Storage Chassis (webshops)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-01 11:06
Ik zoek een?
Storage chassis. Het liefst 24 bays met of zonder expander backplane. Het gaat dus alleen om het chassis

Wat is je budget?
Een beetje afhankelijk, maar denk aan 1000,- Euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, maar moet wel degelijk zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem moet unRAID gaan draaien, Het storage chassis heeft eigen hardware, en communiceert via lan .

Ik heb webshops gevonden die chassis verkopen.
  • xcase.uk
  • Inter-tech.de
  • servercase.uk
De server chassis verkoper Ri-vier heeft zijn activiteiten voorlopig gestaakt.

[ Voor 25% gewijzigd door MvL op 24-03-2018 21:27 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik begrijp het niet...
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Nas voor thuis.
+
Ik zoek een?
Storage chassis? Het liefst 24 bays met of zonder expander backplane.
Dan zijn mogelijk 2 hele verschillende apparaten en je definieert niet hoe je een "storage chassis" wil aansluiten. Moet dat ding direct op Cat6 SMB gaan praten? Heb je FCoE liggen? Welk OS verwacht je te gebruiken?

pricewatch: HP StorageWorks MSA70 Array kan je zo aanschaffen voor 130 Euro maar dan heb je eigenlijk niks maar hou je wel 800 Euro over voor componenten om het ding werkend te krijgen.

Allicht dat je even je startpost kan aanvullen met specifieke eisen/wensen aan een 24-bay storage solution?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MvL
Ik heb de starters post aangepast. Sorry voor mijn onduidelijkheid. Misschien zijn er nog meer verbetering nodig met optie's waar ik nog niet aan heb gedacht.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 20:28

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Je hebt het over een "storage chassis met eigen hardware, dat communiceert via LAN".
Bedoel je gewoon een reguliere server met 24 drivebays, x86 CPU, wat geheugen en regulier moederbord?

Zoiets als dit dus?
https://azerty.nl/product...n9-server-rack-uitvoering

(Ik realiseer me dat dat absoluut niet binnen je price-range valt maar het gaat me er om wat je precies voor doos bedoelt.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• MvL
Ja, inderdaad, maar dan een leeg chassis waar ik mijn eigen hardware in kan doen.

https://www.xcase.co.uk/c...tswap-storage-server-case

zoals deze in de link. Dit chassis is er met expander backplane en zonder. Ik weet alleen niet of een expander backplane een verstandige keuze is.

Ik wil graag wat input, want misschien zijn er wel beter of goedkopere chassis.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als je goede prijs per gigabyte wil, is een Backblaze Storage Pod wel een optie.
Kost zo'n 850 US Dollars, maar daar kan je dan 45 drives in kwijt.
Ik meen zelfs 60 drives in het v6.0 model, maar die is over de 1000 USD.

https://www.backuppods.co...e-storage-pod-5-0-chassis

Edit: de designs voor die kasten schijnen opensource te zijn, dus die kan je als het goed is van internet plukken en dan laten snijden en buigen bij een lokale metaalbewerker. Dat is misschien nog wel goedkoper om te doen. En eventueel aan te passen aan wat je nodig hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door McKaamos op 24-03-2018 19:26 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• MvL
Ja, leuke optie, maar met 850 dollar ben je er nog niet. Daar zit geen bekabeling en backplanes bij..

• unezra

unezra

@MvL Kijk eens naar SuperMicro voor complete servers of ChenBro voor enkel de chassis.
De uitdaging gaat je budget worden. Alleen zo'n kast kost je al snel een paar honderd € en dan moet er, zoals je zelf ook zegt, nog bekabeling en een backplane bij. (Plus een moederbord, CPU, geheugen, etc.)

Een complete server ex. disks voor €1000 gaat een uitdaging worden, zeker als het gaat om iets vrij exotisch waar 24 disks in moeten kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door unezra op 24-03-2018 20:18 ]

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 18:24
Wat voor disken wil je gaan gebruiken? SATA disken achter een SAS expander (wat volgens mij vrijwel standaard is icm 24 disken, tenzij je met twee controllers gaat werken o.i.d.) is volgens mij niet echt best practise, kan rare klachten / wellicht performance issues geven. Wellicht iets om rekening mee te houden.

