Goede videokaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds korte tijd ben ik bezig met een game PC samen te stellen, echter als student is het natuurlijk wat moeilijk om het beste van het beste te halen vandaar dat ik het met een beetje budget doe.

Ik zoek een videokaart waar ik Rust, CSGO, (misschien PUBG) op medium tot high wil spelen. PUBG is leuk meegenomen maar in principe niet een keiharde eis. Ik heb een 60 Hz scherm dus 60 fps is meer dan genoeg.
Op dit moment heb ik een 560 Ti alleen deze laat soms een beetje te wensen over (hij is natuurlijk vrij oud).

Graag zoek ik een videokaart (denk tweedehands) voor maximaal zo'n €150. Mocht iemand een mooi idee hebben kan dit eventueel wel een paar tientjes hoger. Ik heb geen voorkeuren voor bepaalde videokaarten, ik ben meer voor prijs/kwaliteit dan dat hij er mooi uit moet zien of van een bepaald merk.

De PC die ik tot nu toe bezit is:
- MSI Gaming B85-G43
- Intel i5-4460
- Nvidea GTX 560 Ti (moet dus vervangen worden)
- 16 GB RAM DDR3
- Schijven en dergelijke maken niet uit denk ik, bezit wel SSD
- Be Quiet! Dark power pro 650W 80plus Gold edition

Ik zit zelf alleen al dagenlang het internet af te speuren en kan voor mijn systeem nog niet de beste opties vinden. Daarom hoop ik dat een van jullie mij zou kunnen helpen.

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2018 12:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 11:59:
in ieder geval 650W, vrij goed ding
Zonder merk en type te weten is dat niet te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem even nagekeken, staat er nu in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-05 23:12
Een mooie stap om te maken is de R9 290. Moet te doen zijn voor de 150 euro, heeft 4x zoveel VRAM als hetgeen je nu gewend bent en de performance is vergelijkbaar met een RX470 / RX 570 / GTX1060-3GB.
Wil je goedkoper dan kan een HD7970 / R9 280X ook nog een uitstekende stap zijn, je kunt de zogenaamde energie-onvriendelijke kaarten makkelijk hebben gezien de goede voeding.

De 290X is een fractie beter (10%?) dus als dit maar iets meer zou kosten maak je nog een klein stapje.

Wil je toch wat moderners (HDMI2.0 bijv of energiezuinig) dan kan een GTX1050Ti ook een leuke optie zijn, al verwacht ik niet dat deze tweedehands zo goed verkrijgbaar zal zijn als de inmiddels wat oudere kaarten zoals 7970/280X/290.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Dat is een degelijke voeding.

Tot €150 is een R9 280X of GTX 780 het snelste wat je kan kopen. categorie: Videokaarten Een R9 290 gaat al snel richting €200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steff85
Oei, ik zou nooit aanraden om een R9 280X te nemen voor 150 euro. Als je beetje rondkijkt zijn de R9 290's prima te vinden rond de 150 euro. Sommigen vragen misschien de hoofdprijs.

Een R9 280X of HD7970 voor 150 euro zou ik een slechte deal vinden.
De GTX1050Ti is nieuw amper duurder en is zelfs een paar procent sneller...

De GTX780 is een mooie kaart, zeker een goed alternatief voor de R9 290. Die heeft iets minder VRAM maar voor jouw doeleinden is 3GB ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties.
De 290 zie ik denk ik wel zitten

Ik zie daarnaast ook wel wat aanbiedingen voor een GTX 970 voor rond de 200 euro, goedkoopste 180.
Is dit voor mij een goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steff85
De GTX970 is zeer geliefd, goede balans tussen energieverbruik en goede performance.
Het was een van de eerste met een HDMI2.0 poort en presteert tussen de GTX780 en GTX780 Ti in.
Is DirectX12 performance erg belangrijk dan heeft de R9 290 de beste papieren (maar hoogste energieverbruik). Ook moet je bij de R9 290 goed opletten welke versie je neemt omdat een goede aftermarket koeler zeer aan te raden is. En tenslotte nog hopen dat de R9 290 geen ex-miner is.
De beide Nvidia kaarten zullen veel minder waarschijnlijk voor mining ingezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Gebruik zelf een 680 met 2gb en en heb een 4670k proc zonder overklocking en speel pubg op medium met minimaal 50fps of hoger. Niet dat je nu low budget moet gaan, maar dan heb je een idee wat een wat mindere videokaart aan kan.
Pagina: 1