Ik wil binnenkort een DD/DTS receiver kopen maar hoe sluit ik dat aan? Ik lees in andere posts in dit forum dat dit simpelweg via de spdif aansluitingen gaat. Right? Maar als ik m'n DTT 2500 setje aansluit moet ik ook nog de digitale din gebruiken. Als ik alleen de spdif aansluiting gebruik doen alleen de front speakers het. Hoe zit dit nou precies?
Verwijderd
Als je een sb live 1024 hebt zit er een digital out op. De meeste dvd progjes, (Power dvd), hebben de mogelijkheid om het dolby geluid rechtstreeks door de digital out te sturen.
Zo werkt het nu ook maar aan de digital out hang ik een kabeltje dat zich splitst in een coax en een din, beide moet ik aansluiten op m'n dtt2500 willen alle speakers het doen. Heb ik gewoon een ander kabeltje nodig voor naar een DD receiver?
Dat komt puur omdat je een Creative set hebt. Bij de rest heb je gewoon een spdif aansluiting op je sub.
Je moet dan een verloop stukje kopen (tientje), van de digital out van je SBLive! (3.5mm jack pluggie) naar een coax contra.
Dus kabeltje van 3.5mm jack naar coax contra (dus waar je normale coax insteekt) kabel.
Dan een kabeltje van coax naar coax.
Ene douw in je in coax contra, andere in je spdif van de DD receiver.
2 kabeltjes nodig. Een hoop andere geluidskaarten hebben een normale digital out dus gewoon coax contra, hoef je maar 1 kabeltje te kopen. Jij dus 2.
Dus:
Sblive | 3.5mmjack----coax contra | coax---coax | Spdif van je DD receiver.
Zo werkt het bij de meeste DD reveivers/amps die je op een SbLive! aansluit. Samen kosten ze iets van 2 tientjes, gewoon bij IT's of Microelectro/electronica zaak halen.
Je moet dan een verloop stukje kopen (tientje), van de digital out van je SBLive! (3.5mm jack pluggie) naar een coax contra.
Dus kabeltje van 3.5mm jack naar coax contra (dus waar je normale coax insteekt) kabel.
Dan een kabeltje van coax naar coax.
Ene douw in je in coax contra, andere in je spdif van de DD receiver.
2 kabeltjes nodig. Een hoop andere geluidskaarten hebben een normale digital out dus gewoon coax contra, hoef je maar 1 kabeltje te kopen. Jij dus 2.
Dus:
Sblive | 3.5mmjack----coax contra | coax---coax | Spdif van je DD receiver.
Zo werkt het bij de meeste DD reveivers/amps die je op een SbLive! aansluit. Samen kosten ze iets van 2 tientjes, gewoon bij IT's of Microelectro/electronica zaak halen.
Bedank!
Ja creative...... maar gelukkig heb ik voor het echte werk m'n M-Audio!
Trouwens maakt bij de doorvoer van ac3 van geluidskaart naar DD receiver de kwaliteit van je geluidskaart nog verschil?
Ja creative...... maar gelukkig heb ik voor het echte werk m'n M-Audio!
Trouwens maakt bij de doorvoer van ac3 van geluidskaart naar DD receiver de kwaliteit van je geluidskaart nog verschil?
Pagina: 1