• MvL
unezra schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 20:18:
@MvL Kijk eens naar SuperMicro voor complete servers of ChenBro voor enkel de chassis.
De uitdaging gaat je budget worden. Alleen zo'n kast kost je al snel een paar honderd € en dan moet er, zoals je zelf ook zegt, nog bekabeling en een backplane bij. (Plus een moederbord, CPU, geheugen, etc.)

Een complete server ex. disks voor €1000 gaat een uitdaging worden, zeker als het gaat om iets vrij exotisch waar 24 disks in moeten kunnen.
Het gaat alleen om het chassis. Ik heb nu hier een Supermicro MB, geheugen en Xeon klaar liggen.

Ik heb de starters post even verduidelijkt.
thijszor schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 20:46:
Wat voor disken wil je gaan gebruiken? SATA disken achter een SAS expander (wat volgens mij vrijwel standaard is icm 24 disken, tenzij je met twee controllers gaat werken o.i.d.) is volgens mij niet echt best practise, kan rare klachten / wellicht performance issues geven. Wellicht iets om rekening mee te houden.
Ik ga SATA drives gebruiken.

Van wat ik begrepen heb moet je als je een SAS expander dual link aansluit, en voor een PCI-E 3.0 x8 HBA model kiest moet je redelijk performance krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door MvL op 24-03-2018 21:39 ]

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als het niet nieuw hoeft te zijn: https://www.ebay.nl/sch/i...l1313&_nkw=Sc846&_sacat=0

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom kies je voor 24 disken? 14 is veel gangbaarder, tenzij je met 2.5" SATA disks gaat werken?

2x HBA en 2x disk cabinet a 14 stuks, dan heb je 28 disks ruimte waar je er dus 4 in spare kan zetten.

Dan heb je 2x 2 U en 1x 1U, 5U totaal.

<200 euro een HP G7 op de kop tikken, heb je gelijk ECC etc...
300 euro voor disk cabinet
HBA's van ebay / marktplaats plukken.

Ja, dan is het geen chassis, maar wel allen rack mountable, dus je bouwt gewoon dan je eigen 19" rackje.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

MvL schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:55:
Ja, leuke optie, maar met 850 dollar ben je er nog niet. Daar zit geen bekabeling en backplanes bij..
Nja, dat had je er niet bij gezegd.
1000 euro voor een case, met of zonder backplanes stond in je openingspost ;)

Daarbij, als je de designs download, kan je natuurlijk lokaal laten produceren.
Dat is allicht goedkoper? Je zou eens een prijsopgave kunnen laten doen.
De bouwplannen staan hier: https://www.backblaze.com...uild-cheap-cloud-storage/

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• MvL
Bedankt! Deze webshop kende ik nog niet. Het lijkt wel of de Inter-tech chassis hier goedkoper zijn.
McKaamos schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 23:02:
[...]

Nja, dat had je er niet bij gezegd.
1000 euro voor een case, met of zonder backplanes stond in je openingspost ;)

Daarbij, als je de designs download, kan je natuurlijk lokaal laten produceren.
Dat is allicht goedkoper? Je zou eens een prijsopgave kunnen laten doen.
De bouwplannen staan hier: https://www.backblaze.com...uild-cheap-cloud-storage/
Ik bedoelde niet hellemaal zonder backplane, maar zonder expander backplane, dus zonder ingebouwde expander chip. :)

.., maar dankjewel voor de input wordt zeker gewaardeerd!

• MvL
Sorry ik heb over jullie post heen gekeken @TommyboyNL @Vorkie |:( vandaar wat laten reactie..
Ja, supermicro maakt echt mooie chassis alleen is mijn ervaring dat ze nogal luidruchtig zijn. Logisch natuurlijk ze zijn gemaakt voor datacenter's. Bij mij komt het in de schuur te staan, dus het mag best wat geluid maken. Helaas moet het acceptabel blijven, want er grenst een appartement aan mijn schuur.
Vorkie schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 22:05:
Waarom kies je voor 24 disken? 14 is veel gangbaarder, tenzij je met 2.5" SATA disks gaat werken?

2x HBA en 2x disk cabinet a 14 stuks, dan heb je 28 disks ruimte waar je er dus 4 in spare kan zetten.

Dan heb je 2x 2 U en 1x 1U, 5U totaal.

<200 euro een HP G7 op de kop tikken, heb je gelijk ECC etc...
300 euro voor disk cabinet
HBA's van ebay / marktplaats plukken.

Ja, dan is het geen chassis, maar wel allen rack mountable, dus je bouwt gewoon dan je eigen 19" rackje.
Ik vind een modulaire oplossing interessant! Ik ben helaas niet echt met HP apparatuur bekend. Ik heb heel kort een DL320 gehad, maar dat was een drama. Zodra dat dingen aan ging begon deze toch een partij te schreeuwen de fans gingen meteen 100% en daar bleven ze op. Wat ik begreep van de shop is deze server dan wel waarschijnlijk niet 100% geweest.

Ik heb even gezocht op disk cabinet, maar kon zo snel niks vind op ebay. Zo ook even op Marktplaats kijken. Kan z'n disk cabinet gewoon omgaan met normale sata (consumenten) hdd's? Is z'n disk cabinet gewoon een behuizing met een voeding en een expander?

Kan ik meer informatie vinden op het internet wat betref HP en storage. Misschien een forum met HP enthousiastelingen?

Ik vind jou optie zeker interessant om hier in verder te verdiepen. Ik hoop dat je nog even reageert!

• unezra

unezra

MvL schreef op maandag 26 maart 2018 @ 18:52:
Sorry ik heb over jullie post heen gekeken @TommyboyNL @Vorkie |:( vandaar wat laten reactie..
[...]
Ja, supermicro maakt echt mooie chassis alleen is mijn ervaring dat ze nogal luidruchtig zijn. Logisch natuurlijk ze zijn gemaakt voor datacenter's. Bij mij komt het in de schuur te staan, dus het mag best wat geluid maken. Helaas moet het acceptabel blijven, want er grenst een appartement aan mijn schuur.
Dat word hoe dan ook lastig. Zo veel disks genereren redelijk wat warmte én bijna geen 19" chassis is gemaakt om stil te zijn. Wel kan het zijn dat grotere (hogere) chassis stiller zijn omdat ze grotere fans gebruiken. 1U chassis maken relatief veel herrie vanwege de lage fans die keihard moeten werken.
[...]
Ik vind een modulaire oplossing interessant! Ik ben helaas niet echt met HP apparatuur bekend. Ik heb heel kort een DL320 gehad, maar dat was een drama. Zodra dat dingen aan ging begon deze toch een partij te schreeuwen de fans gingen meteen 100% en daar bleven ze op. Wat ik begreep van de shop is deze server dan wel waarschijnlijk niet 100% geweest.
Dat is dan echt je server of je firmware geweest. Die dingen blazen @boot even een paar seconden voluit maar daarna gaan ze omlaag. Je kunt daarin ook tunen. (Via ILO en/of het BIOS kun je de boel stiller zetten.)
Ik heb even gezocht op disk cabinet, maar kon zo snel niks vind op ebay. Zo ook even op Marktplaats kijken. Kan z'n disk cabinet gewoon omgaan met normale sata (consumenten) hdd's? Is z'n disk cabinet gewoon een behuizing met een voeding en een expander?

Kan ik meer informatie vinden op het internet wat betref HP en storage. Misschien een forum met HP enthousiastelingen?

