Mijn vrouw en ik hebben besloten om een beamer aan te schaffen om het film kijken op onze 23" LCD monitor uit ~2009 te verbeteren. Maar dan is de vraag, waar begin je met info zoeken? Ik heb al wat zitten neuzen op projectorcentral.com, en ook op Tweakers (bv. het achtergrond topic), maar heb nog steeds geen goed idee wat goed past in onze situatie:
- Vrij lichte woonkamer; zon staat er op vanaf 3-4 u 's middags met veel ramen en geen gordijnen maar luxaflex.
- Nagenoeg witte muur, waar op 2-3 meter afstand de beamer komt te hangen.
- Kijkafstand is zo'n 2,50 meter
- Budget 200-250 euro
Van wat ik gelezen hebt lijkt een DLP beamer met Full HD resolutie en maximaal 2,000 branduren (tweedehands is een optie) een goede richting, maar dan weet ik nog weinig.
Ook vraag ik me af of de meeste beamers vanaf USB kunnen spelen tegenwoordig? Dat zou 7,het trekken van een 7,5 meter kabel schelen
Wie kan me leesvoer tippen dan wel koopadvies bieden?
- Vrij lichte woonkamer; zon staat er op vanaf 3-4 u 's middags met veel ramen en geen gordijnen maar luxaflex.
- Nagenoeg witte muur, waar op 2-3 meter afstand de beamer komt te hangen.
- Kijkafstand is zo'n 2,50 meter
- Budget 200-250 euro
Van wat ik gelezen hebt lijkt een DLP beamer met Full HD resolutie en maximaal 2,000 branduren (tweedehands is een optie) een goede richting, maar dan weet ik nog weinig.
Ook vraag ik me af of de meeste beamers vanaf USB kunnen spelen tegenwoordig? Dat zou 7,het trekken van een 7,5 meter kabel schelen
Wie kan me leesvoer tippen dan wel koopadvies bieden?
[ Voor 8% gewijzigd door LankHoar op 25-03-2018 04:06 ]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!