Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 22:02
Mijn vrouw wil graag een Ambilight TV en Philips is de enige die daar in voorziet.(patent kwestie natuurlijk)
Nou twijfel ik echter aan de kwaliteit en levensduur van de huidige Philips TV's. Dit werd ook bevestigd door een verkoper van de Mediamarkt (met allerlei argumenten).

Ik moet wel zeggen dat Ambilight met het beeld wel een mooie beleving is. Maar ik heb geen zin om na 3 jaar (als er problemen zijn, een gevecht met Philips aan te gaan voor een oplossing).

Mijn vraag is; heeft iemand daar ervaring mee en kan iemand dat met een onderbouwing bevestigen ?

Mijn persoonlijke voorkeur is een Sony 4KHD en eventueel combineren met een Philips Hue lamp(en) en deze te laten synchroniseren met de TV (voor het ambilight effect).
Maar ik weet niet of dat kan ? (ik zal daar ook een andere topic voor openen ;) ).

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Kijk hier eens:
DIY Ambilight howto?
Volgens mij staat daar ook het eea over met Hue ambilight effecten creëren.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:54

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je kunt ambilight in elk geval namaken zoals in dat topic staat, o.a. met dreamscreen. Lees verder ook het algemene oled topic en het Philips tv topic voor de ervaringen met de 4k tv's van Philips.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:18
Heb al jaren diverse Philips tv's in huis, en met de huidige actuele modellen is niks mis. De software wordt weer regelmatig geupdated. Enige jaren terug waren er wel wat kleine probleempjes, maar zou ik stellen dat je gerust een actueel model Philips kunt kopen.

De 55POS9002 is niet voor niks tot een van de beste tv's van 2017 door diverse reviews en Magazins benoemd. Ook de nieuwe oled series 873 en 973 worden in enkele test vergeleken met de Sony A1 en Panasonic 954 serie, wat beeld kwaliteit betreft.

Heb net sinds het weekend de 65OLED873, hiervoor de 65PUS7601 tot volle tevredenheid gebruikt. Deze laatste is een tv met "fald" beeldtechniek om voor een erg mooie HDR weergave met zeer goede zwartwaarden te komen.

Een losse "Ambilight" oplossing is leuk, maar zal minder goed, zeg maar minder optimaal functioneren, en je loopt tegen diverse " aansluit, c.q. connectie uitdagingen aan.

• Dixie
Ik heb ook naar een alternatief gekeken, zoals Dreamscreen enz., maar vind het toch een gedoe met plakstrips en zo. Afgezien dat deze "oplossingen" ook best prijzig zijn.
Over de Philips Hue strips is men ook niet lovend (plakstrips laten snel los b.v.) en ook weer behoorlijk prijzig.
Natuurlijk heeft alles zijn voor en nadelen (Oled kan inbranden).
Verschil tussen Oled en 4KHD is klein en vind ik geen €600 extra waard. (maar dat is een andere discussie).

Philips (TV artikelen) is volledig overgenomen door TP Vision Europe.

• Dixie
Ik wil nog even aanvullen, dat we een Philips 49PUS7272 in huis hebben gehad. Echter die vertoonde wazige verticale balken in het beeld (alsof je door een ruit met strepen keek) wat bij lichte en wit beelden opviel.
Monteur zei, dat het nog binnen de norm lag....
Je begrijpt, dat mijn vertrouwen in Philips TV's wel een deuk heeft opgelopen..
Deze TV is trouwens retour gegaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Dixie op 25-03-2018 11:44 ]

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Hier sinds iets meer dan een week de Philips 65OLED873 staan en deze werkt perfect.

Heb hiervoor de 65PUS9109 gehad en die vertoonde aan het begin alleen maar problemen (HDMI die niet herkent werd, spontaan opnieuw opstarten, vast lopen etc), maar die werd door de updates van Philips steeds stabieler. Voor de duidelijkheid, dit model was van 2014 en dat was het jaar met de grote probleem gevallen volgens mij.

