Hallo,
Misschien een te specifieke vraag voor Tweakers maar, misschien heeft iemand hier al mee te maken gehad.
Ik ga binnenkort trouwen
en heb via mijn werkgever wat RSU's nu staat er duidelijk dat het eigendom pas overgaat nadat er aan bepaalde voorwaarde is voldaan. Bij mij is dat heel simpel: In dienst verband blijven. Ik heb er (fictief) 100 toekent gekregen in 2015, er zijn er nu 20 "gevest" (van mij geworden) en, er volgen er over de komende 3 jaar nog 80. Ook kan je potentieel extra aandelen krijgen als je goed presteert.
Ik ga nu trouwen, en ga uit van het volgende: De geveste aandelen zijn en blijven van mij, ook als we uit elkaar gaan maar, alles wat vest na de trouw datum, is van ons samen en moeten wij bij een (eventuele) scheiden verdelen door 50/50. Want: Het eigendom van de niet geveste aandelen ligt bij mijn werkgever en, gaat pas over op mij op bepaalde datums.
Dit baseer ik op wat ik begrijp uit de nieuwe regels beperkte gemeenschap van goederen.
Stel, ik wil dat dit van mij blijft na het huwelijk, dan zal ik naar de notaris moeten om huwelijkse voorwaarden op te stellen (voor mijn trouwdatum).
Heb ik dit goed begrepen?
Ik ben trouwens niet van plan mijn verloofde
uit te sluiten of geld voor mezelf te houden. Het gaat om een aanzienlijk bedrag en we willen het beide goed begrijpen.
Alvast bedankt!
Misschien een te specifieke vraag voor Tweakers maar, misschien heeft iemand hier al mee te maken gehad.
Ik ga binnenkort trouwen
Ik ga nu trouwen, en ga uit van het volgende: De geveste aandelen zijn en blijven van mij, ook als we uit elkaar gaan maar, alles wat vest na de trouw datum, is van ons samen en moeten wij bij een (eventuele) scheiden verdelen door 50/50. Want: Het eigendom van de niet geveste aandelen ligt bij mijn werkgever en, gaat pas over op mij op bepaalde datums.
Dit baseer ik op wat ik begrijp uit de nieuwe regels beperkte gemeenschap van goederen.
Stel, ik wil dat dit van mij blijft na het huwelijk, dan zal ik naar de notaris moeten om huwelijkse voorwaarden op te stellen (voor mijn trouwdatum).
Heb ik dit goed begrepen?
Ik ben trouwens niet van plan mijn verloofde
Alvast bedankt!