Phising mail gelijk gewist uit inbox op iPhone/Outlook?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Hallo Tweakers,

Ik moet dit toch even delen want dit is gewoon te bizar voor woorden.
Wat is er aan de hand?

Ik zit rustig op mijn apple telefoon door mijn mail te kijken en dan staat er ineens een mail tussen dat er op een onbekend apparaat een aankoop is gedaan in de appstore ter waarde van 20 dollar met een adres uit amerika. Ik denk shit, mijn wachtwoord is ontdekt. Dus ik ga meteen een beetje op onderzoek uit en vervolgens verdwijnt de mail recht voor mijn neus uit de lijst.

Via de computer ga ik verder. Ik check mijn mailadressen, geen spoor van de email. Logisch natuurlijk, degene die mijn account gebruikt zal het niet willen laten zien. Maar gelukkig had ik nog op tijd die mail gezien. Alle wachtwoorden zijn aangepast en toen besloot ik maar eens op onderzoek uit te gaan, ik moest bovendien die aankoop ook laten terugbetalen.
En dan komt het gekke, apple, paypal, creditcard. Ze geven allemaal niks in het overzicht dat er iets is gekocht. Ik ben serieus aan mijzelf gaan twijfelen of ik die mail heb gedroomd.
Zowel bij microsoft als bij apple kan je geen login geschiedenis bekijken dus helaas kan ik daar ook niets zien.

Hoe kan dit zomaar in mijn inbox verschijnen? Heeft microsoft een mail in de verkeerde brievenbus gedaan en vervolgens er zelf weer uitgehaald?

Edit: Gmail geeft wel activiteit weer uit de vs, maar dit overzicht gaat helaas maar 2 dagen terug. Was wel benieuwd hoe lang dit plaats al plaats vond. Het was ook via een geauthoriseerde app maar daar stonden vervolgens alleen pokemon go en ingress bij wat ik al maanden niet gebruik.

[ Voor 10% gewijzigd door Heilige Kaas op 25-03-2018 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

...of het was gewoon spam of een virus dat nu is verwijderd door je (IMAP?) mailserver nadat het als zodanig door 10.000 anderen is aangeduid.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Log eens in op je PC met het account waar je het zag. Dan kijk je bij verwijderde e-mail en kies de optie 'verwijderde e-mail herstellen' Daar moet je vaak 2x snel op klikken en duurt even tot het laad. Daar zie je de laatst verwijderde e-mails die niet definitief verwijdert zijn.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mijn Android geeft met enige regelmatig een melding dat er een e-mail is binnengekomen, die daarna direct door wordt gestuurd naar de spam folder. Dus dan is die daarna ook verdwenen zodra inbox weer een update krijgt. Oftewel ik neem aan dat je je spam folder hebt bekeken?

Gebaseerd op je informatie was het neem ik aan gewoon phishing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:20 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
F_J_K schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:23:
...of het was gewoon spam of een virus dat nu is verwijderd door je (IMAP?) mailserver nadat het als zodanig door 10.000 anderen is aangeduid.
Ah als dat zo werkt dan zou dat best tof zijn. Jij denkt dus dat het een phishing mail kan zijn die automatisch is verwijderd? Kan me niet meer herinneren of hij persoonlijk was. Had hem vrij snel weer weg geklikt.
Hackus schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:38:
Log eens in op je PC met het account waar je het zag. Dan kijk je bij verwijderde e-mail en kies de optie 'verwijderde e-mail herstellen' Daar moet je vaak 2x snel op klikken en duurt even tot het laad. Daar zie je de laatst verwijderde e-mails die niet definitief verwijdert zijn.
Hier staat helaas niets bij. Er is ook de optie definitief verwijderen dus in theorie kan hij definitief verwijderd zijn.
Sissors schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:05:
Mijn Android geeft met enige regelmatig een melding dat er een e-mail is binnengekomen, die daarna direct door wordt gestuurd naar de spam folder. Dus dan is die daarna ook verdwenen zodra inbox weer een update krijgt. Oftewel ik neem aan dat je je spam folder hebt bekeken?

Gebaseerd op je informatie was het neem ik aan gewoon phishing.
Die is leeg.
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:07:
[...]

Dat lijkt me sterk als ik zijn beschrijving zo lees.
Waarom lijkt jou dat sterk? Dit lijkt mij op dit moment de meest aannemelijke optie. Gezien apple geen historie geeft van deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:21 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collega van mij krijgt ook continue berichten. Wat je niet moet doen is op het link klikken die daarbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:14:
[...]

Omdat ik zelf nog niet heb meegemaakt dat een phishing mail het redt tot in mijn inbox om daarna alsnog naar de spam te verdwijnen (zonder user actie).
Hij is spoorloos verdwenen, niet in de spam terecht gekomen. Dus wellicht is hij als kritisch bestempeld en toen verwijdert overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heilige Kaas schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:01:
knip
Zowel bij microsoft als bij apple kan je geen login geschiedenis bekijken dus helaas kan ik daar ook niets zien.
knip
https://account.live.com/Activity :?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:14:
Omdat ik zelf nog niet heb meegemaakt dat een phishing mail het redt tot in mijn inbox om daarna alsnog naar de spam te verdwijnen (zonder user actie).
Ik wel ;)

Maar dan nog kan het idd iemand zijn die het wachtwoord heeft geraden etc. De recente purchase history van iOS is te vinden in settings - je naam - view profile. Als daar niets is betaald, dan vermoed ik toch spam.

En sowieso reden voor de topicstarter om two factor auth in te schakelen en in app purchasing uit te schakelen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:20
Nog een optie: Ik vind het klinken alsof iemand toegang heeft tot jouw mailadres om die (om wat voor reden dan ook) te gebruiken voor malafide aankopen met bijvoorbeeld de creditcard van iemand anders. Deze persoon verwijderde het mailtje vervolgens om de sporen van die aankopen te wissen. Zomaar een theorie.

Maar misschien ben ik gewoon para hoor, want een tijdje geleden saboteerden boefjes mijn fysieke postbus om daar 'gejatte' cadeaukaarten van de Bijenkorf in te laten bezorgen, om ze er vervolgens uit te hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

F_J_K schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:23:
Microsoft en daadwerkelijk spam verwijderen?
Ik moet het nog meemaken!

Spam komt in de spamfolder terecht, maar ongeacht dat je duizend keer berichten met dezelfde headers en inhoud als spam markeert en blokkeert, verschijnt het volgende identieke spambericht met een andere afzender vrolijk weer in je spamfolder!
Microsoft zou zichzelf (en vooral: hun klanten) een groot plezier doen als ze eens fatsoenlijke spamfilters zouden installeren!

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
AZ>>>PB

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1