Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09 10:32
Op mijn HTC One (2014) wordt op het start scherm oa enige weer gegevens getoond. Nu woon ik in Friesland. Echter, vorige week heb ik eventjes het weer in Hurghada Egypte opgezocht. Daarna geprobeerd weer terug te zetten naar mijn eigen woonplaats. Dat wil dus niet meer, wat ik ook probeer. Ik heb oa in instellingen de cache geleegd. Het rare is dat als ik er nu op druk alsnog het weer in mijn woonplaats wordt getoond.

Mijn telefoon heeft blijkbaar nu een permanente voorkeur voor Hurghada...

Telefoon is al diverse keren herstart, ook nog een keer uitgezet. Helpt allemaal niks.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je misschien je locatie (al dan niet specifiek voor de app) uitgeschakeld?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Daar ben ik wel mee aan het pielen geweest. Maar pas toen het probleem al speelde. Volgens mij heb ik het daarna weer goed gezet. Bij dat zeg maar locatie scherm stond een lijst van apps die er gebruik van maakten en daar stond de weer app niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik neem aan dat het een widget is?
Verwijder die eens en voeg opnieuw toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ik ga het zo eventjes proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eigen locatie uitzetten en voorkeur gebruiken.
Gebruik je VPN ?
Lijkt de plaatsnaam op waar je woont etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
defusion schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:02:
Ik neem aan dat het een widget is?
Verwijder die eens en voeg opnieuw toe?
Hoe verwijder ik deze (en hoe voeg ik m weer toe)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
be3a18 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:23:
[...]

Hoe verwijder ik deze (en hoe voeg ik m weer toe)?
Gewoon, hoe je altijd widgets verwijdert en toevoegt op Android.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 23:08
Widget vasthouden dan komt er bovenin verwijderen te staan, daar naar toe slepen.
Zo eenvoudig is het ;-)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
widget verwijderd; telefoon herstart; 22 graden in Hurghada op het start scherm...

Dit is blijkbaar zo'n systeem app; want hij is dus niet weg.

Als ik m op de normale widget verwijder methode probeer te verwijderen (ingedrukt houden en naar de prullenbak slepen), is de prullenbak rood. Dat wil dus niet.

[ Voor 63% gewijzigd door be3a18 op 25-03-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
En als je de app op dezelfde manier vast houd dan zie je een schermpje met een i erin (info)
Tik die aan dan kom je bij de app info (kan ook op een andere manier daar komen).
Tik storage aan, clear cache en clear data. Dan zou je de app ook nog kunnen verwijderen en opnieuw installeren.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ad de Jong schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:55:
En als je de app op dezelfde manier vast houd dan zie je een schermpje met een i erin (info)
Tik die aan dan kom je bij de app info (kan ook op een andere manier daar komen).
Tik storage aan, clear cache en clear data. Dan zou je de app ook nog kunnen verwijderen en opnieuw installeren.
Dat had ik al gedaan. Helpt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik zou haast zeggen dat de locatie instelling van de telefoon zelf niet goed staat en niet die in de app.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ad de Jong schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:01:
Ik zou haast zeggen dat de locatie instelling van de telefoon zelf niet goed staat en niet die in de app.
Net even Google Maps gestart om te testen; start gewoon op met mijn woon locatie. Dat is het dus niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

be3a18 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:06:
[...]

Net even Google Maps gestart om te testen; start gewoon op met mijn woon locatie. Dat is het dus niet denk ik.
Dat is de locatie waar je bent. Niet de locatie waarop je telefoon staat ingesteld. Of waarop de app staat ingesteld. Ik kan mijn telefoon op Nederland/Nederlands zetten omdat ik daar woon. Dan blijft dat zo, ook al ben in in Thailand. Ik kan heb bv ook gewoon op Spanje/Spaans zetten. Dat is dus niet waar je bent, maar waar je info van wilt hebben of de taal die je wilt zien
Google Maps laat zien waar je actueel bent. En in een weer app kan je vaak instellen dat je op de hoogte wilt blijven van een bepaalde plek of land. Dat heeft weinig te maken met de actuele locatie van je telefoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 25-03-2018 12:14 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Misschien als extra plaats in het lijstje? Door een soort van scrollen in de widget kun je meestal ook de actuele locatie achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
HerZon schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:19:
Misschien als extra plaats in het lijstje? Door een soort van scrollen in de widget kun je meestal ook de actuele locatie achterhalen.
Dat is het m nou net. Als ik mijn woonplaats selecteer komt er achter te staan 'huidige locatie'. Toch verandert het start scherm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:34
Gewoon even de app die jou weer locatie toont in je instellingen, of op fabrieks instellingen zetten of cache en alles legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
be3a18 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:18:
[...]

Dat is het m nou net. Als ik mijn woonplaats selecteer komt er achter te staan 'huidige locatie'. Toch verandert het start scherm niet.
Op het startscherm kun je ook scrollen door de widget. Dat is weer anders dan 'in-de-app'.
Pagina: 1