Toon posts:

macbook early 2011 alleen veilige modus opstarten...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal!

Ik heb een macbook uit jaar 2011 met i5. Ik ben toen op een gegeven moment overgestapt van een hdd naar ssd. Dat ging twee weken prima, totdat mijn mijn macbook heel langzaam begon te worden. Activiteitenweeergave was ook super hoog! Muis bewoon super langzaam over het scherm en normaal werken met mijn lappie ging niet meer. Echter, als ik de macbook op veilige modus opstart, dan is er niets aan de hand behalve dat ik vaak geen beeld kan afspelen of geluid. Dit komt volgens mij best vaak voor. Is daar een oplossing voor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Toen je je topic openende kreeg je een template met een aantal vragen. Dit is niet om je te pesten, maar helpt ons om je zo goed mogelijk te kunnen helpen.

De vraag is dan ook: welke relevant software (Mac OS versie) en hardware heb je (specificaties van je MacBook, HDD en SSD)? Hoe heb je Mac OS opnieuw geïnstalleerd? Wat heb je zelf al gezocht, geprobeerd en gevonden? Zo heeft Apple bijvoorbeeld De veilige modus gebruiken om problemen met de Mac op te sporen waarin een aantal stappen staan die je kunt proberen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:09
welke service was er 'super hoog' in Activiteitenweergave?

Probeem dat zich in veilige modus niet voordoet, heb je geisoleerd naar iets van derde partij-software: wat heb je als laatste geinstalleerd voor de problemen begonnen? Verwijder dat als eerste.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:22
Verder hebben we het over een 13" , of 15" Macbook? Verder is de HDD kabel een fragiel dingetje, wat er op kan duiden dat de kabel slechter begint te worden wat de traagheid verklaard. Dit merkt men namelijk vooral als de HDD gewisseld is naar een SSD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 06:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Als het een 13inch is: hdd kabel. Is het een 15 inch: gpu. Of willekeurig iets anders. Er kan zoveel stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Zoals Jeroenimoes al zei, check even welk process zoveel CPU power verbruikt.

Als je wil checken of je HD kabel stuk is of aan het gaan is check dan even met de SMART Util programma. https://www.volitans-software.com/apps/smart-utility/
Je hebt alleen de trail versie nodig om dat na te kunnen gaan. Waar je naar moet kijken is CRC errors. Als je veel CRC errors heb dan is je kabel kaduuk.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Pagina: 1