(oudere) monitor aansluiten als tweede scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 17:31
Pas geleden heb ik voor mijn ouwe heer een pc samengesteld en daar ook een nieuw beeldscherm bij geleverd. Nu wilde hij zijn 'oude' beeldscherm nog niet weggooien en als tweede monitor aansluiten. Alleen het probleem is dat deze nu geen beeld geeft na aansluiten op het nieuwe moederbord.
De oude monitor is deze: pricewatch: Acer V223HQ Zwart

Die heeft enkel een VGA aansluiting. Ik heb daar nu een verloop voor gehaald van VGA naar DVI-D maar deze herkent de input niet.

Gebruikt moederbord is: pricewatch: MSI B250M Mortar met een HDMI en DVI-D aansluitmogelijkheid. De huidige nieuwe monitor is aangesloten met de hdmi kabel. Is er een mogelijkheid om de oude monitor als tweede toch werkend te krijgen of is dit systeem niet compatibel voor?

Hoor het graag

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
DVI-D naar VGA gaat nooit werken, aangezien er over DVI-D alleen een digitaal signaal loopt. Om van DVI naar VGA te gaan heb je dus DVI-I of DVI-A nodig, maar die zit niet op het moederbord. Met andere woorden, je kunt het oude scherm met alleen VGA helaas niet aansluiten op het nieuwe moederbord.

Wat je zou kunnen doen is een goedkope PCIe GPU kopen met VGA en HDMI/DVI. Dan gaat het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 17:31
Duidelijk, thanks. En de el-cheapo GPU heeft geen effect op de onboard GPU die nu al gebruikt wordt?
Ik heb namelijk nog wel een oude losse liggen die ik er voor kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Dat ligt aan de GPU en drivers die daarbij zitten. Persoonlijk zou ik alles op één GPU proberen te houden. Of dat dan onboard is of niet, is niet heel relevant.