High end Game / poker PC

Pagina: 1
Acties:

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 13:18
Voor een vriend die veel pokert en games speelt ben ik bezig een pc samen te stellen. Ben een heel eind maar heb graag wat input over de samenstelling die ik heb gemaakt.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en pokeren. Heeft hiervoor veel schermruimte nodig dus gekozen voor 3x24 inch. (3x24inch was zijn voorkeur. 3x27 werd te groot en heeft geen voorkeur voor ultrawide ivm 21:9)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Kosten zijn niet echt een probleem maar wilt graag dat de pc lang mee gaat.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope alles moet nieuw komen. Maar geluid en randapparatuur mag hij zelf uitzoeken. :)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videokaart met minimaal 3x displaypoort voor de drie monitoren die nodig zijn. Ultrawide scherm is niet echt een optie omdat hij liever schermen met 16:9 verhouding heeft.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Enige voorkeur is gebruik van A-merken. Voor de rest staat alles open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grote mag gewoon ATX formaat zijn. Ook voor het gemak van dingen toevoegen later en er is ruimte genoeg waar het komt te staan hiervoor. Geluid natuurlijk zo stil mogelijk maar hoeft ook daar weer niet in door te slaan.

Ga je overklokken?
Misschien later of alleen de default 10/15%. Niets extreems.

Wat verwacht je van ons?[i]
Input of de component selectie juist is en er geen blunders zijn gemaakt. Het systeem dat ik heb samengesteld is al redelijk overkill waarvoor het gebruikt gaat worden. Maar de overkill is gewoon omdat het ook leuk/hobby is en ach games op Max settings is ook leuk.

Eerste opzet pc:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 335,-€ 335,-
1Asus PRIME Z370-A€ 154,52€ 154,52
1Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G€ 679,90€ 679,90
1Corsair Carbide 275R Tempered Glass Zwart€ 75,85€ 75,85
3Iiyama G-Master GB2488HSU-B3 Zilver, Zwart€ 249,-€ 747,-
1Corsair Hydro H115i PRO RGB 280mm Liquid CPU Cooler€ 127,-€ 127,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 189,95€ 189,95
1Corsair RM750x Zwart€ 111,-€ 111,-
1Samsung 960 EVO 500GB€ 196,41€ 196,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.616,63

Hoor graag jullie input. :>

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Maat van mij speelt ook vaak poker, hij gebruikt 3 laptops tegelijk. Waarom wil je maat 3 schermen op 1 pc ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Mexikola
Hackus schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 23:00:
Maat van mij speelt ook vaak poker, hij gebruikt 3 laptops tegelijk. Waarom wil je maat 3 schermen op 1 pc ?
Uhm zodat hij met dezelfde muis en toetsenbord alles kan bedienen? Lijk3 laptops mij een beetje onhandig.
Maar 1 scherm voor poker, 1 voor stats programma's en 1 scherm voor Netflix :P

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

3 laptops vanwege spelen op verschillende accounts :9

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Mexikola
Hackus schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 23:03:
3 laptops vanwege spelen op verschillende accounts :9
Ah nu snap ik het. Nee hij speelt met 1 account en ook behoorlijk winstgevend. Zoals ook te zien is aan het budget van de pc. Hij heeft mij wel ooit wat les gegeven maar ben er zelf geen held in. :P

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Een goede luchtkoeler is even goed als een waterkoeler.
Moeten die games ook op 3 schermen? 1 scherm is 1080p144, dan lijkt een 1060/1070 me ook wel voldoende, afhankelijk van de games en texture kwaliteit.
Ik geloof dat Intel niet zoveel baat had bij RAM met een hoge snelheid, maar meer van RAM met een lage latency (C14 of C15 ipv C16).
750W is erg veel, 550W lijkt me prima.
Een 960 is vooral goed in het verplaatsen van grote bestanden, voor gamen merk je er niets van, en bij pokeren ook niet denk ik. Neem een 860 of MX500.

