Wat ga je met je laptop doen?
Ik had eerst een ASUS UX430U, echter heb ik deze met veel moeite terug kunnen sturen omdat ik last had van elektriciteit op de behuizing.
Zoals velen van jullie weten heeft de TU Delft net als alle andere technische universiteiten elk jaar een leuke deal met betrekking tot hun laptops. Dit jaar hadden ze een HP Zbook G4, een monster met 15,6 inch scherm en goede prestaties maar een minder goede accuduur en portability (+- 4 uur, 2 kg en 2kg). Echter is dit wel een hoge kwaliteit laptop die van alle gemakken is voorzien, geen prut kwaliteit componenten maar een echt powerhouse. Fast charging, et cetera. Voor 1150 euro: pricewatch: HP ZBook Studio G4 Y6K15ET
De nieuwe (Zbook studio G5) zal waarschijnlijk een 6core 8700hq hebben. Het gaat dus om deze nieuwe laptop vs de acer spin 5
voordelen
Groter scherm
Hogere kwaliteit onderdelen (thunderbolt, et cetera)
Beter toetsenbord
Krachtiger
Scherm geeft meer kleuren weer
6-core
Mat scherm (reflecties)
nadelen
Zwaarder (300 gram)
Mindere accuduur
Geen touchscreen
Geen 360
Mat scherm (minder contrast)
1150 euro
Echter heb ik nu bij Mediamarkt een Acer Spin 5 gekocht voor 750 euro: pricewatch: Acer Spin 5 SP513-52N-5210
voordelen
Portable (1.7 kilogram)
Touchscreen
360 graden
Accuduur
4-core
Geleverd met stylus met active palm rejection
Glanzend scherm (beter contrast)
750 euro (in de aanbieding waarde: 830 euro)
nadelen
Minder krachtig
Minder groot scherm
Minder goede kwaliteit onderdelen
Glanzend scherm (reflecties)
Wat is je budget?
1100
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat gebruikt worden voor projecten op de TU Delft waarbij ik ga programmeren en verslagen moet schrijven. Ook neem ik de laptop mee naar mijn vriendin om eventueel te kunnen studeren en de projecten kan maken (max 2x/maand)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, het gaat om de vergelijking van deze laptops.
Ik had eerst een ASUS UX430U, echter heb ik deze met veel moeite terug kunnen sturen omdat ik last had van elektriciteit op de behuizing.
Zoals velen van jullie weten heeft de TU Delft net als alle andere technische universiteiten elk jaar een leuke deal met betrekking tot hun laptops. Dit jaar hadden ze een HP Zbook G4, een monster met 15,6 inch scherm en goede prestaties maar een minder goede accuduur en portability (+- 4 uur, 2 kg en 2kg). Echter is dit wel een hoge kwaliteit laptop die van alle gemakken is voorzien, geen prut kwaliteit componenten maar een echt powerhouse. Fast charging, et cetera. Voor 1150 euro: pricewatch: HP ZBook Studio G4 Y6K15ET
De nieuwe (Zbook studio G5) zal waarschijnlijk een 6core 8700hq hebben. Het gaat dus om deze nieuwe laptop vs de acer spin 5
voordelen
Groter scherm
Hogere kwaliteit onderdelen (thunderbolt, et cetera)
Beter toetsenbord
Krachtiger
Scherm geeft meer kleuren weer
6-core
Mat scherm (reflecties)
nadelen
Zwaarder (300 gram)
Mindere accuduur
Geen touchscreen
Geen 360
Mat scherm (minder contrast)
1150 euro
Echter heb ik nu bij Mediamarkt een Acer Spin 5 gekocht voor 750 euro: pricewatch: Acer Spin 5 SP513-52N-5210
voordelen
Portable (1.7 kilogram)
Touchscreen
360 graden
Accuduur
4-core
Geleverd met stylus met active palm rejection
Glanzend scherm (beter contrast)
750 euro (in de aanbieding waarde: 830 euro)
nadelen
Minder krachtig
Minder groot scherm
Minder goede kwaliteit onderdelen
Glanzend scherm (reflecties)
Wat is je budget?
1100
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat gebruikt worden voor projecten op de TU Delft waarbij ik ga programmeren en verslagen moet schrijven. Ook neem ik de laptop mee naar mijn vriendin om eventueel te kunnen studeren en de projecten kan maken (max 2x/maand)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, het gaat om de vergelijking van deze laptops.