Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20
Ik zag dat voor A Way Out nog geen topic start was; aangezien mij het een enorm vette game lijkt maar ik ook zoekende ben naar spelers om mee te samenwerken open ik dit topic!

Afbeeldingslocatie: https://cdn0.tnwcdn.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2018/03/AWO-7-796x448.jpg

Inleiding

A Way Out is een adventure/actiegericht spel waarin je lokaal of online samen werkt. Je speelt als Leo of als Vincent. Je probeert te ontsnappen uit de gevangenis, het verhaal van beiden characters wordt naast elkaar verteld. Het kan ook zijn dat Vincent een cutscene bekijkt, terwijl Leo zijn character kan spelen.
Het spel kost €30,- en is beschikbaar op PC, XBox One & PS4.

Aangezien het spel echt promoot om samen te spelen heb je maar 1 'gekocht' spel nodig om met 2 personen te spelen. Speler 2 kan een friend pass versie downloaden en het volledige spel op afstand meespelen. Op die manier kan je evt. de kosten halveren als je weet dat je dit spel alleen met een bepaald persoon speelt.

Systeemeisen

Minimum systeemeisen: (720p 30 FPS op Low Settings)
O/S: Windows 7 64-bit, 8.1 64-bit or Windows 10 64-bit
CPU: Intel core i3-2100T @ 2.5GHz/AMD FX 6100 or better
RAM: 8Gb
GPU: NVIDIA GeForce GTX 650Ti 2GB, AMD Radeon HD 7750 2GB
DirectX 11 Compatible video card or equivalent
Hard Drive: 25Gb
At least one Xbox-compatible/PlayStation-compatible controller
Online connection requirements: 256Kbps or faster Internet connection

Recommended: (1080p 60 FPS op high settings)
O/S: Windows 7 64-bit, 8.1 64-bit or Windows 10 64-bit
RAM: 16GB
CPU: Intel Core i5 3570K; AMD Ryzen 3 1300x or equivalent
GPU: Nvidia GTX 960; AMD R9 290 or equivalent
DirectX 11 Compatible video card or equivalent
Hard Drive: 25Gb
At least one Xbox-compatible/PlayStation-compatible controller
Online connection requirements: 256Kbps or faster Internet connection

Links

EA A Way Out

Note, heb het spel zelf nog niet gespeeld. Ben verder geen 'ervaren' topic starter. Feedback op de topic start? Ik hoor het graag! Mis je iets? Laat het me weten!

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:58
Wellicht offtopic: maar heeft iemand de game via bol.com al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:32
Ik wil graag de game kopen. Echter wacht ik op meningen van mensen die de game al gespeeld hebben! .Iemand die eens de game wilt sharen zodat ik het uit kan proberen?

[ Voor 11% gewijzigd door r.reus op 23-03-2018 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 14:38

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Spel zojuist uitgespeeld in 6 uurtjes met een maatje op de PC (online). Zeker een aanrader! Niet echt een 'game' maar meer een goede film waar je zelf beslissingen kan maken en acties moet uitvoeren.

Behoorlijk dubbel gelegen om een aantal mini games gedurende het verhaal. Sommige delen in de game zijn best tricky en vereisen een goede samenwerking / communicatie.

Aan het twijfelen? Gewoon kopen! Die €30 betaal je tegenwoordig ook al voor een film in de bioscoop met 2 man.. :+

Tip (Totaal niet netjes richting de developers): Je kan de game kopen, uitspelen binnen 6 uur én weer refunden binnen 24 uur. Scheelt je €30. Niet handig van Origin om de refund optie aan te laten bij zo'n spel. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:32
Dan heeft steam het beter voor elkaar. Na 2 uur spelen geen refund meer mogelijk.
[b]Spire21 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 03:49:
Tip (Totaal niet netjes richting de developers): Je kan de game kopen, uitspelen binnen 6 uur én weer refunden binnen 24 uur. Scheelt je €30. Niet handig van Origin om de refund optie aan te laten bij zo'n spel. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Pfoe, ook uitgespeeld in uurtje of zes vanmiddag, wat een game. Heerlijk hoor! Echt van genoten. Ga er nog een 2e keer voor alle minigames en andere keuzes doorheen denk ik. Even bijkomen van het einde :P

Heb em als reviewkey gekregen en het gaat niks dan lof worden. Heb slechts 1 of 2 keer even een bug gehad, eentje waarvoor ik even het laatste savepoint erbij moest pakken maar geen dealbreaker. Zeker z'n 30 euro waard vind ik, dit soort makers horen beloond te worden voor zoiets moois. En samen spelen voor 30 euro is een steal, ook al is de game 'kort'.

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 24-03-2018 22:40 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
Absoluut! Ben bijna door een eerste Pt heen en een geweldige game. Ook 1 bug ervaren die best komisch was, maar waardoor ik de game moest reloaden.
De minigames zijn geweldig om te doen. Soms wel storend dat player 1 met een minigame kan starten, en dat player 2 een cutscene prompt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:19
Is er een manier om ingame voice chat uit te zetten?

