Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop voor Adobe-programma's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• muisjep
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:03
Goede avond,

Mijn huidige laptop wordt dit voorjaar 6 jaar en vertoont hier en daar wat kuurtjes. Tijd voor een nieuwe dus.

Ik volg een media-opleiding en ben dus veel bezig met de Adobe-programma's. Mijn huidige laptop (I7 3610QM, 6 GB ram, 2 GB Nvidia videokaart) kan het wel aan, maar exporteren gaat vrij traag en het afspelen van een video tijdens het editen is niet altijd soepel. Ik vraag me dus ook zeer af welke specificaties ik nodig heb. Als ik zo kijk naar m'n prestaties in taakbeheer, gebruik ik de videokaart vrij weinig. Heb ik dan wel 4gb nodig? Verder twijfel ik ook of ik 8gb of 16gb ram moet nemen. 8 is nu misschien nog prima, maar over een paar jaar misschien weer te weinig?

Ik zoek verder geen game-laptop, hiermee kan ik niet naar een opdrachtgever toe. Vorige week heb ik een HP Pavilion Power 15 (16 gb ram, 4 gb videokaart) gekocht, maar deze was al defect binnen 1 week. Deze heb ik dus weer ingeleverd.

Hebben jullie nog suggesties? Budget is max 1500. Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer...

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via muisjep op 25-03-2018 17:11)

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:33
Toevallig heeft mijn broertje voor zijn media opleiding een HP Pavilion Power 15 vanwege de kracht en zakelijke uitstraling voor een zacht prijsje, jammer dat deze defect was bij jou.

Voor video editting (met premiere pro) zou ik sowieso op dit moment een i7 7700HQ met 16GB aanraden. Adobe gebruikt idd cuda acceleration. Gelukkig heeft praktisch elke laptop met een i7 7700HQ ook minimaal een gtx 1050 kaart in zitten. Helaas zijn gamelaptops met goed scherm juist goed vanwege de goeie koeling (belangrijk voor langdurig gebruik en voor rendering) maar foeilelijk. Ook is een IPS scherm bijna een must. Een glanzend scherm heeft meestal ook betere kleuren. Je hebt natuurlijk een redelijk kleur accuraat scherm nodig om bijv te colorgraden. 4K scherm is handig qua hoeveelheid informatie die op je scherm past, ook is het handig als je 4k footage wilt bekijken, helaas valt dit net buiten jouw budget.

Mijn aanbeveling binnen jouw eisen:
Yoga 720
Nogmaals de HP Pavilion Power 15

Een gamelaptop met subtiele gaming accenten (bang for buck)
http://www.dell.com/nl-nl...on-15-7577-laptop/cn57703

Laptop buiten jouw budget maar wel zeer aangeraden vanwege het scherm:
Asus VivoBook Pro met kleur accuraat 4K scherm

Alle reacties

• rVercors
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:53
Voor het budget kun je naar deze kijken:
pricewatch: HP Spectre x360 13-ae010nd

Anders een Surface Book 2

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:35

DukeBox

loves wheat smoothies

Afhankelijk wat je doet met exporteren (video?) kan een gtx wel wat toevoegen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• muisjep
Dank voor de reacties!

Die Spectre heeft een interne videokaart (intel uhd 620). Heeft die wel genoeg power?

Met exporteren bedoelde ik inderdaad video's, excuus :)

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 19:53

vectormatic

Warlock of the doorlock

heb je al eens gekeken of je huidige laptop niet gewoon te weinig geheugen heeft? 6gb is nogal magertjes voor een adobe werkstation

grote kans dat met 16gb ram en een ssd je laptop een stuk fijner werkt, en je het kopen van een nieuwe nog een jaartje of twee kan uitstellen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:35

DukeBox

loves wheat smoothies

Zou dan hier eens naar kijken : https://www.geforce.com/w...x-faster-with-geforce-gtx

Als je je uurloon met de tijds winst verrekend heb je hem zo terug verdiend.
Evt. kan je er ook een extern koppelen. Zo werken wij met macs. Een 'simpele' 1050ti is al 500% tijdswinst met exporteren. Daarnaast het editten werkt tig keer fijner.

Edit, eens met hierboven, 6GB is gewoon te weinig voor premiere en als je nog geen SSD hebt dan moet je die meteen aanschaffen, die heb je meteen al terugverdiend.

[ Voor 32% gewijzigd door DukeBox op 24-03-2018 13:45 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• muisjep
Ssd heb ik vorig jaar er in geplaatst, wat een verademing was dat. Ik ga deze niet meer uitbreidingen o.i.d. Er spelen ook andere dingen zoals hitte, niet reagerend toetsenbord etc.

Het koppelen van een externe videokaart lijkt me ook wel wat. Dat kan ik meenemen in mijn overweging.

Thanks!

Acties:
  • Beste antwoord

• KoningSlakkie
Toevallig heeft mijn broertje voor zijn media opleiding een HP Pavilion Power 15 vanwege de kracht en zakelijke uitstraling voor een zacht prijsje, jammer dat deze defect was bij jou.

Voor video editting (met premiere pro) zou ik sowieso op dit moment een i7 7700HQ met 16GB aanraden. Adobe gebruikt idd cuda acceleration. Gelukkig heeft praktisch elke laptop met een i7 7700HQ ook minimaal een gtx 1050 kaart in zitten. Helaas zijn gamelaptops met goed scherm juist goed vanwege de goeie koeling (belangrijk voor langdurig gebruik en voor rendering) maar foeilelijk. Ook is een IPS scherm bijna een must. Een glanzend scherm heeft meestal ook betere kleuren. Je hebt natuurlijk een redelijk kleur accuraat scherm nodig om bijv te colorgraden. 4K scherm is handig qua hoeveelheid informatie die op je scherm past, ook is het handig als je 4k footage wilt bekijken, helaas valt dit net buiten jouw budget.

Mijn aanbeveling binnen jouw eisen:
Yoga 720
Nogmaals de HP Pavilion Power 15

Een gamelaptop met subtiele gaming accenten (bang for buck)
http://www.dell.com/nl-nl...on-15-7577-laptop/cn57703

Laptop buiten jouw budget maar wel zeer aangeraden vanwege het scherm:
Asus VivoBook Pro met kleur accuraat 4K scherm

• muisjep
Heeft jouw broertje geen last van een constant zoemend geluid dat uit de laptop komt? Ik hoorde telkens wiehie wiehie, zelfs als er niks open stond. Ik was enerzijds blij dat ie kapot was, want voor alleen geluid kon ik 'm niet terugsturen. Qua specs en design is het zeker een goede match verder!

Die Asus zat ik ook al te bekijken. Ik moet dan inderdaad wat bijleggen, maar voor een goede/snelle laptop moet ik dat misschien over hebben.

Edit: Is Lenovo goed laptopmerk? Ik heb er zelf geen ervaring mee. Die Yoga 720 zag ik in de mediamarkt staan, wel een leuk ding...

Edit 2: Ik typ dit nu vanaf de nieuwe Lenovo. Ik zal t.z.t eens een review plaatsen hier op Tweakers

[ Voor 20% gewijzigd door muisjep op 25-03-2018 17:11 ]

• KoningSlakkie
Wauw dat is snel, veel plezier. Ik hoop dat de laptop bevalt, ik ben benieuwd naar je review.

Over de HP, mijn broertje heeft daar geen last van, hij vind het wel lawaaierig bij langdurig gebruik.
Pagina: 1