Vraag
Alle reacties
Mijn vraag is dus eigenlijk: wat wil je precies bereiken?
Ze zaten op een locatie die niet houdbaar was. Ik zou verwachten dat wanneer ze mensen aan hebben genomen dit ook verteld is.
Ik zou verwachten dat je extra reiskosten vergoed krijgt. Maar extra salaris hoeft eigenlijk niet. Ik kan mij wel voorstellen dat je een "bonus" krijgt als je blijft.
Natuurlijk denk ik dat je wel mag verwachten dat ze in zo'n geval redelijk in de buurt een andere locatie zoeken. Maar ja als het een grote stad is is kan een paar kilometer al flink wat extra tijd kosten.
Zolang de verhouding met je baas goed is. En ik vermoed dat er geen 100'den mensen werken, zou ik gewoon met de baas een afspraak maken. Hier opties op tweakers zoeken tja dat lijkt mij niet zo'n goed idee. Gewoon eerlijk naar je baas gaan en kijken wat er gebeurd. Misschien ben je blij verrast.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Nou is het niet mijn discipline / tak van sport, maar: Welk bedrijf gaat er uberhaubt een vestiging huisvesten in / op zo'n locatie? Dat je zoiets als ZZP'er durft te doen is misschien nog wel te verklaren maar een bedrijf met personeel en dus arbeidscontracten wat zich vestigt in een pand wat op die manier, en dus altijd tijdelijk, wordt ingezet door een (derde) projectmakelaar?ThinkPadd schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 16:49:
Met 50 euro meer salaris per maand (ik noem maar even wat) blijft de reistijd hetzelfde.
Mijn vraag is dus eigenlijk: wat wil je precies bereiken?
Dat iemand er een loonsverhoging uit kan gaan slepen om zo de extra reistijd te compenseren lijkt me vrijwel onmogelijk, 't is waarschijnlijk niet voor niets dat 't bedrijf initieel al gekozen had om de kosten zo laag mogelijk te houden (en dus de opbrengst / netto winst zo hoog mogelijk te houden).
[ Voor 2% gewijzigd door Will_M op 24-03-2018 18:48 . Reden: Tekst aangepast om de "MO" tags van de OP te respecteren. ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik vraag me wel af of je onder je opzegtermijn uit kunt. (Al vind ik 3 maanden wel absurd lang. Voor reguliere functies is dat hoogst ongebruikelijk. Meestal worden dat soort termijnen afgesproken voor hoger management.)
Natuurlijk kun je zó het pand uit lopen maar je verspeelt dan ieder recht op WW en het wereldje is klein. Zoiets kan je op de korte of lange termijn in de neus bijten.
[ Voor 5% gewijzigd door unezra op 24-03-2018 17:37 ]
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Maakt nogal veel uit voor de situatie
Als je de relatie met je werkgeefster zo goed mogelijk wilt houden dan doe je dit. Je hoeft haar niet aan te vallen, niet af te vallen of op wat voor manier dan ook voor gek te verklaren. Je hoeft alleen maar wat vragen te stellen. Aan de hand van de antwoorden kun jij je plan trekken.
[ Voor 22% gewijzigd door Woask op 25-03-2018 09:50 ]
Nee, ik word ook knap chagrijnig van dit soort topics inderdaadWoask schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:50:
Lekker, en weg is de topicstart. Post dan niks...
... en gaat over tot de orde van de dag
Je kunt ook per direct opstappen met wederzijds goedkeuring, meeste bedrijven staan er open voor. Kost ze niks en levert jou iig WW opRukapul schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 16:47:
Ontslag nemen zonder de opzegtermijn in acht te nemen kan wel door op staande voet onslag te nemen. Dat vereist wel een zwaarwegende en dringende reden. Tevens moet het onverwijld.