EDIT
Is al gelukt in Origin.

[ Voor 26% gewijzigd door rwbk op 25-03-2018 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 18:20
Je kan dit spel alleen met vrienden spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

NotSoSteady schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:04:
Je kan dit spel alleen met vrienden spelen?
Als je iemand wil uitnodigen ingame, kan ik alleen Origin-vrienden uitnodigen inderdaad. Er zit geen 'zoek een random slachtoffer' knop in :+ Dat is denk ik wel de kracht van de game. Met een random persoon zul je denk ik niet in 1 ruk 6 uur achter elkaar spelen. Want tussendoor wisselen lijkt me lastig: de kans dat je beide precies even ver bent zal niet zo heel erg groot zijn. Persoonlijk vind ik dit juist de kracht, vooral ook omdat je je maatje gratis mee kunt laten spelen :) Je kunt altijd hier op Tweakers een slachtoffer vinden en die adden als vriend bv :)
rwbk schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:45:
Is er een manier om ingame voice chat uit te zetten?
EDIT
Is al gelukt in Origin.
Ah dat moet via een detour, zat me al rot te zoeken in het game-menu :P Wij hadden discord maar even uitgezet, easy solution. Ging verder prima en klonk helder, geen lag of gekke dingen.

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 26-03-2018 09:23 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Gisteren een 2 uurtjes gespeeld.

De game speelt echt heerlijk. En ook de verschillende locaties zijn super. Er is veel te zien in de omgevingen en ook veel te doen. Niet dat het wat toevoegd maar het is wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

Vanavond testen, ik ben benieuwd :D

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
2Dutch schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:22:
Ah dat moet via een detour, zat me al rot te zoeken in het game-menu :P Wij hadden discord maar even uitgezet, easy solution. Ging verder prima en klonk helder, geen lag of gekke dingen.
Hm op het moment dat ik discord aanzette ging bij mij de ingame voice automatisch uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Dazzler2120 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:25:

Hm op het moment dat ik discord aanzette ging bij mij de ingame voice automatisch uit...
Ligt misschien aan de volgorde? Wij hadden Discord al aan staan voor we begonnen.. Oh well, het is te fiksen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Wat een gaaf spel zeg, speel het op de Xbox met een maat van me. Zit super in elkaar en is nog erg grappig ook.

Helaas wel weinig actie in de gevangenis en de moeilijkheidsgraad is vrij laag, maar ach... Dit spel speel je waarschijnlijk ook nooit meer na 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
TommyGun schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:27:
Wat een gaaf spel zeg, speel het op de Xbox met een maat van me. Zit super in elkaar en is nog erg grappig ook.

Helaas wel weinig actie in de gevangenis en de moeilijkheidsgraad is vrij laag, maar ach... Dit spel speel je waarschijnlijk ook nooit meer na 1x.
Jawel joh. Ik wil toch echt wel weten wat die andere keuze voor gameplay zou geven. Wij kiezen nu alles vincent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

rwbk schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:09:
[...]

Jawel joh. Ik wil toch echt wel weten wat die andere keuze voor gameplay zou geven. Wij kiezen nu alles vincent.
Heeft helaas geen invloed op het verhaal, enkel op de scene erna. Die kijk ik wel op YT :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwbk
TommyGun schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:18:
[...]

Heeft helaas geen invloed op het verhaal, enkel op de scene erna. Die kijk ik wel op YT :P
I know maar om het zelf te spelen is toch leuker dan kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-09 16:00
Heeft dit spel ook cross platform mogelijkheden?

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Uitgespeeld -O-

spoiler:
Ik vond het persoonlijk tot aan Mexico geweldig, daarna werd het een stuk minder. In Mexico ging het enkel om schieten en rushen (de missie met motoren was nog het lastigste, wat een klote besturing...) terwijl het voorheen meer stealth was en strategisch. De plot twist zagen we helemaal niet aankomen en dat deel was wel ontzettend goed uitgevoerd zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Bezig met een maat. Voor 25 euro via cdkeys de Xbox one versie gekocht. Leuke game, al vond ik het gedeelte in prison het beste. Beetje Alcatraz feeling. Hebben het nog niet uitgespeeld. Game ziet er goed uit, filmachtige games daar houd ik wel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun de Haas BV
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 20:43
Moest even op gang komen, maar al met al een prima game.

Verwacht geen diepgaande gameplay, want zowel de stealth- als actiemechanieken zijn soms een beetje knullig. Maar uiteindelijk neemt het verhaal in positieve zin de overhand, met een van de betere apotheoses die ik in jaren heb meegemaakt. Zeker door het gebrek aan echte co-op games een aanrader dus.