• Mexikola
SpeedQber schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 23:37:
Een goede luchtkoeler is even goed als een waterkoeler.
Moeten die games ook op 3 schermen? 1 scherm is 1080p144, dan lijkt een 1060/1070 me ook wel voldoende, afhankelijk van de games en texture kwaliteit.
Ik geloof dat Intel niet zoveel baat had bij RAM met een hoge snelheid, maar meer van RAM met een lage latency (C14 of C15 ipv C16).
750W is erg veel, 550W lijkt me prima.
Een 960 is vooral goed in het verplaatsen van grote bestanden, voor gamen merk je er niets van, en bij pokeren ook niet denk ik. Neem een 860 of MX500.
Thanx voor de tips. En ja ben het met je eens dat sommige dingen overkill zijn. Maar degene waar ik het voor bouw koopt 1 keer in de 8jaar een pc en die moet dan een tijd meegaan.

Koeling: Gekozen vanwege geluidsniveau en wat meer mogelijkheden van wat overclocken vs geluids productie
Gpu: Heb ik ook gezegd maar prijsverschil tussen 1070 en 1080 is niet gigantisch dus vandaar.
Ram: Heb een wat beter passend setje erbij gezocht met lagere cls en iets langzamere snelheid.
PSU: Heb de huidige voeding gewisseld voor een seasonic 650. (voor mij gevoel is 550 zo krap of ligt dat aan mij? Zal is even goed bereken vandaag)
SSD: Ssd is idd beetje overkill zal even kijken om deze te downgraden en een extra schijf toe te voegen voor opslag. Ook vanwege de sql databases die gebruikt worden door de pokerapps en die veel schrijfacties hebben. Of upgraden naar een pro versie. >:)

In ieder geval dank voor de feedback en dit is de geupdate lijst: (met extra rode onderdelen voor de looks wat blijkbaar ook belangrijk was. :+ )

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 335,-€ 335,-
1Asus ROG Strix Z370-H Gaming€ 180,75€ 180,75
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 679,90€ 679,90
1Corsair Carbide 275R Tempered Glass Zwart€ 75,85€ 75,85
3Iiyama G-Master GB2488HSU-B3 Zilver, Zwart€ 249,-€ 747,-
1Corsair Hydro H115i PRO RGB 280mm Liquid CPU Cooler€ 127,-€ 127,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 178,95€ 178,95
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 90,-€ 90,-
1Samsung 960 EVO 500GB€ 196,41€ 196,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.610,86

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18
3 schermen naast elkaar voor het merendeel poker, draaiend op een Nvidia-kaart.

Waarom komt er dan een 144 Hz TN-scherm met Freesync uit?

De Freesync begrijp ik nog, is gewoon bijna standaard.

Maar waarom 144 Hz voor poker en waarom TN. 3 schermen naast elkaar is vragen om kleurafwijkingen bij TN, omdat je nooit recht voor iedere monitor zit.

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Hackus schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 23:00:
Hij gebruikt 3 laptops tegelijk. Waarom wil je maat 3 schermen op 1 pc ?
Meerdere tafels tegelijk op 1 account is prima maar ik kan me niet voorstellen dat de "kleine lettertjes" je toestaan om tegelijk met meerdere accounts te spelen op het zelfde poker platform om te voorkomen dat je met meer dan 1 account bij dezelfde tafel gaat zitten en zo dus voordeel kan hebben.

Smiling as the shit comes down...

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:20
Mexikola schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 22:54:
Gamen en pokeren. Heeft hiervoor veel schermruimte nodig dus gekozen voor 3x24 inch. (3x24inch was zijn voorkeur. 3x27 werd te groot en heeft geen voorkeur voor ultrawide ivm 21:9)
De schermruimte wordt bepaald door de resolutie, niet door de afmeting van het scherm. 1 uHD monitor heeft net zoveel schermruimte als 4 HD monitoren.

Dit is dan dus ook de belangrijkste specificatie, de resolutie van de monitor(en) en vervolgens hardware die die resolutie aankan.

Het enige resultaat van grotere schermen is dat je ze verder bij je vandaan kunt zetten (wat ook handig is als je meerdere schermen wilt kunnen gebruiken).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Voor werken met databases die tientallen GBs zijn, zal een 960 wel sneller zijn.
144Hz voor poker lijkt me idd teveel, maar voor sommige games is dit fijn.
Gaat er gegamed worden op 1 of op 3 schermen?

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:35
SpeedQber schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:57:
Voor werken met databases die tientallen GBs zijn, zal een 960 wel sneller zijn.
144Hz voor poker lijkt me idd teveel, maar voor sommige games is dit fijn.
Gaat er gegamed worden op 1 of op 3 schermen?
Verkeerd gelezen :F

[ Voor 7% gewijzigd door iCore op 25-03-2018 12:50 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

• White Feather
iCore schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:04:
[...]

