Kan monitoring niet instellen op Zeversolar omvormer ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 18:40
Mijn vraag

Mijn schoonouders hebben sinds kort van de woningbouw een paar ZP op het dak gekregen.
Alles zit aangesloten op een Zeversolar omvormer.

Probleem zit hem er in dat ik de monitoring van hun omvormer niet kan instellen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
n/a

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Gewoon de standaard handleiding gevolgd.

Verbinding maken met het interne WiFi netwerk van de omvormer, om via de webportal deze verbinding met het wifi netwerk te laten maken. Maar hier zit nu juist het probleem.
Ik kan wel verbinding maken met de omvormer, maar ik kom met geen mogelijkheid op de webportal.
En het stomme is, de buren hebben er ook 1 gehad, en die hebben het zelf niet ingesteld.
Maar vanaf de zolder van mijn schoonouders kan ik die wel bereiken om via de webportal in te stellen, maar die van mijn schoonouders niet. De handelingen die ik dus verricht zijn wel juist, want in de omvormer van de buren kom ik wel.

Heb de omvormer al geheel van stroom gehad om de boel te resetten, maar zelfs dan doet deze het nog niet.

Zijn er mensen die een idee hebben waar het aan kan liggen dat de webportal niet te bereiken is ?

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skipper-93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 12:22
@Malignant Zit het IP adres van het apparaat waarmee je die webportal probeert te bereiken in dezelfde range, als het standaard IP adres van de omvormer?

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
Skipper-93 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:07:
@Malignant Zit het IP adres van het apparaat waarmee je die webportal probeert te bereiken in dezelfde range, als het standaard IP adres van de omvormer?
Dit is toch helemaal niet relevant voor zover ik het zie ?

Ik maak verbinding met het interne wifi netwerk van de omvormer.
IP word dus door de omvormer toegewezen.

Ik kom gewoon niet op de status pagina als ik met de omvormer van mijn schoonouders verbinding maak, maar zoals aangegeven wel op die van de buren met EXACT dezelfde handelingen.

Voor zover ik dus kan redeneren zit het in de omvormer van mijn schoonouders, alleen geen idee waar ik moet beginnen met zoeken.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skipper-93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 12:22
@Malignant
Ah, ik wist niet dat er DHCP in zit. Als je zeker weet dat je het juiste IP bezoekt, kan ik ook geen andere oplossing bedenken.
Heeft hij ook een ethernet poort?

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
@Skipper-93

Nope, zit enkel een WiFi antenne aan de omvormer.
Vermoed dat er intern in de programmatuur iets niet goed gaat, maar een Reset d.m.v. verwijderen van de stroom mocht niet baten. Dus ik weet het ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-09 17:01
krijg je een lease van de omvormer? wat zegt ipconfig of ifconfig voor de linux gebruikers ? heb je er al een wireshark aan gehad? Ik gok dat er ergens een dhcp issue zit.

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
Op advies van de Zeversolar Helpdesk alles uitgezet, ook de modem/router om eventuele DHCP issues te voorkomen.
En helaas bied ook dat geen oplossing.

Inmiddels via de woningbouw af kunnen dwingen dat de installateur terug komt.
Aangezien ik hem van de buren wel in kan stellen heb ik het als installatie fout er door kunnen krijgen.
Ben benieuwd of het hun wel gaat lukken.

Dank voor de suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 15:09
IK ben benieuwd of de topicstarter inmiddels een oplossing heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
Nope, nog steeds niets helaas.

Woningbouw heeft het doorgezet naar de installateur.
Die geeft aan niet langs te willen komen want dit zat niet in zijn takenpakket.

Inmiddels de box al open gehad zelf, en volgens mij niets geks gezien.
De Zeversolar Combox zit gewoon aangesloten zoals het moet.
Enige wat mij niet duidelijk is in de handleiding waarom men een netwerk kabel in de wifi module moet stoppen maar goed.
( heb zelfs nog geprobeerd de wifi module met een netwerk kabel te verbinden met de onderliggende printplaat van de omvormer maar ook dat deed niets )

Ik weet het gewoon niet meer, en loop overal tegen een "muur" aan qua communicatie en handleidingen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gassiepaart
Ik heb mijn zeversolar inmiddels aan de praat gekregen. Via wifi lukte dit niet: waarschijnlijk is het signaal te zwak en moet er een accespoint direct in de buurt zijn. De oplossing die bij mij werkt is een patch kabel (EIA/TIA-568B) vanuit de combobox in ETH te steken en deze direct in een switch te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
Dank je, maar er ligt geen bedraad netwerk naar zolder bij mijn schoonouders.

Vermoed ook dat uiteindelijk de WiFi wel aan de zwakke kant zal zijn, maar dat is niet de issue op dit moment.

Probleem is dat de omvormer gewoon de status pagina niet weer geeft als je navigeert naar 160.190.0.1 zoals in de manual staat, maar die van de buren dat wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclejean
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-04-2018
Je zal eerst via eth kabel en PC of laptop, vlgs manual, verbinding moeten maken (op display van de omvormer kan je het actuele IP adres opzoeken) als je verbonden bent kan je wireless vrijgeven/instellen.
daarna, zou je dan verbinding kunnen maken via wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gassiepaart
Malignant schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:00:
Dank je, maar er ligt geen bedraad netwerk naar zolder bij mijn schoonouders.

Vermoed ook dat uiteindelijk de WiFi wel aan de zwakke kant zal zijn, maar dat is niet de issue op dit moment.

Probleem is dat de omvormer gewoon de status pagina niet weer geeft als je navigeert naar 160.190.0.1 zoals in de manual staat, maar die van de buren dat wel doet.
Ik vermoed dat de combobox antenne of wifi module dan waarschijnlijk kapot is. Vreemd dat de woningbouw dit niet wil oplossen, aangezien ze de omvormer als service in de huur opgenomen hebben..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
Dank voor de reacties.

Inmiddels de hoop opgegeven dat er een oplossing komt.
Vermoed inderdaad dat het iets hardwarematigs is en gezien er geen medewerking komt van de WB of installateur zal het niets worden.

Gooi maar op slot.
Dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy0201
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09-2024
niet draadloos en bekabeld gebruiken, 1 verbinding is genoeg anders conflict.

Topic kick na 4 jaar is vaak niet zo nuttig. Even DM bij zo'n oud topic is vaak handiger.

[ Voor 41% gewijzigd door Septillion op 01-04-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45
Malignant schreef op maandag 26 maart 2018 @ 07:59:
[...]

Dit is toch helemaal niet relevant voor zover ik het zie ?

Ik maak verbinding met het interne wifi netwerk van de omvormer.
IP word dus door de omvormer toegewezen.

Ik kom gewoon niet op de status pagina als ik met de omvormer van mijn schoonouders verbinding maak, maar zoals aangegeven wel op die van de buren met EXACT dezelfde handelingen.

Voor zover ik dus kan redeneren zit het in de omvormer van mijn schoonouders, alleen geen idee waar ik moet beginnen met zoeken.
Hier hetzelfde. Als ik de wifi module los koppel kom ik er wel in.

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Pagina: 1