Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hyper-V Network Virtualization: NVGRE gateway: NAT probleem

Pagina: 1
Acties:

• Simia
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 16:48
Beste,

Ik heb een Hyper-V 2016 cluster met verschillende nodes die beheerd worden door SCVMM 2016.

We maken gebruik van Hyper-V Network Virtualization en hebben daarvoor 5 NVGRE gateways draaien.

Op de cluster draaien ongeveer een 400-tal VM's in een 200-tal virtuele netwerken (onderwijsdoeleinden)

Dit systeem draait al enkele maanden perfect. Gisteren is door omstandigheden VMM herstart waarna we nog onmogelijk toegang tot het internet krijgen vanuit de VM's via de 'virtuele' NAT. Het refreshen van de hosts (Get-SCVMHost | Read-SCVMhost -RunAsynchronously), en de gateways geeft geen fouten. Er worden nergens in de logs fouten weergegeven, echter als je een VM zelf 'refresht' of je probeert een netwerkadapter toe te voegen aan een VM en te koppelen aan een netwerk, dan resulteert dat altijd met volgende melding in de joblog:

Error (13641)
The specified subnet prefix must be between the starting and ending values for the range.
Starting value: 4
Ending value: 30

Recommended Action
Specify a suitable subnet prefix.

Het blijft hoe dan ook onmogelijk om via de gateways naar bvb het internet toe te geraken via NAT. Verschillende VM's in hetzelfde netwerk kunnen wel probleemloos met elkaar communiceren.

Iemand suggesties? Alvast bedankt.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Waarom hang je nog niet aan de telefoon met Microsoft support?
Zelfs op dit moment zijn ze telefonisch te bereiken....

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Simia
Wij hebben via MSDN 4 technical tickets per jaar dat we kunnen openen. Ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt maar het lukt blijkbaar niet om te activeren op dit moment: This is Stella from Online Chat. Thank you for contacting Microsoft. I send this email with our chat transition for your support incident activation concern. I am afraid that there is something wrong with our activation server at this moment. I am not able to activate support contract for you at this moment. Morgen opnieuw proberen dan...

Indien iemand nog een suggestie heeft, altijd welkom...

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:02
Simia schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:39:
Wij hebben via MSDN 4 technical tickets per jaar dat we kunnen openen. Ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt maar het lukt blijkbaar niet om te activeren op dit moment: This is Stella from Online Chat. Thank you for contacting Microsoft. I send this email with our chat transition for your support incident activation concern. I am afraid that there is something wrong with our activation server at this moment. I am not able to activate support contract for you at this moment. Morgen opnieuw proberen dan...

Indien iemand nog een suggestie heeft, altijd welkom...
https://social.technet.mi...rum=virtualmachinemanager

Run the following cmdlet: Get-SCVMHost | Read-SCVMhost -RunAsynchronously

Check for any errors in the job log that refers to "Network Virtualization".

If this doesn't help, a recycle of the VMM Management server should do a "hard refresh" of the NVGRE policies, and it might include a reboot of the nvgre hosts too.

Dat commando had je al gedaan heb je het stukje daaronder over de hard refresh of the nvgre policies al onderzocht of uitgevoerd?

Error code: 13641 geeft op deze page weer: Specify a suitable subnet prefix.
Mijn SCCM kennis gaat niet ver maar is daar niks omgevallen?

Daarnaast niet lullig bedoeld maar ik zou toch eens wat pro-actiever gaan zijn met support contracten. Aangezien je nu dus geen support call kan aanmaken omdat het niet geactiveerd blijkt te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 25-03-2018 19:29 ]

Cloud ☁️

• Simia
Zover was ik inderdaad ook gekomen, maar er nog niet verder mee geraakt. Ticket aangemaakt bij MS ondertussen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En uit diezelfde link van @HKLM_ ook de laatste post gelezen? En veranderd?

• Simia
Inderdaad, zonder resultaat. Ticket nog steeds lopende. Ik laat hier wel iets weten als er een oplossing uit de bus komt.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:02
Simia schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:08:
Inderdaad, zonder resultaat. Ticket nog steeds lopende. Ik laat hier wel iets weten als er een oplossing uit de bus komt.
Al een nieuwe update ? (is het al gefixt)

Cloud ☁️

Pagina: 1