Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djuki
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07-2024
Hoi Tweakers,

Ik heb bedacht dat ik de NAS functie van mn Fritzbox 5490 te gaan gebruiken.
Ik kijk nl veel films die ik op mn HDD heb staan maar het is altijd lastig wanneer mn zoon een filmpje wil kijken en ik wil mn PC gebruiken.

Ik heb een externe HDD gekocht en aangesloten en geconfigureerd op mn Fritzbox via de USB 3 poort.
So far, so good. Ik zie het apparaat in mn PC en het draait mn mediafiles prima.

Ook de TV (Samsung UE50J6200AWXXN) ziet de Fritzbox (ook voordat ik mn USB erop aan had gesloten), maar hier komt het probleem. via mn TV kan ik geen bestanden vinden. wel allerlei folders (die ik niet via mn verkenner kan vinden). Hij noemt deze AVM FRITZ!Mediaserver en laat de volgende folders zien: Music, Webradio, Images, Podcasts,Videos, file index, maar zodra ik een willekeurige map probeer te openen worden er geen files gevonden.

Mijn Fritzbox ziet er als volgt uit:
K:\FRITZ\voicebox\rec
K:\FRITZ\mediabox
K:\Seagate_Backup_Plus_Drive\00 MEDIA\video

Zowel K:\FRITZ\mediabox als K:\Seagate_Backup_Plus_Drive\00 MEDIA\video hebben bestanden die de TV logischerwijs zouden af moeten spelen

Wat doe ik fout???

bvd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:30
Bestanden afspelen met de Samsung TV werkt via UPnP, vandaar de naam Fritz!Mediaserver. Dat is de UPnP mediaserver van de fritzbox.
Om hier bestanden aan toe te voegen, moet je in de fritzbox, tab home network, mediaserver instellen welke media de fritzbox mag doorzoeken voor de UPnP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djuki
luukske schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:52:
Bestanden afspelen met de Samsung TV werkt via UPnP, vandaar de naam Fritz!Mediaserver. Dat is de UPnP mediaserver van de fritzbox.
Om hier bestanden aan toe te voegen, moet je in de fritzbox, tab home network, mediaserver instellen welke media de fritzbox mag doorzoeken voor de UPnP server.
Volgens mij heb ik dat gedaan. De bestanden zijn ook via mn PC te bereiken alleen niet via mn TV. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1T0DVcY.gif

[ Voor 3% gewijzigd door djuki op 25-03-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djuki
hmmm. het vage is dat hij het inmiddels wel weer doet. geen settings veranderd oid. mn TV is een eigenwijze :)
anyway thx for the help!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:30
Ik was net een bericht aan het typen om in elk geval al wat zaken uit te sluiten:

Om een fritzbox probleem uit te sluiten: Open Windows Mediaplayer: hier zit een UPnP browser in. Zoek naar de fritzbox mediaserver en kijk of de flims hier wel verschijnen. Zo ja, dan zit het probleem in de TV.

...maar aangezien het nu al werkt, niet meer verder aankomen en hopen dat het blijft werken :)