Hoe een Slot1 proc te verwisselen?

Pagina: 1
Acties:

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 09:41
Ik heb bij mijn ouders een PII 400 staan en die wil ik ff op mijn eigen comp zetten... Nu vroeg ik me af of het gevaarlijk is om een Slot1 proc te verwisselen? Ik moet hem namelijk ook anderhalf uur in de trein naar mijn studentenkamer vervoeren.... Het lijkt me dat het niet zo een probleem is, maar ik heb ruzie als ik dadelijk een kapotte proc heb...
En heeft iemand een duidelijk plaatje hoe zo een voet voor een Slot1 proc eruit ziet?
Alvast bedankt,
Aristos

Verwijderd

Die slot1 cpu's kunnen heus wel wat hebben hoor...

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Kan volges mij geen kwaad hoor :) gewoon ff in zo'n speciaal anti-statisch zakje douwen en dan is er nix aan de hand lijkt me :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die slot 1 krengen zitten wel goed vast, dat is zeker.Heb zelf een eenvoudige PIII staan (450) die ik er vanaf wilde halen op er een Celereon 466 + converter op te zetten. (ALS TEST, ik ben niet zo dom om een PIII voor een cellie te gaan ruilen). Maar ik kreeg hem niet zo snel los. Heb wel eens een PII van een mobo afgehaald en dat ging wel hartstikke gemakkelijk, misschien moet je geluk hebben.

Je moet in elk geval die twee klemmen aan de zijkant losklikken en dan de processor uit dat slot slopen

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-08 10:06

Thorne

Forrester

Op zaterdag 14 juli 2001 22:40 schreef terw_dan het volgende:
Heb zelf een eenvoudige PIII staan (450) die ik er vanaf wilde halen op er een Celereon 466 + converter op te zetten. (ALS TEST, ik ben niet zo dom om een PIII voor een cellie te gaan ruilen).
De Celeron is anders wel sneller...

>specs<

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Op zondag 15 juli 2001 17:42 schreef Thorne het volgende:

[..]

??????

je moet die klemmetjes naar binnen drukken en dan niet geforceerd de CPU langzaam eruit trekken. Wat goed helpt als hij vastzit is eerst links een beetjes los trekken dan rechts een beetje en dan weer links etc. Je voelt wel of hij komt.... Je kan aardig wat kracht nodig hebben maar niet gaan forceren.

suc6!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Omdat er geen smileys achter staan reageer ik toch maar ff.
Djeezus hoe kom je er bij dat een celeron 1 - 466 sneller is dan een P3 (met SSE) 450???
66mhz bus vs 100mhz bus
P2 core met cache vs P3 core (SSE)
never mind, zallen bij hem wel wat smileys bijgemoeten hebben.tsssst

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

ik d8 ook al dat het een grap was...

• Thorne

Thorne

Forrester

Thorne zal het wel even uitleggen... of toch niet.

Het enige wat die PIII voor op die Celeron heeft is:

* SSE (wordt héél erg veel gebruikt tegenwoordig, schijn je ook héél erg veel plezier van te hebben) Oh, nee... toch niet.

* Hoge FSB, da's wel handig. In geheugenafhangkelijke apps/games (=quake) is dit wel te merken.

* Andere cache, wil soms zeggen dat een Celly sneller is (omdat het full-speed cache heeft) en soms de PIII omdat die een groter cache heeft (op halve kloksnelheid).

Als je deze drie dingen in acht neemt, en je daarbij het grotere overklok-potentieel van een Celly erbij optelt, zou Thorne die Celly lekker erin proppen.

Jullie zullen me niet geloven, geeft wel!

>specs<

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet niet zeker of het bij Slot 1 ook is, maar bij Slot A zitten aan de zijkant van het slot schuifjes, die moet je wel ff naar beneden (of omhoog, niet zeker) duwen, anders krijg je hem er met geen mogelijkheid uit.

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op zondag 15 juli 2001 20:03 schreef Thorne het volgende:
..., en je daarbij het grotere overklok-potentieel van een Celly erbij optelt, zou Thorne die Celly lekker erin proppen.

Jullie zullen me niet geloven, geeft wel!
Ik wil niet veel zeggen, maar de Celeron 1 heeft geen grotere overklokpotentieel.
De Celeron 2 wel. (voor alle duidelijkheid)

-

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zondag 15 juli 2001 20:24 schreef FoxzMan het volgende:

[..]

Ik wil niet veel zeggen, maar de Celeron 1 heeft geen grotere overklokpotentieel.
De Celeron 2 wel. (voor alle duidelijkheid)
Mwah, je komt af en toe wel es een Celeron 300@600 tegen....

Zie ik je nog niet doen met een Celery 2, 100% OC'en :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nou, als ik moet kiezen tussen mijn PIII en mijn Cellie, wil ik toch zeker mijn PIII.

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Op zondag 15 juli 2001 18:01 schreef Wimpy006 het volgende:

[..]

Djeezus hoe kom je er bij dat een celeron 1 - 466 sneller is dan een P3 (met SSE) 450???
66mhz bus vs 100mhz bus
Een Celeron 466 graast sneller dan een PIII 450! :)

Verwijderd

een p3 heeft ook fullspeed-cache

• Thorne

Thorne

Forrester

Op maandag 16 juli 2001 00:26 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
een p3 heeft ook fullspeed-cache
Sommige wel ja...

>specs<

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 10:48

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Maar het voordeel van de celly is dat je het geheugen ook op 100MhZ kan zetten (Bij goed geheugen en fatsoenlijk mainboard).

Dan draait de celly dus wel sneller dan de PII. Alleen met errug zware applicaties (3d renderen etc) zal de celeron minder presteren vanwege de lage cache (128K op Celeron2 en 512K op PII )

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Mensen, het gaat om die slot weet je nog? Niet om welke van de twee nou het snelste is. Dus: Aan de zijkanten van je proc staan twee van die zwarte 'pilaartjes'. Als het hetzelfde is als bij mijn HP P3 600 (ik gok van wel) zitten er halverwege die pilaartjes op allebei 1 lipje. Die moet je naar buiten bewegen (beetje, en ze veren terug dus meteen je proc een beetje optillen). Bij mij zit aan 1 kant de voeding er bijna strak tegenaan, dus die 2e moet ik altijd met een schaar wegdrukken. Als het goed is kun je dan met redelijk weinig kracht het ding er zo uit trekken. Trouwens: kijk wel uit dat je proc niet blijft steken onder de bovenkant van die pilaartjes, het kan namelijk goed zijn dat je de proc eenbeetje naar voren/achteren moet bewegen wil ie d'r door kunnen. Succes!! :)
Pagina: 1