Snap dus de vertrouwen kwestie, maar de nieuwere modellen zijn echt wel verbeterd t.o.v. toen. En er is niets beters dat het echte Ambilight naar mijn mening.

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Tijntjuh.eu schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:01:
Hier sinds iets meer dan een week de Philips 65OLED873 staan en deze werkt perfect.

Heb hiervoor de 65PUS9109 gehad en die vertoonde aan het begin alleen maar problemen (HDMI die niet herkent werd, spontaan opnieuw opstarten, vast lopen etc), maar die werd door de updates van Philips steeds stabieler. Voor de duidelijkheid, dit model was van 2014 en dat was het jaar met de grote probleem gevallen volgens mij.

Snap dus de vertrouwen kwestie, maar de nieuwere modellen zijn echt wel verbeterd t.o.v. toen. En er is niets beters dat het echte Ambilight naar mijn mening.
Je bent op de hoogte dat philips zijn tv tak heeft verkocht?

• Tijntjuh.eu
  • Nu online
@sugarlee89 Dat is al wat jaartjes geleden ja; TP Vision ;-)

• dinandus
Moet zeggen ben erg overtuigd door het mooie beeld van de 873, en ook de HDR weet me goed te be indrukken. Echt een flinke vooruitgang ten opzichte van mijn vorige 7601.
Wel gaat de tv toch wel verhoudingsgewijs vaak in de pixel screener/cleaning stand.
Soms gaat de tv na enige uren al meerdere keren per avond automatisch in de standby modus. weet dat dit programma belangrijk is, maar zo vaak verrast me toch wel. De eerste 4 tv avonden nergens last van gehad, nu soms op een avond wil hij twee of drie keer uit. bij een herstart kan ik weer enkele uren vooruit met kijken.
Soms zie ik ook de melding cleaning programma voldaan, maar het zoals in de handleiding staat handmatig opstarten werkt inderdaad niet zo als vermeld. Ik zou ook verwachten dat de tv dit doet als hij avonds, en of nachts in de standby modus gaat? Mischien nog maar een derde koude start, ofwel tv herprogrammeren, sorry herinstalleren?

Maar beeldtechnisch, en weergave van het beeld is meer dan overtuigend, dus voorlopig blijft hij nog even, om wat andere instellingen misschien te kunnen proberen die dit wat verhelpen.
Op zich ben ik blij met de upgrade die ik gedaan heb.
Iemand nog een goede tip misschien?

• Tijntjuh.eu
  • Nu online
Apart dat de jouwe zo vaak uit wil gaan. Heb het hier pas 1x gehad en dat was na een hele zondag lui zitten Netflixen. Verder doet hij dat programma volgens mij als ik hem uit heb staan.
Kijk je veel reguliere TV met een vast logo? Zoals RTL 4 bijvoorbeeld? Misschien dat de TV dan ingrijpt om inbranden te voorkomen? Ik kijk zo goed als alleen maar Netflix en films, dus geen vaste logo's, maar steeds wisselend beeld.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 17:42

Bever!

3

Een tv die zomaar uit gaat, by design. Goede producten dat tp vision!

• dinandus
Probleemjes met de Philips zijn inmiddels voorbij. Al sinds vrijdagavond weer ongestoord kunnen kijken.
Nee geen vast programma wat betreft een logo, zap meerdere zenders op een avond, en regelmatig zowel Netflix en Amazon Prime Video, dus weinig logo's. Waarschijnlijk heb ik te vaak het pixelopschoner programma te vaak willen uitstellen.
Beelden blijven erg mooi overkomen, en de HDR effecten zijn beter dan ik had verwacht.
Kortom blijft een aanwinst ten opzichte van mij fald 7601. Via het service menu kun je zien hoeveel pixelcleanings programma's er gedraaid zijn en wanneer de volgende is te verwachten.