High end Game / poker PC
Smart ass. Reageer dan gewoon niet.

Patience en poker zijn ook games en er wordt alleen maar over poker gesproken. Nergens wordt er ook maar iets gezegd over games waarbij het een meerwaarde zou kunnen zijn om voor 144 Hz schermen zou kunnen gaan.

@Mexikola kun je ons meer vertellen wat voor games er op gespeeld worden en waar de keuze voor 144 Hz TN-schermen vandaan komen.

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:35
White Feather schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:46:
[...]

[1] Patience en poker zijn ook games [2] Nergens wordt er ook maar iets gezegd over games waarbij het een meerwaarde zou kunnen zijn om voor 144 Hz schermen zou kunnen gaan.
[1] Daar kies je toch geen GTX 1080 voor 8)7 [2] Daar heb je gelijk in :)

Don't let perfect be the enemy of good.

• Mexikola
White Feather schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:46:
[...]

Patience en poker zijn ook games en er wordt alleen maar over poker gesproken. Nergens wordt er ook maar iets gezegd over games waarbij het een meerwaarde zou kunnen zijn om voor 144 Hz schermen zou kunnen gaan.

@Mexikola kun je ons meer vertellen wat voor games er op gespeeld worden en waar de keuze voor 144 Hz TN-schermen vandaan komen.
Wat betreft games van alles. Was een goeie aanvulling geweest om te zeggen dat hij zijn ps4 de deur uit doet. Dus wat battlefield, cod, wow, starcraft, diablo en veel heartstone want dat speelt hij tijdens poker. Maar ook wat nieuwe spellen die nog niet uit zijn zoals farcry 5.

Waarschijnlijk is 144hz teveel maar omdat ik geen premium op de schermen wou voor g-sync kwam ik op deze uit. De 3d high end spellen zal hij op 1 scherm spelen ga ik van uit. Zal nog even vragen of het een optie is om 1 game scherm te hebben en 2 andere. Maar had voor het uiterlijk vertoon 3 dezelfde gekozen.

Edit: hoe ik op deze schermen ben gekomen is door de filter op pricewatch te zetten op 24inch, minimaal 100Hz, full hd en displayport aansluiting en dan te sorteren op prijs. Dan drijft hij vanzelf naar de top5. :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Mexikola op 25-03-2018 13:05 ]

• White Feather
Mexikola schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:00:
[...]

Wat betreft games van alles. Was een goeie aanvulling geweest om te zeggen dat hij zijn ps4 de deur uit doet. Dus wat battlefield, cod, wow, starcraft, diablo en veel heartstone want dat speelt hij tijdens poker. Maar ook wat nieuwe spellen die nog niet uit zijn zoals farcry 5.

Waarschijnlijk is 144hz teveel maar omdat ik geen premium op de schermen wou voor g-sync kwam ik op deze uit. De 3d high end spellen zal hij op 1 scherm spelen ga ik van uit. Zal nog even vragen of het een optie is om 1 game scherm te hebben en 2 andere. Maar had voor het uiterlijk vertoon 3 dezelfde gekozen.
Kijk, dat maakt het duidelijker.

Combi van snelle spellen en meerdere monitoren is lastig.

-Meerdere schermen=grotere kijkhoeken. Dan wil je het liefst geen TN.
-Snelle spellen=TN (betaalbaar) of VA/IPS (minder betaalbaar)
-G-sync is mooi maar maakt het allemaal wel erg duur.

1 IPS en 2 TN is ook maar de vraag of dat fijn is, krijg je waarschijnlijk kleurverschillen en zit je continu te wisselen tusssen mooie IPS en minder mooie TN. (Als je 3 TN's hebt, wordt je daar in ieder geval niet continu op gewezen en heb je gewoon hetzelfde beeld, is veel rustiger).
iCore schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:50:
[...]

\[1] Daar kies je toch geen GTX 1080 voor 8)7
Er zijn genoeg pokerprogramma's die simuleren/rekenen door middel van Cuda 😀

[ Voor 8% gewijzigd door White Feather op 25-03-2018 13:16 ]

• nullbyte
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-11 11:31
3 Laptops voor pokeren op 3 accounts LOL. Gebruik dan 1 fatsoenlijke laptop met 3 Virtuele machines.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
assje schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:28:
[...]

