Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
- 17" LG 17" 795 Flatron Plus 825,00
- 19" LG 19" 915 Flatron Plus 1229,00
Beide monitoren maken gebruik van een 100% vlakke beeldbuis, met een zeer goede scherpte en lichtopbrengst. Voor meer info www.lge.com .
Verwijderd
Maar ik ben tot nu toe erg tevreden. Draait op dit moment 1280x1024 op 90Hz. 1600x1200 kan eventueel ook (85Hz), maar de lettertjes worden dan af en toe net iets te klein.
Maar wat is je budget eigenlijk? Mijn monitor was wel een stukkie duurder dan de gemiddelde 19" monitor.
Verwijderd
Verwijderd
hebben al die platte bakken dat?
Verwijderd
Maar bij LG hebben ze het voor mekaar gekregen (hoe eigenlijk?) om die lijntjes te laten verdwijnen.
Maar ik zou je toch zeker een monitor met een platte beeldbuis aanraden. Dat ziet er echt veel mooier uit.
Verwijderd
Verwijderd
Ik draai zelf op 1600x1200 zonder problemen. Refresh rates zijn ook goed!
Verwijderd
Dat je het ff weet iig.
Teringgoed ding, nooit spijt van gehad
Lijntjes alleen lastig bij hele lichte (witte) achtergrond en als je er dan dichtbij zit.
"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."
Verwijderd
Heb nu zelf 2 jaar een Sony 17" 200GST en is gewoon goed. Ilyama is gewoon nep, design zuigt van hun vind ik persoonlijk. En beeld quality vind ik ook wel minder dan de sony's.
Als je een goeie 19" wil neem dan de Sony G400. Gewoon een top beeldscherm
SaNoerdo: En beeld quality (van de Pyama)vind ik ook wel minder dan de sony's.
Weet niet als je het weet, maar Pyama maakt gebruik van de SONY TRINITRON beeldbuizen.
En mag aannemen dat Sony, Sony beelbuizen gebruiken.
Wat ze er verder voor electronica ingooien weet dat nog niet.
Mzzl Diamon
And The Only One
//// Update
Sony Trinitron / Mitsubishi Diamondtron
///// End Update
Sorry dames/heren was ook in de war
Dacht toch echt dat het Sony buizen waren
Mzzl Diamon
And The Only One
oja bij http://www.ctx.nl kun je rechtstreeks (en goedkoper) vanuit hun magazijn, ofzo, kopen.
Verwijderd
Verwijderd
alle iiyama's Diamondtrons hebben 2 horizontale zwarte lijntjes. op 1/4 en 3/4 van de beeldbuis.
Deze zijn bijna niet te zien en vallen bij het gebruik ook niet echt op. Alleen als je weet waar ze zijn en je kijkt er expres naar, zul je ze zien.
dus is de 19"iiyama A901HT zeker een aanrader.
Verwijderd
Bij IIyama is het een beetje vaag. Je hebt ze met Sony en met Mitsubishi-buis (als de typeaanduiding met een S begint is het een Sony-buis, met een A een Mitsu geloof ik)
Sony's hebben altijd lijntjes, die Mitsu's niet altijd.
Die LG-Flattron dingen hebben geen lijntjes.
Heb nu zelf (nog 2 dagen, helaas) een CTX PR960F staan. Zeer lekker ding...
Kost ongeveer F 1200,-
Ik ga zelf de kleinere broer bestellen, de PR711F.