Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn Xbox360 kan verbinden met de Ziggo WiFi hotspot?
Ontvang het wel op mijn telefoon en laptop, maar niet op de Xbox.
Ik heb al normaal internet aangevraagd maar dat duurt nog een paar weken.

Beste antwoord (via Verwijderd op 24-03-2018 19:44)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:36
Gaat gewoon niet werken. Ziggo gebruikt WPA2-Enterprise voor zijn hotspots, en dat wordt niet ondersteund door de xdoos.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kan me voorstellen dat het niet werkt aangezien ik al Ziggo zijnde geen "zware" apparatuur op een hotspot wil en ze werken met een bepaalde filtering hierop. Aan de andere kant; de WiFi van de Xbox is nou niet om naar huis te schrijven dus misschien is het signaal gewoon te zwak?

Aangezien Ziggo een klantenservice heeft, is er vast ook een medewerker die jou hierbij heeft geholpen. Wat was zijn/haar antwoord op de vraag waarom de Xbox niet met de hotspot kon worden verbonden?

Vergeet trouwens ook niet; een hotspot heeft aanzienlijk minder "dedicated services" dus ik kan me indenken dat je bijvoorbeeld wel met Live kan verbinden maar dat je online-lag aanzienlijk kan zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:06:
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn Xbox360 kan verbinden met de Ziggo WiFi hotspot?
Ontvang het wel op mijn telefoon en laptop, maar niet op de Xbox.
Ik heb al normaal internet aangevraagd maar dat duurt nog een paar weken.
Inloggen kan je op twee manieren, dmv certificaat van ziggo, inlog-nummer ( 9cijferig in mijnziggo ) en het wachtwoord.
Op sommige devices kan je ook zonder certificaat aanmelden.

Maar zonder de juiste ziggo inloggegevens kun je er niets mee ( ondanks dat regelmatig het als 'open wifi" aangegeven staat )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie de WiFi helemaal niet op de Xbox, maar ik heb vol bereik op telefoon en laptop dus denk dat het iets van Ziggo is. Vroeg me af of het misschien te omzeilen is via de geavanceerde instellingen.

Ik ga het ook niet gebruiken voor online gaming maar ik heb de Xbox deze week gekregen en wil mijn oude profiel downloaden etc. Nu speel ik bijvoorbeeld skill games of een carriere maar hij slaat niks op omdat ik geen profiel heb, dus elke keer als ik de Xbox afsluit ben ik alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon het inlognummer en wachtwoord, dat is het probleem niet.
Alleen komt ie niet tevoorschijn, misschien heeft iemand hier ervaring mee en is dit te omzeilen via geavanceerde instellingen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
En als je de xbox verplaatst ?
Zoals @MAX3400 al aangeeft, de wifi is niet al te sterk daarvan

( geen ervaring / oordeel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat juist het meest dichtbij, de kamer waar ik vol bereik heb met andere apparaten.
Vind het zelf ook heel vreemd. Denk dat Ziggo dit heeft ingesteld ofzo dat je niet met consoles kan inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:22:
Denk dat Ziggo dit heeft ingesteld ofzo dat je niet met consoles kan inloggen.
Zoals ik eerder subtiel vroeg: wat zei Ziggo toen je ze hierover aan de telefoon had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet met Ziggo gebeld want ik ben zelf geen klant, dit zijn de inlog gegevens die ik van een vriend even mag lenen tot mijn eigen internet en televisie eindelijk word aangesloten. Probleem is dat dat zeker nog 2 weken gaat duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:25:
Ik heb niet met Ziggo gebeld want ik ben zelf geen klant, dit zijn de inlog gegevens die ik van een vriend even mag lenen...
Dus je vriend en jij willen graag de kleine letters van een Ziggo-contract overtreden en je komt hier om hulp vragen? Net zoals dat jouw vriend zwaar in de problemen komt als jij met je smartphone op de hotspot allerlei gave dingen Googlet zoals "wat is de facebook van IS?" of "belasting over crypto-currency ontwijken"?

Ja, ik overdrijf maar ik vind het niet handig wat je doet...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:36
Gaat gewoon niet werken. Ziggo gebruikt WPA2-Enterprise voor zijn hotspots, en dat wordt niet ondersteund door de xdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Verbind de laptop met de hotspot, hang daar de meest simpele router aan voor een eigen netwerk. Deel de hotspot verbinding van laptop met je router op WAN-poort. Verbind dan de xdoos met dat netwerk, et viola, de xbox heeft internet.
Pagina: 1