Behalve in een Deense, Poolse en nu ook een Franse test die de Oled873 tot de betere oleds van 2018 benoemen, vergelijkbaar met de Sony A1 en de Pana 950 series, welke 2017 toestellen zijn, schijnt ook in de Oled 873 een verbeterd 2017 panel te zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door dinandus op 01-04-2018 22:44 ]

• Tijntjuh.eu
  • Nu online
Bever! schreef op zondag 1 april 2018 @ 20:51:
Een tv die zomaar uit gaat, by design. Goede producten dat tp vision!
Wel goed lezen he, het betreft de melding dat de TV in cleaning mode wil gaan en niet dat deze gewoon uit gaat. Dit hebben alle OLED schermen, om inbranden tegen te gaan. Niet specifiek Philips/TP Vision.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dixie schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:27:

Verschil tussen Oled en 4KHD is klein en vind ik geen €600 extra waard. (maar dat is een andere discussie).
Ik vind dit wel een bijzondere opmerking. Verschil tussen oled en 4K HD is klein? Het een heeft niks met het ander te maken: oled is een beeldtechniek, de concurrent van lcd en de spiritueel opvolger van plasma (voordelen t.o.v. lcd zijn hetzelfde als plasma destijds had). 4K geeft aan hoe hoog de schermresolutie is. Die resolutie is zowel in oled als lcd te krijgen.

Ik vind (persoonlijk, dus doe ermee wat je wil) Ambilight maar een gimmick. Je beperkt je enorm tot 1 fabrikant en dan ook nog een waar je zelf al niet zoveel vertrouwen in hebt (al dan niet terecht). Ik zou voor het geld een mooie LG Oled kopen, de nieuwe serie komt eraan en de oude gaan overal nu in de uitverkoop: in [Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 wordt zelfs gesproken van 65" modellen modeljaar 2017 voor 1799 euro bij MediaMarkt in Köln. Dan heb je een veel mooier beeld en een extreem platte televisie (misschien kun je je vrouw daarmee overtuigen?).

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 04-04-2018 09:26 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Dixie
Ik heb onlangs de Philips 55 inch 4KHD (uiteraard met Ambilight) aangeschaft van de nieuwe 8000 serie.
En ik moet zeggen dat we erg tevreden zijn met deze TV ! Zowel het beeld, als het geluid is zeer goed.

"Ambilight een gimmick..." Nou, dat vind ik niet. Iedereen die het heeft, is daar zéér positief over en is een waardevolle toeging aan het beeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Dixie op 04-05-2018 22:44 ]

• luctes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Heb je de 8602 aangeschaft ? Wat is jer ervaring daarmee want die staat ook op mijn verlanglijst ?
Dixie schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:16:
Ik heb onlangs de Philips 55 inch 4KHD (uiteraard met Ambilight) aangeschaft van de nieuwe 8000 serie.
En ik moet zeggen dat we erg tevreden zijn met deze TV ! Zowel het beeld, als het geluid is zeer goed.

"Ambilight een gimmick..." Nou, dat vind ik niet. Iedereen die het heeft, zijn daar zeer positief over.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:40
Ik heb toevallig afgelopen week een 55PUS7502 gekocht (met ambilight).

Een niet-ambilight kan je eventueel d.m.v. een laptop met screenflower je Hue lampen aan laten sturen. Maar dat is wel steeds behelpen en alleen media die via de laptop speelt. Dreamscreen etc zijn ook goed, maar ben je gebonden aan één hdmi-device. Overigens kan dit model rechtstreeks hue aansturen, maar dan is het wel een beetje een kermis in huis.

Tegen het verouderen ben ik na een les van onze voorgaande LG-smart TV nu wel heel bewust voor een model met Android gegaan. LG stopte na een jaar al met de eerste apps en nu hij 5 jaar oud is werkt vrijwel niets meer. Ik heb de hoop dat Android zich buiten Phillips om wel zal blijven ontwikkelen en langer bruikbaar is dan merk-eigen smart software.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 30-04-2018 07:33 ]

• luctes
Ik begrijp niet dat Philips anno 2018 er nog in slaagt om nieuwe LED-modellen te produceren met een piekhelderheid van slechts 400 nits (cfr. de 8503 reeks): ik heb geen zin om altijd de gordijnen toe te schuiven als ik overdag tv kijk :-)

• Dixie
??? is echt niet nodig hoor. Ook overdag is het prima beeld. Niks mis mee.