Ik vind jou optie zeker interessant om hier in verder te verdiepen. Ik hoop dat je nog even reageert!
Ik heb zelf een DL180G6 thuis liggen. (P4500 LeftHand G2) 2e hands waarschijnlijk redelijk goed te krijgen, je hebt alleen wel maar de helft van je disks. :) (Er passen 12 disks in.) Alleen, zo'n ding schroef je niet even je eigen mainboard in.

Echt stil vind ik 'm niet, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik het ding niet op geluidsniveau getuned heb. Ding draait in een datacenter dus mag zo veel herrie maken als 'ie nodig vind. Zolang 'ie maar snel en stabiel is.

Eventueel zou je ook nog kunnen kijken naar een 19" rack met geluiddemping. In een schuur sowieso misschien wel handig. (Of geluiddemping in je schuur waardoor het geluid niet goed naar buiten komt.)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@MvL Even vlug gezocht maar als voorbeeld

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

https://www.hpe.com/us/en...sk-enclosure.3954790.html

Sata /sas etc door elkaar.

Aangezien je goed kan onderzoeken even zelf verder uitpluizen :-) zit via mobiel

[ Voor 32% gewijzigd door Vorkie op 26-03-2018 19:19 ]

• MvL
Super dat jullie zon snel reageren!
unezra schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:07:
[...]

Dat word hoe dan ook lastig. Zo veel disks genereren redelijk wat warmte én bijna geen 19" chassis is gemaakt om stil te zijn. Wel kan het zijn dat grotere (hogere) chassis stiller zijn omdat ze grotere fans gebruiken. 1U chassis maken relatief veel herrie vanwege de lage fans die keihard moeten werken.

[...]

Dat is dan echt je server of je firmware geweest. Die dingen blazen @boot even een paar seconden voluit maar daarna gaan ze omlaag. Je kunt daarin ook tunen. (Via ILO en/of het BIOS kun je de boel stiller zetten.)

[...]

Ik heb zelf een DL180G6 thuis liggen. (P4500 LeftHand G2) 2e hands waarschijnlijk redelijk goed te krijgen, je hebt alleen wel maar de helft van je disks. :) (Er passen 12 disks in.) Alleen, zo'n ding schroef je niet even je eigen mainboard in.

Echt stil vind ik 'm niet, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik het ding niet op geluidsniveau getuned heb. Ding draait in een datacenter dus mag zo veel herrie maken als 'ie nodig vind. Zolang 'ie maar snel en stabiel is.

Eventueel zou je ook nog kunnen kijken naar een 19" rack met geluiddemping. In een schuur sowieso misschien wel handig. (Of geluiddemping in je schuur waardoor het geluid niet goed naar buiten komt.)
Het hoeft niet echt stil te zijn. Het mag best geluid maken, maar geen baken met herrie.

ILO daar heb je toch een licentie voor nodig?

..maar hoe moet ik nu z'n disk cabinet zien. Gewoon een chassis met expander backplane uitkomend op SFF8088, en een powerbordje met voeding in het chassis? Een voordeel als je 12 disks deelt over een expander dat je meer bandbreedte hebt als 24 disks achter een expander. Sata | 4 channels x 600MB/s = 2400MB/s / 12 disks = 200MB/sec per drive (single link, ik weet niet of dual link kan met deze chassis). Waarschijnlijk heb je wel enige overhead.
Vorkie schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:16:
@MvL Even vlug gezocht maar als voorbeeld

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

https://www.hpe.com/us/en...sk-enclosure.3954790.html

Sata /sas etc door elkaar.

Aangezien je goed kan onderzoeken even zelf verder uitpluizen :-) zit via mobiel
Grappig langs die marktplaats advertentie kwam ik ook net.

Ik zie in de specs staan Capacity 30TB Maximum. Ik heb hier veel 10TB Ironwolfs als dit over de totale capaciteit gaat dan gaat het hem niet worden..

De vraag hierboven mag je natuurlijk ook beantwoorden als je tijd hebt. :)

Ga even verder zoeken. >:)

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Even kicken.
@MvL Ik kwam net deze advertentie tegen op V&A: V&A aangeboden: Supermicro 24bay storage case
Pagina: 1