• Ambrish
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-02 16:05
Hallo,

Graag wil ik wat advies/mogelijke aanpassingen voor de componenten die ik zelf heb samengesteld.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, recent uitgekomen games op goede kwaliteit kunnen spelen. Beetje future-proof.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 speling mag

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart gaat mee, deze build zal voor 2 personen zijn, de een heeft een GTX 960 en de ander de 950.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem moet VR ready zijn exclusief de videokaart, deze word later aangeschaft.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er mag rekening gehouden worden met het geluidsniveau mits dit niet ten kosten gaat van iets anders.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Wil graag weten of deze onderdelen compatible zijn, alles past etc.
En eventueel enig advies of aanpassingen zijn natuurlijk altijd welkom.

Met vriendelijke groeten,
Tim

Het lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 239,58€ 239,58
1MSI Z370 SLI PLUS€ 139,90€ 139,90
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 84,91€ 84,91
1Gelid Solutions Phantom Black€ 46,-€ 46,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 189,95€ 189,95
1Corsair RM750x (2018)€ 98,95€ 98,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 920,29

[Voor 84% gewijzigd door Ambrish op 24-03-2018 18:27]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
waarom deze voeding en aantal watt ?
waarom kies je een k processor als je niet gaat overklokken ?
Crucial MX SSD is moderner, iets sneller en zuiniger.
oa dit is een goed bewezen koeler pricewatch: be quiet! Pure Rock

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-03 20:40
Welke resolutie en texture kwaliteit wordt er gebruikt?
Je hebt geen 750W nodig, 550W is zat, misschien dat 400W ook wel genoeg is.
De 850 heeft een opvolger: de 860, anders is Crucial MX500 ook een goede keuze.

• Ambrish
Stel ik zou later voor een gtx 1080 gaan of wat voor upgrade mogelijkheid dan ook, dat ik dan niet in de problemen zou komen met mn voeding.
Een processor zonder K zou een up of downgrade worden en ik vond deze prijsklasse wel fijn. of je moet iets op in te brengen hebben?
Voorlopig zal ik nog op 1920x1080 zitten, maar 4k schermen zullen er wel komen in te toekomst

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-03 20:40
NVIDIA raadt minimaal 500W aan voor een 1080:
https://www.nvidia.com/en...0series/geforce-gtx-1080/
Of iets een up- of downgrade is kunnen we niet weten zonder de oude CPU te weten.
Voor 1080p60 is een 1080 overkill, een 1050Ti of 1060 is meestal genoeg, de 960 en 950 zullen wss ook voldoende zijn.

• Ambrish
De 1080 zal dan ook niet meer voor 1080@60 dienen :)
Ik dacht voor alle onderdelen is er x aantal Watt voeding nodig en daar wil ik boven zitten ivm toekomstige uitbreidingen of denk ik hier fout?

Mijn huidige setup is
mobo Gigabyte H61M-USB3-B3
I5 2400 @ 3.10 ghz
2x 4GB DDR3-1333 mhz
GTX 950

Upgrade waardig zou ik zo denken lijkt mij? :)

Bij voorbaat dank

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03 18:03
@Ambrish je huidige systeem kan je mooi tweedehands verkopen. Het systeem wat je voorstelt is in principe prima, al is die PSU wel enorm overbemeten voor de huidige GPU's en ook voor een 1080. Een goede 450Watt voeding is al voldoende.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:17
Als je niet gaat overklokken voldoet een i5-8400 net zo goed en van het moederbord kan ook een paar tientjes af door een Asrock Z370 Pro4 te nemen.
De cpu koeler is behoorlijk overkill, groot en lomp. Een Scyth Kotetsu Mark2 is een stuk kleiner en koelt zeer goed.

Eens over de voeding. Dit systeem verbruikt met GTX 1080 nog geen 300w maximaal. 450w is dus ruim voldoende. Kijk dan naar een Bitfenix Formula Gold 450w of be quiet! Straight Power 11 450w.

• Ambrish
Aaah top, dit zijn de dingen die lastig worden!. Hartelijk dank

• Ambrish
@Uszka als ik kijk naar het prijsverschil tussen die be quiet! voedingen. Tussen 450 en 550 W zit 5 euro prijs verschil.. DIt laat mij twijfelen.. Hoe hoger hoe beter dit future-proof is lijkt mij?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:17
450w is genoeg voor elk systeem waarmee niet overklokt wordt, voor nu en in de toekomst. Als je 550w wil nemen prima maar nodig is het niet.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee