Aangezien ik ben gestopt met het beheren van een zakelijke facebookpagina, wil ik mijn facebookaccount verwijderen. Voor de volledigheid: ik heb geen persoonlijke pagina (gehad).
Poging 1 - Accountinstellingen
In je accountinstellingen kun je alleen deactiveren:

Poging 2 - Accountinstellingen: overlijden optie
Account verwijderen via overlijden-optie. Nadat ik deze route heb gevolgd, moet iemand aan Facebook laten weten dat ik overleden ben. Prima, ik overlijd graag voor Facebook. Maar ik heb geen facebookvrienden en zelf contact opnemen met Facebook om te laten weten dat ik overleden ben heb ik na 10 minuten opgegeven. Geen contactformulier/e-mailadres/...
Poging 3 - Link via helpcentrum
In het helpcentrum van Facebook vind ik de volgende informatie:

De link 'neem je contact met ons op' gaat naar facebook.com/help/delete_account. Echter de link leidt bij mij tot facebook.com/business/ en dat ziet er zo uit:

Oftewel een lange pagina met allerlei algemene informatie en geen mogelijkheid om mijn account te verwijderen.
Poging 4 - Google
Iedere online-instructie leidt tot de link van poging 3.
Poging 5 - Tweakers!
Euhm deze Tweaker weet 't even niet meer. Wat nu?
Poging 1 - Accountinstellingen
In je accountinstellingen kun je alleen deactiveren:

Poging 2 - Accountinstellingen: overlijden optie
Account verwijderen via overlijden-optie. Nadat ik deze route heb gevolgd, moet iemand aan Facebook laten weten dat ik overleden ben. Prima, ik overlijd graag voor Facebook. Maar ik heb geen facebookvrienden en zelf contact opnemen met Facebook om te laten weten dat ik overleden ben heb ik na 10 minuten opgegeven. Geen contactformulier/e-mailadres/...
Poging 3 - Link via helpcentrum
In het helpcentrum van Facebook vind ik de volgende informatie:

De link 'neem je contact met ons op' gaat naar facebook.com/help/delete_account. Echter de link leidt bij mij tot facebook.com/business/ en dat ziet er zo uit:

Oftewel een lange pagina met allerlei algemene informatie en geen mogelijkheid om mijn account te verwijderen.
Poging 4 - Google
Iedere online-instructie leidt tot de link van poging 3.
Poging 5 - Tweakers!
Euhm deze Tweaker weet 't even niet meer. Wat nu?