welk beeldscherm?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb nu een 14", en ik vind het tijd voor een nieuwe beeldje. Welk merk beeldscherm moet ik hebben, en waarom? (dacht zo aan 19")

specs

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Kijk maar hier tis een soot gelijke onderwerp: http://gathering.tweakers.net/Forum4/HTML/004701.html

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Jernst
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06-2024

Jernst

Heb zelf de 19" Scott 995, 95 KHZ, heb hem op 1600x1200 staan, draait echt perfect

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
De Flatron-lijn van L.G. Electronics:

- 17" LG 17" 795 Flatron Plus 825,00
- 19" LG 19" 915 Flatron Plus 1229,00

Beide monitoren maken gebruik van een 100% vlakke beeldbuis, met een zeer goede scherpte en lichtopbrengst. Voor meer info www.lge.com .

Verwijderd

Ik heb thuis een ViewSonic PF790 staan. Die is een 19" monitor met een Perfect Flat beeldbuis. Deze is het uiteindelijk geworden, omdat ie uit veel verschillende vergelijkingen errug goed naar voren kwam. Daarnaast is ViewSonic een topmerk.
Maar ik ben tot nu toe erg tevreden. Draait op dit moment 1280x1024 op 90Hz. 1600x1200 kan eventueel ook (85Hz), maar de lettertjes worden dan af en toe net iets te klein.

Maar wat is je budget eigenlijk? Mijn monitor was wel een stukkie duurder dan de gemiddelde 19" monitor.

Verwijderd

Ik heb die 19" Flatron van LG in bestelling (http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=6920), hij zou eind deze maand ergens moeten komen. 1229 piek is echt niet duur voor die platte 19-incher.

Verwijderd

Lang gewacht en dan toch gekomen. Ik ben benieuwd of de 19" Flatron de kwaliteit haalt van de 17" versie. De 19" versie heeft neem ik aan ook geen horizontale lijntjes?

• maratropa
  • Niet online
jah die lijntjes...waar ik werk hebben we zo'n iiyama 19"...coole bak maar die lijntjes,...erger ik me dood aan...
hebben al die platte bakken dat?

specs

Verwijderd

In principe wel. Die van mij ook. Sommige mensen ergeren zich er aan en sommige niet. Het is volgens mij een kwestie van gewenning. Echt heel af en toe vallen ze mij nog op, en dan alleen bij een witte achtergrond.
Maar bij LG hebben ze het voor mekaar gekregen (hoe eigenlijk?) om die lijntjes te laten verdwijnen.

Maar ik zou je toch zeker een monitor met een platte beeldbuis aanraden. Dat ziet er echt veel mooier uit.

Verwijderd

Ik dacht dat die lijntjes er zijn om de aperture grille op zijn plaats te houden, en dat Mitsubishi(?) iets had gevonden zodat die lijntjes niet nodig zijn, en die beeldbuizen gebruikt LG nou.

Verwijderd

Heb sinds kort thuis een iiyama 19".. Vision master pro.. heerlijke monitor. Inderdaad er lopen twee lijntje over heen maar dat heb je altijd met dit soort beeldbuizen.. Geloof me je merkt er weinig van, behalven op een hele lichte achtergrond. Maar dan nog.. een hele toffe monitor.

Ik draai zelf op 1600x1200 zonder problemen. Refresh rates zijn ook goed!

>:)

Verwijderd

Oh bij de weg, die 19" Flatron staat wel in de pricewatch maar hij is pas ergens in mei leverbaar helaas :'(
Dat je het ff weet iig.

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

19" Ilyama Vision Master Pro 450

Teringgoed ding, nooit spijt van gehad

Lijntjes alleen lastig bij hele lichte (witte) achtergrond en als je er dan dichtbij zit.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• Maf
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

Oeps, één reply is wel genoeg

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

SONY natuurlijk!!!

Heb nu zelf 2 jaar een Sony 17" 200GST en is gewoon goed. Ilyama is gewoon nep, design zuigt van hun vind ik persoonlijk. En beeld quality vind ik ook wel minder dan de sony's.

Als je een goeie 19" wil neem dan de Sony G400. Gewoon een top beeldscherm

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Quote:

SaNoerdo: En beeld quality (van de Pyama)vind ik ook wel minder dan de sony's.

Weet niet als je het weet, maar Pyama maakt gebruik van de SONY TRINITRON beeldbuizen.
En mag aannemen dat Sony, Sony beelbuizen gebruiken.
Wat ze er verder voor electronica ingooien weet dat nog niet.

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Bij mijn weten gebruikt iiyama Mitsubitshi beeldbuizen en CTX die van Sony .

Verwijderd

Sony heeft ook zo'n lekkere prijs/kwaliteit verhouding.......NOT..... :)

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

OEPS

//// Update
Sony Trinitron / Mitsubishi Diamondtron
///// End Update

Sorry dames/heren was ook in de war

Dacht toch echt dat het Sony buizen waren

Mzzl Diamon

And The Only One

• admiral866
  • Laatst online: 30-08 14:53

admiral866

The King Personality Disorder

ik lees dat de 19" iiyama horizintale lijntjes heeft. Maar heeft de 17" versie van deze vlakke beeldebuis dit ook?

oja bij http://www.ctx.nl kun je rechtstreeks (en goedkoper) vanuit hun magazijn, ofzo, kopen.

Verwijderd

Volgens mij heeft iiyama plat altijd lijntjes. Ctx ook meende ik. Lg iig niet, want ik heb zelf de LG 795FT+ en das een prachtig beeldje zonder lijntjes.

Verwijderd

admiral>
alle iiyama's Diamondtrons hebben 2 horizontale zwarte lijntjes. op 1/4 en 3/4 van de beeldbuis.
Deze zijn bijna niet te zien en vallen bij het gebruik ook niet echt op. Alleen als je weet waar ze zijn en je kijkt er expres naar, zul je ze zien.

dus is de 19"iiyama A901HT zeker een aanrader.

Verwijderd

LG 795 ft+. Prachtig beeld. Heb 'm zelf ook :)

Verwijderd

Op www.m3dzone.com hebben ze een tijd geleden een review gedaan van de Iiyama 19" A901HT monitor en deze is super goed... heb hem zelf nu ook thuis staan.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 18:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
CTX-en hebben lijntjes, maar die boeien me niet echt.

Bij IIyama is het een beetje vaag. Je hebt ze met Sony en met Mitsubishi-buis (als de typeaanduiding met een S begint is het een Sony-buis, met een A een Mitsu geloof ik)
Sony's hebben altijd lijntjes, die Mitsu's niet altijd.

Die LG-Flattron dingen hebben geen lijntjes.

Heb nu zelf (nog 2 dagen, helaas) een CTX PR960F staan. Zeer lekker ding... :)
Kost ongeveer F 1200,-
Ik ga zelf de kleinere broer bestellen, de PR711F.
Pagina: 1