleem.....
Met 10/1 kan je nog altijd surfen, gamen en youtuben.
Alleen netflix in 4k wordt dan een probleem.

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Nu online
Ga je naar business versie (FLUO). Betaal je volgens mij 10EUR per maand meer maar mag je 3TB per maand downloaden. Geen dal en piekuren meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vercc
heb je dan geen btw nummer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Vercc schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:47:
Bel ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Nu online
Vercc schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:47:
Nee ik heb ze gewoon gebeld en 5 minuten later was mijn abonnement omgezet, de "telemeter" ging meteen op 0 _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vercc
dan zal ik daar eens voor kijken bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
mhaket schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:46:
De Fluo prijzen zijn zonder BTW, dus het prijsverschil is minstens 30€ volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:56
[b][message=54703529,noline] voelt toch aan als een limitatie.
hoor een stemmetje fluisteren iets van fair use polici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Nu online
Om precies te zijn ben ik van 70,48 EURO per maand naar 85,38 gegaan. Meer dan de 10 EURO die ik in mijn hoofd had (sorry @Vercc) maar zeker geen 30 EUR.

Zat vroeger op Whoppa en zit nu op Fluo. Bij beide wel televiesie maar geen decoder omdat ik een insteekkaart gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door mhaket op 25-03-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:24
Of overstappen naar een provider zonder die rare limieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-07 17:41

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@Vercc Tja, de meeste antwoorden zijn al gegeven, en je hebt al een paar oplossingen die realistisch zijn. De gemakkelijkste daarvan zijn dus downloaden in de dal-uren of een duurder abonnement afnemen waarmee je minder last hebt van je limieten.

Overigens ben je tijdens het afsluiten van het contract akkoord gegaan met de voorwaarden van het abonnement, dus erover klagen lijkt me niet eerlijk. En proberen om de limiet heen te komen is ten eerste niet mogelijk, en ten tweede niet toegestaan op GoT.

Ik ga je topic dan ook sluiten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.