Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tijd voor een upgrade

Pagina: 1
Acties:

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11 10:37
Het is na 3 jaar weer tijd om te vernieuwen. Ik wil graag nieuwe spellen blijven spelen en mijn oude opstelling kan dat soms net niet aan. Wellicht kunnen jullie kijken of dit een goede keuze is of wat ik nog kan verbeteren.

Momenteel heb ik ter vergelijking
I5 4570
Gtx 790
2x4 gb ddr3
Sniper b6 moederbord

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk voor games als rocket league

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 900-1000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja
- ssd schijf onbekend merk
- 4x hdd
- 400 watt a-merk voeding
- Fractal design define r6 kast
- muis en keyboard

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
niets bijzonders

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Ik vraag me af of ik beter een duurdere videokaart kan nemen en dan bezuinigingen op processor of bijvoorbeeld toch een andere kast. Misschien toch AMD? Eigenlijk het finetunen en advies

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 193,95€ 193,95
1Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming€ 138,50€ 138,50
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 212,50€ 212,50
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 129,-€ 129,-
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 20,95€ 20,95
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 93,29€ 93,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 788,19

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:07

br00ky

Moderator Harde Waren
En wat nou als je je cpu gewoon nog even lekker laat voor wat die is? Je upgrade die je nu voor ogen hebt is redelijk meh. Het oogt op mij een beetje geld uitgeven om het uitgeven...

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Je kan zelf het beste uitvogelen waardoor je de spellen net niet meer soepel kan spelen en daar dan de oplossing voor bedenken. Waarschijnlijk is dan een videokaart upgrade voor de hand liggend en eventueel de voeding. Niet dat de voeding het per definitie niet aankan, maar als je toch dingen wil optimaliseren dan zou je daar over na kunnen denken, want voedingen kunnen nog wel eens slechter worden met de jaren.

Verder sluit ik me bij br00ky aan, het lijkt erop dat je geld teveel hebt, mede doordat je eventueel zelfs een andere kast wil aanschaffen (wat natuurlijk vrijwel niks met prestatie winst te maken heeft.)

Verwijderd

Ik weet niet of een 1050 Ti beter gaat presteren dan een 790 (ik heb nog nooit van die kaart gehoord, maar ik ga er vanuit dat die boven de 780 Ti staat. Als je een 970 bedoelde is een 1050 Ti sowieso een downgrade.).
Ik snap trouwens niet waarom je je processor wilt upgraden, ik zou denken dat die gewoon nog voldoet.

En als je een nieuwe cpu koopt, koop er dan een van die nieuwste generatie...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2018 10:56 ]

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 21:33

OverloadOfRed

Bla, blabla

Denk dat je meer gaat hebben aan een videokaart upgrade (als het om een gtx 970 gaat natuurlijk niet want die gaat nog prima mee in de games van vandaag) of een paar extra staafjes ram als het om bijvoorbeeld het verschrikkelijk slecht geoptimaliseerde pubg gaat wat je wil spelen

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• arjanvr
Nee het is geen 970. Ik denk dat ik me in het nummer vergis maar hij is veel minder dan de 970. Het gaat niet om dat ik wil uitgeven, ik kan via mijn werk weer een pc aanschaffen en ik dacht dat het een goede upgrade was. Als het verschil minimaal is dan kan ik beter alleen betere videokaart (zal even exacte opzoeken die ik heb) en monitor vervangen (nu gratis 17") vervangen.

• arjanvr
Het is de gtx 780

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:41
Dat is nog steeds een kleine downgrade in prestaties (alleen het energieverbruik van die 1050 Ti is beter)

YouTube: GTX 780 3GB vs GTX 1050 Ti 4GB Test in 7 Games

Jouw oude systeem is misschien nog niet zo slecht als je denkt.

Voor vooruitgang zul je minstens een GTX 1060 of GTX 970 moeten hebben. En dan nog is de vooruitgang niet groot. Duidelijk merkbare vooruitgang begint mij een GTX 1070... En dan ben je al snel 600 euro verder. pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• arjanvr
Ik verbaas mij erover gezien het systeem toch al zo'n 3 jaar oud is inmiddels.. nieuwste processoren en grafische kaarten vind ik weer te kostbaar worden.. Ik ga mijn eens beraden wat ik moet doen.. misschien alleen een monitor dan want ik zit nu met een gratis 17"dell :)

Thanks!
Pagina: 1