Lampje mistlichtschakelaar alleen aan bij inschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 688 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G0DSHEAD
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-02-2022
Beste.

Ik zit met een dilemma.
Ik heb mijn ford al jaren laten keuren in de huidige omstandigheden en nooit problemen gehad.
Nu heb ik een keur meester die eist dat.
Mijn mist lamp schakelaar led aanduiding( zelf inbouw bij eerste import keuring) die ik niet zelf heb ingebouwd, brand als mijn mist lamp uit is, als ik hem aanzet gaat deze uit.
Dit is volgens de keuring meester niet toegestaan en hij moet branden als ik mijn mist lamp aanzet.
Nu heb ik alles geprobeerd achter de schakelaar zitten drie aansluit punten, power, accu ( soort van remote denk ik) en grond.
Welke combo ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar dat het lampje brand als ik mijn mist lamp aan schakel, en uit is als deze is uitgeschakeld.
Iemand een idee hierover?
Mijn dank is groots!
Aad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 20:27
Misschien andere andere keurings meester?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 23:03

JdM

Humbled

Dit tijdens de keuring in je auto knopen en de huidige mistlamp uitschakelen een idee?
Afbeeldingslocatie: https://www.kampeerdump.nl/media/catalog/product/cache/1/image/546x409/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/8/4/84072.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door JdM op 24-03-2018 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:20
De schakelaar even juist aansluiten is minder werk denk ik.
Heb je misschien een foto van de schakelaar, en van het schema wat als het goed is daarop staat. Want accu en power zeggen me niet zoveel. Ik heb het idee dat zoals het nu aangesloten is de controlelamp in serie staat met je mistlamp. Dus wanneer je de spanning afzet zal je mistlamp de massa gaan leveren voor je controlelamp.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:46
meten is weten. meet eerst eens waar er stroom op staat normaal is dat de draad die van je verlichting afkomt. ik meen dat een mistlamp pas aan mag/kan zodra het dimlicht aanstaat. als je die gevonden hebt op de schakelaar dan weet je wat de uitgang is naar de mistlamp. haal dan die draad eens los die naar de mistlamp gaat en kijk of het lampje dan alsnog brandt als de schakelaar uitstaat. als die dan nog brand zou ik de 2 draden ompolen dan zou het net anders om moeten werken anders zit er niks anders op dan een andere schakelaar te halen of deze uit elkaar te halen en intern veranderen. de andere aansluiting is massa iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 21:57

meddle

:o

Ik denk toch dat het een kwestie is van de schakelaar juist aansluiten, dit is niet altijd duidelijk aangegeven. De bijbehorende schematic is waarschijnlijk zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/yEgl7.png

Wat betreft de aansluitingen in dit schema: links heb je dan aansluiting vanaf voeding, die als het goed is pas 12V is wanneer je (stads-)lichten aan zijn, rechts gaat naar de mistlamp zelf, en onder moet naar de aarde. Als je de eerste twee aansluitingen hebt omgewisseld dan werkt het lampje precies verkeerd om, dus het zal aan gaan als je mistlampen uit zijn. Met een multimeter ben je er zo achter welke aansluiting op de switch waarheen gaat als je even de diodetest gebruikt.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Helaas is de startpost nog steeds onleesbaar. Dit topic gaat daarom dicht en mag in de herkansing.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.