En over die 30 euro... Die kun je door twee delen. Voor een avondje bios ben je net zoveel kwijt, maar met A Way Out krijg je er 6 uur speeltijd voor terug.

spoiler:
Wat een ongelooflijk sterk 'Heat-esque' einde. Hoewel ik natuurlijk euforisch was als winnaar uit de bus te komen, schoot ik met gemengde gevoelens een kogel voor het hart van mijn partner in crime.

Ben trouwens benieuwd welke films/series jullie allemaal in deze game herkennen. Heat, The Shawshank Redemption, Escape From Alcatraz, Scarface... any more?

[ Voor 32% gewijzigd door Beun de Haas BV op 28-03-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PmBb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 21:15
Ik ben zo stom geweest om mijn Windows opnieuw te installeren. Niet wetende dat de save games van Origin standaard op C:/ staan. Het spel zelf en Origin zijn wel op een andere schijf geïnstalleerd. Is er iemand hier die zijn save game kan en wil delen? https://help.ea.com/en-us...ing-up-origin-game-saves/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Uitgespeeld. Ongeveer 6 uurtjes over gedaan. Goede game met een goed verhaal en zeker het ziekenhuis level is erg vet gedaan. Wel meer scenes met een cool factor. Laat een vervolg maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:17
Gisteren aan begonnen. Bevalt prima. Zeker voor €15 heb ik na die 2 uurtjes van gisteren al waar voor m'n geld. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-09 16:00
Dit weekend uitgespeeld. Prachtige game, hoop dat ze een vervolg maken met open world settings. Niet simpel van A naar B, maar elke keuze invloed heeft.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 07:40

SKB

Klein vraagje: vriend van me heeft dit spel gekocht en mij uitnodigt om mee te spelen (PS4). Is het normaal dat enkel hij de trophies krijgt die te verdienen zijn in dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SKB schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:47:
Klein vraagje: vriend van me heeft dit spel gekocht en mij uitnodigt om mee te spelen (PS4). Is het normaal dat enkel hij de trophies krijgt die te verdienen zijn in dit spel?
Yep. Je krijgt alleen trophies/achievements als je het spel zelf gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:34

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 18:29:
[...]

Yep. Je krijgt alleen trophies/achievements als je het spel zelf gekocht hebt.
Apart met local co-op krijgen beide spelers de trophies wel. Raar dat daar (online local) verschil tussen wordt gemaakt.

Mooi spel verder. Goed mee vermaakt dit weekend :)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 20:47
Ook maar eens begonnen met dit spel samen met Vydra. Ik moet eerlijk bekennen, alles wat slecht is aan dit spel is eigenlijk helemaal niet storend. Dat vind ik wel het vermelden waard.

Heb dit nog nooit eerder bij een game gezien (friend pass split screen MP) en het speelt gewoon lekker weg. Soms voelt het een beetje clunky aan en het spel is heel vergevingsgezind en alle clichés uit series en films zijn aanwezig maar niets van dat stoort.

Hoop eigenlijk wel een beetje op een DLC met een nieuw avontuur en dat is voor mij ongeveer de eerste game waarbij ik een DLC een toevoeging zou vinden

Ben er tot noch toe erg content mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 17:05
Helemaal onder de indruk van It takes two, en daarom wil ik ook graag de fysieke PS4 van A way out kopen. Die lijkt echt overal uitverkocht en 2dehands swingen de prijzen de pan uit.

Iemand een idee waar deze nog vindbaar is? Of een tweaker die hem verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AXN01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09-2023
Heb zelf een maand ea play genomen, daarmee kan je hem downloaden. Kost je 3.99€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 17:05
AXN01 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:24:
Heb zelf een maand ea play genomen, daarmee kan je hem downloaden. Kost je 3.99€
Klopt, maar ik wil graag de fysieke doosjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

iRbn schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:21:
Helemaal onder de indruk van It takes two, en daarom wil ik ook graag de fysieke PS4 van A way out kopen. Die lijkt echt overal uitverkocht en 2dehands swingen de prijzen de pan uit.

Iemand een idee waar deze nog vindbaar is? Of een tweaker die hem verkoopt?
Gisteren ook voor het eerst gespeeld, nu 4 uurtjes in zitten - maar inderdaad, heel erg positief verrast!
Leuke elementen, puzzels/samenwerken is weer top gemaakt, en het ziet er somehow ook gewoon erg mooi uit.
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jinoh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 22:46
Paar weken geleden deze in de Xbox Game Pass uitgespeeld en ben vervolgens met It Takes Two van de zelfde ontwikkelaar begonnen.

A way out was echt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Hier nog mensen die iemand zoeken om dit spel mee te spelen? Ik kocht het met het idee dat het vast ook wel alleen te spelen was, maar dus niet. Nu zit ik hier met een spel dat ik niet spelen kan |:( _O-
Pagina: 1