Nieuwe Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:41
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik zoek een nieuwe videokaart voor mijn systeem. Het is voor mij al weer een tijd geleden dat ik een videokaart gekocht hem (XFX 4850 :P) Echter met mijn PC upgrade van vorige jaar heb ik geen kaart gekocht omdat ik een PS4 heb. Nu heb ik toch de behoefte om wat PC games te gaan doen en ben ik dus opzoek naar een nieuwe kaart.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

+- € 150 Als het met minder kan ook prima

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

HDMI

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Mijn setup bestaat uit:

- Gigabyte GA-B250M-D3H
- Intel Core I7 7700K
- 32GB DDR4 Crucial Ballistix Sport 2400
- Samsung 960 EVO 250GB
- Windows 10 Pro

Als scherm heb ik een LG Ultra wide 34 inch met een resolutie van 2560 x1080. Het zou fijn zijn als ik games ook op die resolutie kan gaan spelen.

Welke games wil je gaan spelen?
Fortnite
GTA 5
Battlefield 1

Er zullen best nog wat games bij komen maar als ik dit kan spelen ben ik happy.

Wat ik zelf gevonden heb

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GT 1030 AERO ITX 2G OC€ 74,90€ 74,90
1MSI GeForce GTX 1050 AERO ITX 2G OCV1€ 118,-€ 118,-
1MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G€ 149,96€ 149,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 342,86

Drie verschillende kaarten en drie verschillende prijzen :z Ik beb werkelijk geen idee :F

Cloud ☁️

Beste antwoord (via HKLM_ op 25-03-2018 19:09)

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
Laat je wel weten waar je voor gekozen hebt, en hoe het is bevallen?

Anders kijken of je nog een paar maandjes kan sparen. Misschien trekt de GPU markt dan ook weer bij, kan je zo een leuke kaart kopen. En anders alsnog een goede tweedehandse.

Je zit nu met een budget, waarbij - mochten de GPU prijzen normaal zijn, je voor 100 euro meer al snel een kaart kan kopen die makkelijk twee keer zo snel is. Ook in de tweedehandse markt. Misschien daar zelfs wel drie keer.

Ik weet dat wachten vervelend is, maar het is wel een goede oplossing mocht je niks tweedehands vinden.

[ Voor 97% gewijzigd door legendareN op 25-03-2018 17:50 ]

Alle reacties

• legendareN
Het zijn alle 3 geen hoogvliegers op die resolutie.

Voor 150euro kan je in ieder geval niet teveel verwachten.

Misschien tweedehands een optie? Zo niet, dan zou ik voor de 1050 gaan. Maar verwacht geen wonderen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben het eens met @legendareN ; het zijn allen geen echte beste kaarten en in V&A staan uitvoeringen met meer geheugen of snellere GPU echt wel vermeld in de categorie 150 tot 175 Euro :)

Met je professionele achtergrond, kan je niet beter uit de voeten met een Remote-FX GPU?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• HKLM_
Hier was ik al bang voor haha, dat mijn budget te krap zou zijn. Tweede hands ben ik normaal niet zo van maar ga toch eens kijken in de v&a.

Cloud ☁️

• TomasGrob
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik zou sws niet voor een 1050 2gb gegaan. Dan voor een 1050 ti 4gb. Niet veel duurder maar wel een stuk beter.

• MAX3400

MAX3400

HKLM_ schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:39:
Hier was ik al bang voor haha, dat mijn budget te krap zou zijn. Tweede hands ben ik normaal niet zo van maar ga toch eens kijken in de v&a.
Als je dan toch je budget iets zou kunnen ophogen:
pricewatch: MSI Radeon RX 560 AERO ITX 4G OC
pricewatch: Asus PH-GTX1050TI-4G
pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC

V&A aangeboden: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC Low Profile 4G
V&A aangeboden: Gigabyte Radeon RX 560 OC 4G

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 24-03-2018 19:46 ]

• HKLM_
Thx een versie met OC in de naam is overclock neem ik aan? Die draaien af fabriek wat hoger of kan je die zelf makkelijker een OC geven?

Cloud ☁️

• MAX3400

MAX3400

HKLM_ schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:48:
[...]

Thx een versie met OC in de naam is overclock neem ik aan? Die draaien af fabriek wat hoger of kan je die zelf makkelijker een OC geven?
Af fabriek zijn ze al enkele procenten hoger geklokt dan de reference-chip. Maar dat doet elke fabrikant al zo ongeveer, ook zonder het te vermelden. Alsnog kan je er vaak nog wel 5 tot 10% bij klokken met wat tooling.

• HKLM_
MAX3400 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:49:
[...]

Af fabriek zijn ze al enkele procenten hoger geklokt dan de reference-chip. Maar dat doet elke fabrikant al zo ongeveer, ook zonder het te vermelden. Alsnog kan je er vaak nog wel 5 tot 10% bij klokken met wat tooling.
Thx ga morgen op de pc eens goed kijken!

Cloud ☁️

Acties:
  • Beste antwoord

• legendareN

Anders kijken of je nog een paar maandjes kan sparen. Misschien trekt de GPU markt dan ook weer bij, kan je zo een leuke kaart kopen. En anders alsnog een goede tweedehandse.

Je zit nu met een budget, waarbij - mochten de GPU prijzen normaal zijn, je voor 100 euro meer al snel een kaart kan kopen die makkelijk twee keer zo snel is. Ook in de tweedehandse markt. Misschien daar zelfs wel drie keer.

Ik weet dat wachten vervelend is, maar het is wel een goede oplossing mocht je niks tweedehands vinden.

[ Voor 97% gewijzigd door legendareN op 25-03-2018 17:50 ]

• HKLM_
legendareN schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:40:

Vanmiddag inderdaad wat gezocht en heb besloten het uit te stellen. Beter het budget wat vergroten de komende maanden dan nu een kaart kopen waar ik uiteindelijk niet 100% tevreden mee ga zijn.

Cloud ☁️

• legendareN
Goede keuze!
Pagina: 1