De schermruimte wordt bepaald door de resolutie, niet door de afmeting van het scherm. 1 uHD monitor heeft net zoveel schermruimte als 4 HD monitoren.

Dit is dan dus ook de belangrijkste specificatie, de resolutie van de monitor(en) en vervolgens hardware die die resolutie aankan.

Het enige resultaat van grotere schermen is dat je ze verder bij je vandaan kunt zetten (wat ook handig is als je meerdere schermen wilt kunnen gebruiken).
Daar ben ik het mee oneens. Met grotere schermen heb je gewoon meer real estate. Ik kan op ene 1080p scherm ook de schaling onder Windows op 50% zetten, heb ik ook 4x zoveel ruimte. Granted bij 1080p wordt het dan misschien wel erg onleesbaar, tegelijk als jij een 24" 4k scherm hebt, en je houdt schaling daar op 100%, dan is het ook onleesbaar klein.

• assje
Sissors schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:08:
[...]

Daar ben ik het mee oneens. Met grotere schermen heb je gewoon meer real estate. Ik kan op ene 1080p scherm ook de schaling onder Windows op 50% zetten, heb ik ook 4x zoveel ruimte. Granted bij 1080p wordt het dan misschien wel erg onleesbaar, tegelijk als jij een 24" 4k scherm hebt, en je houdt schaling daar op 100%, dan is het ook onleesbaar klein.
Dan zit je te ver van je scherm, dat is de enige factor die daar een rol in speelt (en die heeft praktische beperkingen waardoor soms een groter scherm zinvol is).

Schaling is leuk maar kan er geen pixels bijmaken. Op een 4k scherm kan je 12-20 pokertafels kwijt ongeacht de afmeting, dat gaat op een HD scherm nooit lukken, ook niet als hij 30" is.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Mexikola
Heb nog even goed gezocht naar een alternatief en betaalbaar 24 inch scherm met ips en hoger dan 75/100hz maar in dit geval is dat er niet echt. Word gelijk 27inch en duurder. Ook denk ik dat we met de schermplaatsing wel weg komen met TN schermen. Heb zelf ook een TN scherm (voorloper van deze toevallig) en zal die even naast 1 nieuw scherm zetten om dat te testen. Dan kan hij daarna beslissen over scherm 2+3. TN + IPS heb ik zelf en dat raad ik niet aan want dit is helemaal een groot verschil. In ieder geval dank @White Feather voor het helpen afwegen.

Voor de rest van de build heb ik de puntjes van @SpeedQber meegenomen dus we gaan lekker een pctje bouwen. Hartelijk dank allen.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
assje schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:57:
[...]

Dan zit je te ver van je scherm, dat is de enige factor die daar een rol in speelt (en die heeft praktische beperkingen waardoor soms een groter scherm zinvol is).

Schaling is leuk maar kan er geen pixels bijmaken. Op een 4k scherm kan je 12-20 pokertafels kwijt ongeacht de afmeting, dat gaat op een HD scherm nooit lukken, ook niet als hij 30" is.
Op die fiets. Ik begrijp je argument, maar in de praktijk zitten mensen op een redelijk vaste afstand van hun monitor, en is het vaak geen optie om de monitor twee keer zo dicht bij te zetten. Lijkt mij zelf ook een heel vreemd effect geven.

• assje
Sissors schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:32:
[...]

Op die fiets. Ik begrijp je argument, maar in de praktijk zitten mensen op een redelijk vaste afstand van hun monitor, en is het vaak geen optie om de monitor twee keer zo dicht bij te zetten. Lijkt mij zelf ook een heel vreemd effect geven.
Ongebruikelijk is het zeker maar vooral omdat de relatie resolutie/kijkafstand zelden begrepen wordt (gecombineerd met wijsheden als "te dicht bij is slecht voor je ogen").

Op onze telefoons maar ook laptops doen we het allemaal.

En er is natuurlijk altijd nog de keuze om gewoon een grotere monitor te kopen.

Voor poker zou ik typisch alle tafels op 1 uHD scherm willen, eventueel ondersteunende software op een optioneel 2e scherm.

Pagina: 1