• Dixie
luctes schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:50:
Heb je de 8602 aangeschaft ? Wat is jer ervaring daarmee want die staat ook op mijn verlanglijst ?

[...]
Uitstekende TV.
Ik heb nog geen nadelen kunnen ontdekken. Het is model Philips 55PUS8602 Ambilight.

Beeld en geluid is zeer goed.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:43
Dennisdn schreef op maandag 30 april 2018 @ 07:23:
Ik heb toevallig afgelopen week een 55PUS7502 gekocht (met ambilight).

Een niet-ambilight kan je eventueel d.m.v. een laptop met screenflower je Hue lampen aan laten sturen. Maar dat is wel steeds behelpen en alleen media die via de laptop speelt. Dreamscreen etc zijn ook goed, maar ben je gebonden aan één hdmi-device. Overigens kan dit model rechtstreeks hue aansturen, maar dan is het wel een beetje een kermis in huis.

Tegen het verouderen ben ik na een les van onze voorgaande LG-smart TV nu wel heel bewust voor een model met Android gegaan. LG stopte na een jaar al met de eerste apps en nu hij 5 jaar oud is werkt vrijwel niets meer. Ik heb de hoop dat Android zich buiten Phillips om wel zal blijven ontwikkelen en langer bruikbaar is dan merk-eigen smart software.
De huidige Dreamscreen ondersteund volgens mij 3 HDMI-devices. En als je meer gebruikt, is iets van een receiver + harmony remote wel aan te raden O-)

Ja dreamscreen is prijzig, maar heeft als voordeel dat het op elke (toekomstige) tv past en je dus niet per se vast zit aan een merk TV. En in de high-end kan een Philips TV toch een aardige duit duurder zijn dan een concurrent. En zeker bij OLED is de beeldkwaliteit bij allemaal vaak gewoon top, omdat ze allemaal hetzelfde paneel gebruiken. De beste is dan vaak gerommel in de top 1%

[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 01-05-2018 15:29 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:40
Waah schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:27:
[...]

De huidige Dreamscreen ondersteund volgens mij 3 HDMI-devices. En als je meer gebruikt, is iets van een receiver + harmony remote wel aan te raden O-)

Ja dreamscreen is prijzig, maar heeft als voordeel dat het op elke (toekomstige) tv past en je dus niet per se vast zit aan een merk TV.
Ah, dat er inmiddels wel 3 HDMI’s op kunnen heb ik gemist. Dan is het al veel bruikbaarder. Ik heb ook naar zelf-knutsel-pakketten gekeken met bijv een rasp, maar ik wilde dit keer “geen gedoe”.

Één van mijn eisen was nu ook 4 HDMI ingangen rechtstreeks op tv. Voorheen had ik de laatste 2 op de reciever zitten en ook een Harmony, maar ook “gedoe”. Maar dat ligt meer aan Pioneer en z’n brakke software. En dmv Android ook een rasp minder voor Kodi, dus wederom minder “gedoe”.

Al met al was ambilight maar een klein deel van de redenen om voor deze te gaan :)

• luctes
De 8602 is QLED en gaat tot > 1000 nits geloof ik: dus dat mag idd overdag geen probleem zijn.
Dixie schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:52:
??? is echt niet nodig hoor. Ook overdag is het prima beeld. Niks mis mee.

• luctes
Hoeveel betaald en waar gekocht ?
Dixie schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:01:
[...]

Uitstekende TV.
Ik heb nog geen nadelen kunnen ontdekken. Het is model Philips 55PUS8602 Ambilight.

Beeld en geluid is zeer goed.

• Dixie
Bij Coolblue gekocht, voor hun uitstekende service (is mijn ervaring althans).
Pagina: 1